Vårföräldrar 2017 del fyra

Jo, vaken is the shit :D Bulan här har roat sig med o bygga ut ettan till en trea men nu ligger katten på magen o spinner så det har lugnat sig lite :love:
Är en utmaning o vara tyst bara o inte väcka resten av huset...

@lil-sis, jag har aldrig läckt vatten utan det har kommit allt på en gång efter det startat men stora nattbindor? Plastad frotté?

Har hemska förvärkar i kombo med att liten gräver ner huvudet. Livnär mig på alvedon. Riktigt mycket slemmiga flytningar så kroppen jobbar på o förbereder sig. Dock är det stopp de närmsta två veckorna, jag vill hinna vila, ha sovmorgon o njuta av lite egentid när barnen i i skola/förskola och även njuta av lite kvalitetstid med dem i form av deras vill göra innan bebis kommer (max hamburgare, bio, simhallen, leksaksaffären... )

Så kroppen får gärna jobba o bebis stanna på insidan ett tag till :heart

Köpte tyger igår så idag (+ några fler dagar) blir det att sy babynest, baby wrap + en wrap till sonen.

Ska även fylla på fler kulor i gravidkudden. Efter 3 års intensivt användande måste man nu vika den ett par gånger för att kunna använda den

Jo, vaken is the shit :D Bulan här har roat sig med o bygga ut ettan till en trea men nu ligger katten på magen o spinner så det har lugnat sig lite :love:
Är en utmaning o vara tyst bara o inte väcka resten av huset...

@lil-sis, jag har aldrig läckt vatten utan det har kommit allt på en gång efter det startat men stora nattbindor? Plastad frotté?

Har hemska förvärkar i kombo med att liten gräver ner huvudet. Livnär mig på alvedon. Riktigt mycket slemmiga flytningar så kroppen jobbar på o förbereder sig. Dock är det stopp de närmsta två veckorna, jag vill hinna vila, ha sovmorgon o njuta av lite egentid när barnen i i skola/förskola och även njuta av lite kvalitetstid med dem i form av deras vill göra innan bebis kommer (max hamburgare, bio, simhallen, leksaksaffären... )

Så kroppen får gärna jobba o bebis stanna på insidan ett tag till :heart

Har haft "förlossningsbindor" men det räcker inte när floden startar :rofl:

Det var heller inga problem för läkaren att se att det var just vatten, hon kollade tappen försiktigt med speculum och sedan myomet med vaginalt ultraljud (och vanligt) och då blev det även en pöl på britsen :rofl:

Vi gick väl o la oss halv två igår tror jag. Har sovit kasst hela natten. Och nu vaknar jag och har för första gången mer ont i fogarna än när jag gick och la mig. :yuck::cry: Annars brukar jag alltid få några timmar på morgonen jag kan vara lite rörlig på.

@lil-sis Spännande med allt som händer!

Här har jag vaknat med huvudvärk o tät i näsan så nu har jag preparerat mig med nässpray och alvedon för att se om det släpper.

Är vi vakna hela högen:D?
Jag sov 01-04, sen vaken. Mitt nya fina sovmönster...

Vaknade av att minsta katten spydde - i spjälsängen såklart :mad: Som tur var var det mest "uppblött torrfoder" och det hamnade på mina jeans som låg där så ingen större skada skedd, men tog en stund innan jag kunde somna om efter att ha behövt städa undan efter henne.. :meh:

Köpte tyger igår så idag (+ några fler dagar) blir det att sy babynest, baby wrap + en wrap till sonen.

Ska även fylla på fler kulor i gravidkudden. Efter 3 års intensivt användande måste man nu vika den ett par gånger för att kunna använda den

Har också beställt tyg (och band och diverse syattiraljer) och tänkte ge mig på att sy ett eget spjälskydd som premiärprojekt på symaskinen vi fick i julas. Blir spännande att se om jag ror det i land på ett tillfredsställande sätt, har inte sytt nått vettigt sen gud vet när :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar