Vårföräldrar 2017 del fyra

Vi har inte ens köpt bilbarnstolen än så babywrapen får vänta tills vi har den. Jag har ett gammalt överdrag till ett täcke som vi slängt som är svart och silvrigt tänkte återanvända det till babynestet, sen har jag täckesvadd (sån där stoppning som är en hel filt sas) som.jag tänkte använda till liggytan, behöver bara köpa lös bomull till kanterna.

Sen har jag ett nalletyg som.jag inte riktigt vet vad jag ska använda till än, kanske om jag hittar brunt teddytyg så används det till wrapen och en extra filt till vagnen.. Tänk vad man hittar grejer i sina gömmor när man börjar städa och sortera innan flytt :D
Den ena instruktionen på babynest jag hittade (kommer kombinera två olika instruktioner) var med plattvadd även till kanterna så det tänkte jag prova :up:

Jag var för övrigt en sån som hade syambitioner förra graviditeten. Babynestskapandet resulterade i ilska, tårar, avbrutna nålar och en massa sprättande. Min man fick sy klart eländet. Den här gången ska vi få ett babynest av en kompis :love:

Jag känner att det var bra att jag typ är färdig med allt. Inte för att affärerna har stängt resten av året men ändå.

Däremot behöver vi nog en lite varmare overall kanske. Och några mindre mössor.

Jag vill också få bebis nu :arghh:!

Samtidigt satt det en lapp på sonens förskola med info att de har konstaterat många fall av RS där just nu. Så kanske är bra om hon väntar lite trots allt.

Den ena instruktionen på babynest jag hittade (kommer kombinera två olika instruktioner) var med plattvadd även till kanterna så det tänkte jag prova :up:
Jysk har billig hobbystoppning, billiga kuddar att slakta också:up:

Har beställt en hög tyger både till kläder, filtar och nest nu. 1200:- fattigare:o Men då va det iofs med mönster till body, byxor, mössa och dregglisar.

Ja det borde ju funka. Har ju massor av det så borde ju eg bara kunna rulla en gigantisk korv av det och trä i. Är ju nästan lika mjukt och det ska väl eg bara hålla bebis på plats.

Dagens projekt- köpa bil! Med min brist på tålamod som jag alltid har och nu inte så uthållig pga jäkligt gravid kan detta gå hur som helst. Jag ser framför mig hur jag går in, kollar 5 minuter, hittar en lämplig, provköra, köper. Sambon säger att det inte går till så...

Jodå, så kan det visst gå till. Så gjorde jag :D (men då visste jag ju vad jag var ute efter iof).

Dagens projekt- köpa bil! Med min brist på tålamod som jag alltid har och nu inte så uthållig pga jäkligt gravid kan detta gå hur som helst. Jag ser framför mig hur jag går in, kollar 5 minuter, hittar en lämplig, provköra, köper. Sambon säger att det inte går till så...

Så hade det gått till om jag gjort det.

Eller nej. Jag hade googlat och sen beställt på nätet.

Jag vill också få bebis nu :arghh:!

Samtidigt satt det en lapp på sonens förskola med info att de har konstaterat många fall av RS där just nu. Så kanske är bra om hon väntar lite trots allt.

Samma känsla här! Och jag har kunnat ha sonen på fsk 35 timmar sen december.... Dom har haft vattkoppor, massor av svåra förkylningar och nu senast magsjuka...
Så kul med allt det som höggravid med. Visst har vi haft det mysigt hemma ändå och självklart vill man inte ha hem något , men det hade varit skönt att kunna haft lite avlastning med då man inte har någon att lämna till.
Frustrerande för sonen med då "alla" är på fsk och det är länge att vara ifrån kompisgruppen.

Hur länge har ni hemma sen när bäbis kommit?

Här kommer lite tips till er som tänker sy baby wrap
  1. Fleece är oerhört svårt att inte sträcka :crazy:
  2. Dubbelkolla så att mönstret inte kommer hamna upp och ner när ni är klara. Det kom jag på precis när jag skulle trycka på pedalen. Och ja, tyget var upp och ner :up:
  3. Fundera på om ni har ett 3-punkts bälte eller den ack så säkra, inte lika wrap vänliga 5-punkts modellen. Gör detta innan ni börjar sy och klippa ut för bältena :banghead::banghead: BeSafe har 5-punkts btw
Nu ska jag trösta mig med en skumdelfin innan jag sprättar och syr om för bältena :meh:

Samma känsla här! Och jag har kunnat ha sonen på fsk 35 timmar sen december.... Dom har haft vattkoppor, massor av svåra förkylningar och nu senast magsjuka...
Så kul med allt det som höggravid med. Visst har vi haft det mysigt hemma ändå och självklart vill man inte ha hem något , men det hade varit skönt att kunna haft lite avlastning med då man inte har någon att lämna till.
Frustrerande för sonen med då "alla" är på fsk och det är länge att vara ifrån kompisgruppen.

Hur länge har ni hemma sen när bäbis kommit?

Jobbigt med så många olika sjukdomar. Tycker alltid det sitter ngn lapp uppe på förskolan :meh:.

Menar du hur länge storebror får stanna hemma från förskolan när bebis är född? Det har jag inte riktigt tänkt på faktiskt. Han älskar att vara där och behöver göra av med väldigt mkt energi dagligen. Men första 2-3 veckorna får han vara hemma. Sen tänkte jag att han ska vara på förskolan några h ca 4dagar i v. Men att han givetvis får vara hemma mer om han vill under det 1,5 år som jag/sambon är hemma med mini. Hur ska ni göra?

Jobbigt med så många olika sjukdomar. Tycker alltid det sitter ngn lapp uppe på förskolan :meh:.

Menar du hur länge storebror får stanna hemma från förskolan när bebis är född? Det har jag inte riktigt tänkt på faktiskt. Han älskar att vara där och behöver göra av med väldigt mkt energi dagligen. Men första 2-3 veckorna får han vara hemma. Sen tänkte jag att han ska vara på förskolan några h ca 4dagar i v. Men att han givetvis får vara hemma mer om han vill under det 1,5 år som jag/sambon är hemma med mini. Hur ska ni göra?

Vi får 15h/v. Så han kommer att få gå det. Tycker han har varit så mycket utanför gruppen nu att jag vill inte att han ska tappa kompisrelationerna när han är precis i ålder för det, över 2,5. Osäker på hur länge vi ska ha honom hemma. Vi har nog också tänkt runt tre veckor, sen är det ju också hur han kommer att ta att få syskon. Och om pesten fortfarande går på förskolan. Förkylning är det ju alltid, men allt annat med.

Min bm sa dock att de har räknat med att RS kommer att ligga på högrisk fram till April. Men kommer han ju varit hemma i princip ett halvår!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar