Vårföräldrar 2017 del fyra

@Lazy Lady
Sa dom varför?
Jag går hos en sjukgymnast som arbetar mycket med gravida och har barn själv. Ska fråga min bm idag, eller kanske inte. Jag behöver nålarna för att kunna sova :love:

@Lazy Lady
Sa dom varför?
Jag går hos en sjukgymnast som arbetar mycket med gravida och har barn själv. Ska fråga min bm idag, eller kanske inte. Jag behöver nålarna för att kunna sova :love:
Det är väl mest för att skydda sej mot att man ska gå till nån klåpare som råkar göra nåt som kan vara skadligt eller köra igång det för bebisen. Dom rekommenderar inte all sorts massage heller.

Har en halvtaskig dag idag, har ont men inte så illa att jag behöver ligga ner helt. Så gubben är iväg och fixar flyttlådor så jag kan börja packa ner sånt som ändå bara står för tillfället, typ alla bebis kläder bortsett från det som ska ner i förlossningsväskan, och saker som.står i kattvindarna.

Dessutom ska jag börja läsa på hur det är att äga katt, har aldrig ägt någon, för det behövdes tydligen på nya stället pga alla möss. Och eftersom jag vill ha höns så får vi väl försöka hålla mus och råttfritt.

Massor att läsa nu passar ju eftersom jag är halvt handikappad hälften avtiden.

Tror jag var i vecka 32 med sonen sist jag var på Ullared. Jag hade skrivit ut en karta samt skrivit upp vad jag skulle ha, var det var och vad det fick kosta. Tog 2 timmar allt som allt inkl. två fikor. Det gäller att vara förberedd när man har foglossning :idea:

Det är typ ett sånt besök jag försöker planera. Har skrivit listorna efter avdelningarna så jag inte ska behöva springa fram och tillbaka. När vi var där senast tog det ca 4 timmar men då tog vi lunchpaus på typ en timme.
Packar bälte och smärtstillande :up:

Jag njuter på café på köpcentret, ingen junior, ingen sambo. Bara jag och en stor, efterlängtad, kaffe latte! Köpte en god smörgås också, tyvärr är jag fortfarande hungrig. Den mättade inte slukhålet som jag trodde.

Tyvärr har babyaffären tappat konkurrens och blivit väldigt dyr så jag får beställa lite saker på nätet. Det skiljer 100-150:- för saker av samma märke och det kändes inte okej.

Ni som också ska ha i maj. Vad har ni som bebis ska åka hem i i klädväg? Jag menar känns lite som att det kommer vara för varmt för riktig overall. Men kankse en fleece overall och om.det skulle vara kallt så lite fler lager under?? Blir lite osäker på vad jag ska packa i väskan.

Sist fick jag i mitten av december så då var det ju bara att packa in bebis till dem obefintliga tänderna.

Ni som också ska ha i maj. Vad har ni som bebis ska åka hem i i klädväg? Jag menar känns lite som att det kommer vara för varmt för riktig overall. Men kankse en fleece overall och om.det skulle vara kallt så lite fler lager under?? Blir lite osäker på vad jag ska packa i väskan.

Sist fick jag i mitten av december så då var det ju bara att packa in bebis till dem obefintliga tänderna.

Nu ska ju jag inte ha i maj utan mars, men vi kommer åka bil hem och då får det ju inte vara för bylsigt under bältet. Så bäbis får ha byxor strumpor body tröja mössa och så en tunn bomullsoverall samt en filt när hen väl är fastspänd. Kommer att ha med en extra overall för att lugna mamma, om utifall att vi krockar. För övrigt har vi diselvärmare så bilen kommer vara varm när vi stoppar in bäbis :)

Nu ska ju jag inte ha i maj utan mars, men vi kommer åka bil hem och då får det ju inte vara för bylsigt under bältet. Så bäbis får ha byxor strumpor body tröja mössa och så en tunn bomullsoverall samt en filt när hen väl är fastspänd. Kommer att ha med en extra overall för att lugna mamma, om utifall att vi krockar. För övrigt har vi diselvärmare så bilen kommer vara varm när vi stoppar in bäbis :)

Som här typ. Bilen är ju varm så klär på "innekläder" plus tunn mössa och vantar och så filt ovanpå.

(Extra kläder till alla har jag alltid i bilen, typ mjukisar, filt och minst en sovsäck. Och vatten, första hjälpen, reservskötväska med blöjor, ombyte etc. Det enda bökiga nu är att vi kör två bilar frekvent och från sommaren tre så jag måste ha tre "nödlådor" för de ska alltid vara i bilen :rofl: Har även reflexer och grimmor.)

Lite så tänker jag ju också, tills en bekant började nojja om att man minsann måste klä på bebis ordentligt så den inte fryser. Vi får väm se vad det är för väder, blir det en.fin vår så kommer tempen ju förhoppningsvis ändå ligga på 15+ grader

Vi ska ha i april, kommer ha vanlig body/byxor och mössa plus en teddyoverall utanpå. Är det driv-is får vi ta en filt över.

Lite så tänker jag ju också, tills en bekant började nojja om att man minsann måste klä på bebis ordentligt så den inte fryser. Vi får väm se vad det är för väder, blir det en.fin vår så kommer tempen ju förhoppningsvis ändå ligga på 15+ grader

Man åker ju sällan hem själv från BB/förlossning så det är ju bara att den som inte kör känner på bebis om den är kall eller inte. Kall = lägg på en filt :D

(Ah det är så lätt nu innan de kommit ut :p ).

Jag fick förra i början på december så jag är helt inne i samma dilemma som du.
Vi har bestämt oss för byxor, långärmad body, mössa, strumpor, sockidoller (som en mjuk inomhussko typ) samt en jacka/ kofta i fleece. Sedan en filt på det och där beror tjockleken på vädret ute.

Det är större fara med för varma bebisar än för kalla.
Vi hade t ex ingen åkpåse till sonen första vintern. Körde på Teddyoverall, fårskinn i vagnen och sedan 3 filtar som vi växlade/ kombinerade. En tunn bonullsfilt, en tunn yllefilt och en stickad filt. 2 gånger behövde vi använda alla 3 annars var det bara de 2 tunnaste som användes.

Man åker ju sällan hem själv från BB/förlossning så det är ju bara att den som inte kör känner på bebis om den är kall eller inte. Kall = lägg på en filt :D

(Ah det är så lätt nu innan de kommit ut :p ).
Just den biten är inte så svår sedan heller. Tycker folk komplicerar det lite väl ibland :angel:

Däremot "Andas han????????" tankarna som kommer varannan minut det första halvåret. Det är ett litet kämpigare problem. :o

Ska ha i början av maj och har väll faktiskt inte helt börjat fundera på det där än. Men packar väll med lite vanliga innekläder, nån tjockare tröja, tjockare strumpor, mössa och den lilla teddyoverallen jag fick av min kompis som hon sa "antagligen kommer vara för varm i maj, men man vet ju inte". Sen tar vi väll med nån filt å. Vi har också dieselvärmare i bilen så är det kallt så kör vi väll den en stund innan vi åker :) Tror vi är ganska helgaderade då :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V