Vårföräldrar 2017 del fyra

Spännande om det är vattnet :)

Har jag inbillat mig eller är det vanligare med tidig födsel om mamman är opererad?

Det är liiiiiite vanligare.

Lägger man ihop op och mina hormonnivåer i v 11 så är det typ 23% som kommer för tidigt (v34 och framåt) men statistik fungerar ju inte så :D

Efter besöket hos BM så verkar allt vara bra. Vi är ganska övertygade om att det var blod från slemhinnan. Har fått order om att vila och inga fler ullaredsresor innan BF :angel:

Dock var blodtrycket lite högt 140/80. Eller ja väldigt högt för mig som ligger väldigt lågt annars. Så ska tillbaka nästa fredag för nytt blt och urinprov.

Sf var 31
Hjärtljud 135

Har dessutom gått ner drygt ett halvt kg sen förra veckan.

Hade högre blodtryck som jag misstänkte, 145/90 men ingen äggvita i urinen. Hon sa att jag skulle komma ihåg att vila lite på dagarna och ringa förlossningen om jag undrade över nåt speciellt! Hjärtljud i snitt 140, sfmått 35, hamnade exakt på kurvan! Huvudet är fortfarande ruckbart men BM sa att det kan vara det enda till förlossningen startar så inget konstigt med det!

Frågan är vart bäbisen ska få plats?
Fick rolla babynestet och la på en filt i förebyggande, men ändå väldigt mysigt tydligen ;)

F9E137E2-B020-4D3C-8FFC-37E07678531C_zpspug8bwnh.jpg

32A52234-6F78-495D-971C-58CE658EA4C0_zpspmjnjqxl.jpg

0747A594-7E7F-4E70-A66B-89DBD67F1DBF_zpsnaf6bglq.jpg

Tasscertifierat :up:

Gubben hjälpte en kompis hämta ett solarie häromdagen, och självklart drog han ju ryggen snett. Så nu får halvt handikappade jag ta hand om både mig, barnet och en.helt handikappad sambo.. Awsome säger mina fogar :wtf:

Fick tvinga ut honom på en promenad innan så han fick röra på sig lite så det kanske släpper, och det blev mycket bättre. Meeen heerrreegguuuudddd vad män kan gnälla när det gör lite ont :eek: Han gav mig iaf lite cred för att jag inte gnäller så mycket över mina smärtor :D

Sen tror jag hormonerna har fördummat mig totalt, jag beställde en Iphone idag. Jag har alltid varit totalt emot gayphones men efter lite jämförande mot Sonys nya så fick jag ge med mig, för jag är verkligen tvungen att ha en ny telefon oavsett vad... Får hoppas jag trivs med den för nu får jag ha den iaf två år. :angel:

Japp, definitivt vattenavgång med lång tapp, öppen 1cm, inga värkar.

Så vi åker faktiskt hem så länge. Blev ju lite oplanerat så det är KAOS hemma också.

Väntar på BM som ska komma med lista på tecken som innebär att vi ska in igen samt tid för igångsättning.

Det är tydligen lite trångt på neo men han är så stor att det troligen inte är något problem.

Så ingen marsbebis här inte.

Söndag 14 har vi tid för igångsättning men jag får förstås komma tillbaka när jag vill. Läkaren var lite bekymrad över avståndet så jag fick stanna kvar men eftersom han är fixerad till slut och jag inte har värkar (ännu) så känns det ok att åka hem.

Myomet är troligen inget problem och läkaren sade att de avbryter om det känns fel och jag fick uppfattningen att jag kan be om snitt "när jag vill". "Känns det okej att försöka vaginalt" frågade hon.

Så nu har vi ätit på Donken och så stannar vi på ICA och provianterar lite och har inget hänt inatt fixar vi hundrastgården så vi kan släppa ut de innan vi åker nästa gång, för då åker jag inte hem igen :p

Så vi åker faktiskt hem så länge. Blev ju lite oplanerat så det är KAOS hemma också.

Väntar på BM som ska komma med lista på tecken som innebär att vi ska in igen samt tid för igångsättning.

Det är tydligen lite trångt på neo men han är så stor att det troligen inte är något problem.

Oj vad spännande. Med sonen gick vattnet vid 14, värkarna drog igång vid 22 och han är född 05.21 så ibland går det ganska fort även om det inte känns något till en början :)

Oj vad spännande. Med sonen gick vattnet vid 14, värkarna drog igång vid 22 och han är född 05.21 så ibland går det ganska fort även om det inte känns något till en början :)

Ja det är ju omöjligt att veta. Har lite mensvärk men det är inte så konstigt när man dragit i hans huvud tre gånger idag :p

Hans puls var 165 nu så det är ju nåt på G, inte bara brustna hinnor. (135 imorse.)

Hur blir det med myomet då?

Söndag 14 har vi tid för igångsättning men jag får förstås komma tillbaka när jag vill. Läkaren var lite bekymrad över avståndet så jag fick stanna kvar men eftersom han är fixerad till slut och jag inte har värkar (ännu) så känns det ok att åka hem.

Myomet är troligen inget problem och läkaren sade att de avbryter om det känns fel och jag fick uppfattningen att jag kan be om snitt "när jag vill". "Känns det okej att försöka vaginalt" frågade hon.

Så nu har vi ätit på Donken och så stannar vi på ICA och provianterar lite och har inget hänt inatt fixar vi hundrastgården så vi kan släppa ut de innan vi åker nästa gång, för då åker jag inte hem igen :p
Åh vad spännande

Gubben hjälpte en kompis hämta ett solarie häromdagen, och självklart drog han ju ryggen snett. Så nu får halvt handikappade jag ta hand om både mig, barnet och en.helt handikappad sambo.. Awsome säger mina fogar :wtf:

Fick tvinga ut honom på en promenad innan så han fick röra på sig lite så det kanske släpper, och det blev mycket bättre. Meeen heerrreegguuuudddd vad män kan gnälla när det gör lite ont :eek: Han gav mig iaf lite cred för att jag inte gnäller så mycket över mina smärtor :D

Sen tror jag hormonerna har fördummat mig totalt, jag beställde en Iphone idag. Jag har alltid varit totalt emot gayphones men efter lite jämförande mot Sonys nya så fick jag ge med mig, för jag är verkligen tvungen att ha en ny telefon oavsett vad... Får hoppas jag trivs med den för nu får jag ha den iaf två år. :angel:

Ska vi bilda klubb :p maken lekte Blixten med sonen och kraschade i lekmadrassen så fint att han har en spricka i ett revben:up:

Gilla på den när vi förhoppningsvis snart får nr två, med ett hus som inte sett storstädning på länge och två översociala katter och en tvååring.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar