Vårföräldrar 2017 del fyra

Fast det som är så skönt här (tycker jag) är att allas mående och tankar får lika mycket plats oavsett om det är stort eller smått :)

Ja det är sant :) är inte medlem på familjeliv men läser där ibland, då och då känns stämningen rätt hätsk (stavas?) där i diverse gravidtrådar. Lite likadant i marsgruppen på fejjan, men här känns det mest stöttande och peppande :love:

Nu när det närmar sig har jag börjat fundera allt mer på namn. Vi har ett som vi båda gillar och som har betydelse för mig. MEN det finns såklart ett "men" och det är stavningen. Det är från en släkting med namnet Aline som i hennes fall uttalas som Linn med ett a framför dvs "Alinn". Jag vill ju stava det Aline men är lite "rädd" att hon hela livet ska behöva rätta alla som även uttalar E på slutet, dvs AlinE. Vad tror ni? Gör jag en höna av en fjäder här eller kommer hon få jobbigt med det? (Vill inte stava det Alinn...) . Hur skulle ni uttala namnet om ni bara läste det?

Nu när det närmar sig har jag börjat fundera allt mer på namn. Vi har ett som vi båda gillar och som har betydelse för mig. MEN det finns såklart ett "men" och det är stavningen. Det är från en släkting med namnet Aline som i hennes fall uttalas som Linn med ett a framför dvs "Alinn". Jag vill ju stava det Aline men är lite "rädd" att hon hela livet ska behöva rätta alla som även uttalar E på slutet, dvs AlinE. Vad tror ni? Gör jag en höna av en fjäder här eller kommer hon få jobbigt med det? (Vill inte stava det Alinn...) . Hur skulle ni uttala namnet om ni bara läste det?

Jag hade uttalat det "Alinn" men kanske är det för att det fanns en tjej i bekantskapskretsen när jag var yngre som hette det och stavade namnet Aline..

Jag hade tyvärr uttalat det aline och inte alinn, dock tycker jag inte att det är nåt fel med stavningen alinn :)

Jag hade uttalat det med e

Bra värden hos bm, + 1 kilo till men ingen diskussion.
Bm kan inte känna läget på filur så vi ska få en tid för ul och ev vändning :nailbiting:. Hen är fortfarande högt och rörlig i alla fall.

Eftersom vi inte kan utesluta säte än ska jag ringa förlossningen om jag har sammandragningar som kommer tätare än var 10e minut och inte slutar på någon timme. Tur jag inte visste det i går :p:o

Så var TUL avklarat. Så härligt att få se bebisen och att få höra att det ser bra ut :love:.

BM sa: ja här har vi en tjej med väldigt runda kinder och extra vaddering kring magen. Så näring får hon ju... Och hår har hon väldigt mkt.

Beräknas vara ca 10% större än medel så det är iaf inte lika mkt som storebror beräknades till. (Men han kom ju istället tidigt så vikten lär vara typ samma den här gången om hon håller tiden).

Ja det är sant :) är inte medlem på familjeliv men läser där ibland, då och då känns stämningen rätt hätsk (stavas?) där i diverse gravidtrådar. Lite likadant i marsgruppen på fejjan, men här känns det mest stöttande och peppande :love:

Är du med där oxå? Tänker precis som du tror jag *djup suck*

Är du med där oxå? Tänker precis som du tror jag *djup suck*

Japp i marsgruppen på fejjan är jag med! Ofta ganska lugnt där upplever jag men så kommer det diskussioner där man undrar lixom! Men vill inte lämna förslag här eftersom det är emot gruppens regler vad jag förstår!

Damit, I've got cold feets.... Går det o springa på andra hållet??? :cool:

Bm besök idag (35+3)..
+1,5 kg på två veckor
SF mått 35
Hjärtljud 15?

Men bebisen sitter nog i säte, bm var inte hundra. Tid för ultraljud på onsdag klockan 08:00 fastande. Är det säte så provar de vända direkt efter där.

Jag har ju tänkt att bebis ska komma v.9 tidigast efter sportlovet så jag hinner vara föräldraledig o zappa på tvn ett par veckor o ligga på rygg o vila upp mig :p :up:

Nu vände vi dottern och det gick galant men hallå tänk om?????? :nailbiting: :love:

Så hela mitt jobbschema sprack, två observationer i min klass och lönesamtal på em. Dålig tajming men bebisen är viktigast :) men har jag tur har hen vänt sig rätt o jag är på jobbet 09:00, annars kommer jag kanske inte tillbaka alls (slemproppen har redan börjat släppa o akut ks pga komplikationer det tänker jag är osannolikt :cautious:)

Japp i marsgruppen på fejjan är jag med! Ofta ganska lugnt där upplever jag men så kommer det diskussioner där man undrar lixom! Men vill inte lämna förslag här eftersom det är emot gruppens regler vad jag förstår!

Nope, precis :up: räcker o tyst konstatera för sig själv.

Sedan är jag rätt glad över häst o djurfolk överlag. Upplever att det är mer fötterna på jorden överlag i livet. Men så är vi alla olika o det är väl en tjusning med det med :)

Besök hos BM idag, allt ser fortsatt bra ut och mina värden va bra.
Magen följer exakt samma kurva som förra gången, alla värden är lika förutom jag ligger 1,5kg högre i vikt.
Rätt lustigt att det kan va så likt att det nästan vore samma graviditet?
Bebis ligger med huvudet nedåt, men den kan ju hinna snurra rundor många varv till!
Nästa koll på måndag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar