Vårföräldrar 2017 del fyra

Nope, precis :up: räcker o tyst konstatera för sig själv.

Sedan är jag rätt glad över häst o djurfolk överlag. Upplever att det är mer fötterna på jorden överlag i livet. Men så är vi alla olika o det är väl en tjusning med det med :)

Ja jag tror att har man haft mkt med djur att göra så har man redan rätt bra "erfarenhet" även om det är skillnad på djur och barn så är det ändå ett ansvar och omhändertagande. Dessutom känns det som att det sunda förnuftet är mer aktiverat hos djurfolk! Naturligtvis är detta fördomar och generalisering men det är så jag upplever det :)

Damit, I've got cold feets.... Går det o springa på andra hållet??? :cool:

Bm besök idag (35+3)..
+1,5 kg på två veckor
SF mått 35
Hjärtljud 15?

Men bebisen sitter nog i säte, bm var inte hundra. Tid för ultraljud på onsdag klockan 08:00 fastande. Är det säte så provar de vända direkt efter där.

Jag har ju tänkt att bebis ska komma v.9 tidigast efter sportlovet så jag hinner vara föräldraledig o zappa på tvn ett par veckor o ligga på rygg o vila upp mig :p :up:

Nu vände vi dottern och det gick galant men hallå tänk om?????? :nailbiting: :love:

Så hela mitt jobbschema sprack, två observationer i min klass och lönesamtal på em. Dålig tajming men bebisen är viktigast :) men har jag tur har hen vänt sig rätt o jag är på jobbet 09:00, annars kommer jag kanske inte tillbaka alls (slemproppen har redan börjat släppa o akut ks pga komplikationer det tänker jag är osannolikt :cautious:)

Bra att dom kollar extra hur bebis ligger! Men är det inte otrevligt med vändning? Tänker mej att det är rätt obekvämt!

Jobbet går nog inte under:up:

Nu när det närmar sig har jag börjat fundera allt mer på namn. Vi har ett som vi båda gillar och som har betydelse för mig. MEN det finns såklart ett "men" och det är stavningen. Det är från en släkting med namnet Aline som i hennes fall uttalas som Linn med ett a framför dvs "Alinn". Jag vill ju stava det Aline men är lite "rädd" att hon hela livet ska behöva rätta alla som även uttalar E på slutet, dvs AlinE. Vad tror ni? Gör jag en höna av en fjäder här eller kommer hon få jobbigt med det? (Vill inte stava det Alinn...) . Hur skulle ni uttala namnet om ni bara läste det?

Jag läste det som Alinn och sambon som Aliin. Det blir väl jättebra om ni båda tycker om det :) Jag tänker att hon bara behöver introducera sig för klass-/arbetskamrater vid ett tillfälle för att de ska veta hur det uttalas. Ringer en myndigheter tycker jag oftast det är personnummer som uppges och då kanske det inte heller blir något problem? Mailadress kanske kan vara lite mer problematiskt, men å andra sidan brukar jag få bokstavera min hur eller hur om den behöver uppges i något sammanhang.

Bra att dom kollar extra hur bebis ligger! Men är det inte otrevligt med vändning? Tänker mej att det är rätt obekvämt!

Jobbet går nog inte under:up:

Njae... Har inga hemska minnen från att dottern vändes (född juli -12). Men det var en mycket bra läkare som noga poängterade att det skulle gå lätt och inte göra ont. Hon gick lätt runt. Sedan är det inte skönt när de "masserar" magen. Tror jag hade som träningsvärk sist. Tror utgången av vändningsförsöket beror mycket på erfarenheten hos den som vänder. Nog mer orolig för ev. snitt.

Hade också BM-besök idag, v. 32 och allt såg bra ut. Fick (äntligen!) väga mig och har gått upp 12 kg sedan inskrivning, vilket betyder att "glädjevågen" vi fick i julklapp visar hela 7-8 kg för lite. Får nästan höra med svärföräldrarna om de har kvittot kvar.
Blodtrycket var 140/80, så inte helt optimalt men lägre än förra gången jag var där. BM tycker jag har för många järn i elden och borde ta det lite lugnare, men det är svårt när jag vill göra så mycket. Parveln ligger fortsatt i säte och BM började på allvar prata om vändningsförsök även om det i så fall är några veckor kvar, håller tummarna för att hen vänder sig och att placentakontrollen imorgon går bra.

På tal om namn har vi i princip inga uppslag på pojknamn, medan namnen på flicklistan bara växer. Släkten skickar namnförslag med jämna mellanrum men det är inget som vi riktigt fastnar för och de som vi tyckte om förra gången känns inte längre lika aktuella. Tänker att det borde finnas massa fina namn jag inte ens känner till om jag bara visste var jag skulle leta.

Jag läste det som Alinn och sambon som Aliin. Det blir väl jättebra om ni båda tycker om det :) Jag tänker att hon bara behöver introducera sig för klass-/arbetskamrater vid ett tillfälle för att de ska veta hur det uttalas. Ringer en myndigheter tycker jag oftast det är personnummer som uppges och då kanske det inte heller blir något problem? Mailadress kanske kan vara lite mer problematiskt, men å andra sidan brukar jag få bokstavera min hur eller hur om den behöver uppges i något sammanhang.

Sant! Jag tror jag oroar mig i onödan. Ang mejladress får jag alltid bokstavera också (och jag har verkligen inget krångligt namn).

Svårt det där med namn. Det var så enkelt med sonen... Men nu är det verkligen svårt att hitta namn som vi båda gillar.

Hade också BM-besök idag, v. 32 och allt såg bra ut. Fick (äntligen!) väga mig och har gått upp 12 kg sedan inskrivning, vilket betyder att "glädjevågen" vi fick i julklapp visar hela 7-8 kg för lite. Får nästan höra med svärföräldrarna om de har kvittot kvar.
Blodtrycket var 140/80, så inte helt optimalt men lägre än förra gången jag var där. BM tycker jag har för många järn i elden och borde ta det lite lugnare, men det är svårt när jag vill göra så mycket. Parveln ligger fortsatt i säte och BM började på allvar prata om vändningsförsök även om det i så fall är några veckor kvar, håller tummarna för att hen vänder sig och att placentakontrollen imorgon går bra.

På tal om namn har vi i princip inga uppslag på pojknamn, medan namnen på flicklistan bara växer. Släkten skickar namnförslag med jämna mellanrum men det är inget som vi riktigt fastnar för och de som vi tyckte om förra gången känns inte längre lika aktuella. Tänker att det borde finnas massa fina namn jag inte ens känner till om jag bara visste var jag skulle leta.

Jag har googlat tex fornnordiska namn. Det är ju bara fantasin som sätter gränser, mellanöstern namn, amerikanska namn osv! För även om man inte tänker sig ett mellanösternnamn (tex) så kan det ju komma upp fina namn :)

Jag har googlat tex fornnordiska namn. Det är ju bara fantasin som sätter gränser, mellanöstern namn, amerikanska namn osv! För även om man inte tänker sig ett mellanösternnamn (tex) så kan det ju komma upp fina namn :)

Sant, vi brukar söka inspiration bland dödsannonserna :o
Får nog ägna lite mer tid åt att kika på nätet, almanackan är alldeles för välbläddrad vid det här laget ;)

Sant, vi brukar söka inspiration bland dödsannonserna :o
Får nog ägna lite mer tid åt att kika på nätet, almanackan är alldeles för välbläddrad vid det här laget ;)

Haha förstår det ;) finns mkt fina namn så svårt att välja också!

Vi har fastnat för ett pojknamn men vi får väl se hur länge det får vara kvar i "känns bra" facket.
Ett flicknamn finns också men vi har ju ändrat oss förr...

Jag blir inte klok på min foglossing :confused:

I en veckas tid nu har jag haft galet ont i framfogarna och i rumpan så det har varit oerhört jobbigt att gå och sitta. höll i gång i lördags ändå när svägerskans dotter skulle namnges och had eont i går. I dag är värken som bortblåst! Känner knappt något från framfogarna alls och jag kan gå nästan normalt igen även om jag såklart är försiktig. Nu hoppas jag att det håller i sig så smärtan inte kommer tillbaka!

Vilken natt... Full action i sängen.... En man som påstår att jag snarkar o envisades med o dra i mun kudde så fort jag somnat :devil:
Två barn som kommit först den ena o sen den andra, en katt på fötterna och så en bebis som haft party hela natten (alternativt försökt vända sig själv)
Zombietrött :cool::cry:

Tänker sova ett tag till. Är väl lika bra att passa på medan man kan :D Tror ju att jag kommer orka läsa heltid från mitten av juni igen, administration och redovisning på gymnasienivå för hela slanten :D

V har en synnerligen aktiv dag :)

35+0 idag. Fem veckor kvar :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar