Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag skulle också vilja sy själv men tummen har fastnat mitt i handen när det kommer till sådana projekt och jag äger inte ens en symaskin.
När jag hade närmare hem lånade jag mammas när jag skulle försöka mig på något.

Jag älskar att sy, men var hundra år sedan typ, har ingen symaskin heller... Kanske det man ska önska sig till nästa jul, frågan är bara om jag är tillräckligt motiverad för att sy :p

Min symaskin måste in på service, den fastnar i stygnen.och knutar sig när.man sytt ett par cm. Fattar inte varför, så någon annan får titta på det.
Sovit katastrof dåligt inatt och inte blev det bättre av att telefonen fick tuppjuck och skulle hålla på och blinka och pipa inat utan anledning, antagligen bara förbjag beställde ny telefon igår :meh:

@Pilo tacksamt att här fortfarande är helt okej städat sen visningarna så så länhe vi(jag) kommer ihåg att underhålla det så håller det sig rätt hyfsat städat.

Gubben ligger och gnäller i soffan.och tycker synd om.sig själv.. Ja men vafan om.man inte tänker efter innan man lyfter ett 150 kilos solarie så får man fan slylla sig själv :meh:

**ber om ursäkt för katastrof stavning och en massa punkter överallt. Skriver från telefonen och den mår ju som den gör :mad::meh:**

Vaknade av att minsta katten spydde - i spjälsängen såklart :mad: Som tur var var det mest "uppblött torrfoder" och det hamnade på mina jeans som låg där så ingen större skada skedd, men tog en stund innan jag kunde somna om efter att ha behövt städa undan efter henne.. :meh:

Vovvarna kräks bara på golvet som tur är :eek:

Vovvarna kräks bara på golvet som tur är :eek:

Ja, det brukar oftast hamna på golvet med katterna också.. Den stora katten brukar faktiskt tom. lyckas undvika att spy på mattorna. Men nån gång ibland hamnar det på någon möbel eller så.. Man vänjer sig, de spyr ju inte sååå ofta :p

Kommer han idag är det 35+4, blir det måndag 35+6 (nähä) så han förväntas klara egen andning, kan behöva sola ett par dagar och kanske inte orkar amma från början. Men kan vara lika pigg som fullhången, bara mindre. Mindre är bra när de ska ut :angel:
Vad väger han på ett ungefär?
Min vägde ju 2800
Ganska lagom

Jag älskar att sy, men var hundra år sedan typ, har ingen symaskin heller... Kanske det man ska önska sig till nästa jul, frågan är bara om jag är tillräckligt motiverad för att sy :p
Jag har precis ställt fram min på matsalsbordet:up: Ska lägga upp gardiner idag och nästa vecka ska jag sy babynest och wrap:heart (Ska bara komma iväg till tygaffären först:p)

Nån som vet om man kan sy babynest i bomullsjersey? Eller blir det för stretchigt tro? Finns ju så jäkla mycket fina barntyger men då är dom i regel 95%bomull och 5%lycra.

Dom har så fina tyger och babykläder här: http://www.jny.se/barntyger/
(har köpt några plagg till bebis därifrån)

Jag har precis ställt fram min på matsalsbordet:up: Ska lägga upp gardiner idag och nästa vecka ska jag sy babynest och wrap:heart (Ska bara komma iväg till tygaffären först:p)

Nån som vet om man kan sy babynest i bomullsjersey? Eller blir det för stretchigt tro? Finns ju så jäkla mycket fina barntyger men då är dom i regel 95%bomull och 5%lycra.

Dom har så fina tyger och babykläder här: http://www.jny.se/barntyger/
(har köpt några plagg till bebis därifrån)

Jag vill också ha ett wrap, men nä orkar inte engagera mig nu :angel:

Vi har inte ens köpt bilbarnstolen än så babywrapen får vänta tills vi har den. Jag har ett gammalt överdrag till ett täcke som vi slängt som är svart och silvrigt tänkte återanvända det till babynestet, sen har jag täckesvadd (sån där stoppning som är en hel filt sas) som.jag tänkte använda till liggytan, behöver bara köpa lös bomull till kanterna.

Sen har jag ett nalletyg som.jag inte riktigt vet vad jag ska använda till än, kanske om jag hittar brunt teddytyg så används det till wrapen och en extra filt till vagnen.. Tänk vad man hittar grejer i sina gömmor när man börjar städa och sortera innan flytt :D

Jaha nu var det klart att sambon börjar jobba en och en.halv månad tidigare än planerat, så han.börjar på måndag. Vilket innebär att han bara är hemma helger då vi kan packa tillsammans. Så jag får nog dra ett lite större lass med packning än jag trodde. Tur man har syskon som jobbar konstiga tider så dem.kan komma och hjälpa.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar