Vårföräldrar 2017 del fyra

Jæja flyg till Sverige efter typ 2timmsrs sömn... hoppas jag kan sova på lågbudgetflyget.... inge pepp..... blääääää.... magen stenhård! Men får komma hem till mamma, de kan ju inte bli annat än bra!!

Jæja flyg till Sverige efter typ 2timmsrs sömn... hoppas jag kan sova på lågbudgetflyget.... inge pepp..... blääääää.... magen stenhård! Men får komma hem till mamma, de kan ju inte bli annat än bra!!

Vilka flyger du med? Jag flyger alltid med icelandicair och dom har bra mkt bättre säten än charterplan i alla fall :p

Här är med vaket o ovanligt nog sover alla andra (!?), har sovit oroligt i natt. Vaknade o nojade över fosterrörelserna. Gud vad skönt det ska bli när liten kommit ut levande och frisk i ett stycke.... :o

Däremot är jag förkyld o har ont i halsen o snor i bihålorna, inte alls välkommet :banghead: sista jobbveckan börjar i morgon och många av eleverna avslutade förra veckan med o gråta en skvätt när de kom på det :grin: det blir en overklig vecka med massa övertid o överlämning, ingen hit o toppa med en brakförkylning :turd:

Får väl försöka vila idag, fundera på om vi skulle leta upp o placera den där spjälsängen :love:

Det värsta är att då kommer man väll noja över andra saker istället.. :meh:

Jag har sovit rätt bra i två nätter vilkey gör att jag ologiskt nojjar över fosterrörelser... Jag vaknar aldrig av att barnet rör sig men är jag vaken så känner jag att bäbis är rätt aktiv. Nu när jag sovit bra så säger ologiska hjärnan att bäbisen inte alla har rört på sig! Men hen har rört sig dagtid som tur är men brukar vara mest aktiv nattetid!

Det värsta är att då kommer man väll noja över andra saker istället.. :meh:

Det gör man... Som första gången junior bestämde sig för att sova mer än fyra timmar en natt. Jag visste inte om jag skulle våga titta ner i spjälsängen för hen sov fortfarande när jag vaknade.
För min del blev det dock lite lättare med barnet på utsidan för att jag kunde se det.

Vi har delat upp städandet i huset så sambo tar allt som innebär böja sig och jag resten. Och man får inte röja sin nivå genom att dumpa på den andras om det inte hör hemma där förstås.

:D

På väg att köpa ny bäddmadrass, får väl köpa mer plastad frotté också...

Idag har vi haft mys och shoppingdag, så nu är bebisväskan färdigpackad, vi har varit i stan och köpt nya myskläder/amningslinnen/bh'ar till mej. Dregglisar och mössor till bebis och lite nytt till rummet. Vi vet ju inte vad som gömmer sej i magen så vi ska "neutralisera" rummet lite i förväg.

Känns skönt att ha det gjort! Det har krävt lite bearbetning att ta steget att våga handla nåt och verkligen planera.

Jaha eftersom vi flyttar precis innan bebis dyker upp så har jag börjat röja och sorterar ut i skamvrår här hemma. Orkade den i källaren idag och nu sa höften enough.

Tanken är att jag ska gå igenom bebiskläderna nu i veckan och tvätta upp det som ska vara i bbväskan. Och eftersom jag typ orkar vara aktiv en timme om dagen, så får jag ju börja nu så borde jag vara klar lite lagom till flyttlasset går.
Så att bb väskan är klar innan vi börjar packa ner i flyttlådor och liknande. Kan ju vara bra att vara färdiga om fl börjar mitt i flytten :D

Börjar bli lite tungt faktiskt.
Och av mina tröjor att döma har magen skuttat iväg i storlek, även mammatopparna är för korta :rofl: Men den är fortfarande inte då stor när jag ligger ner.

Har någon bild i minnet från när jag var nästan 3 och mamma väntade lillebror. Vi var hos BM och hon lyssnade på hjärtljuden med trätratt. Mammas mage var enorm.

Har för övrigt ingen linea nigra och nästan inga nya bristningar. Typiskt när några till inte skulle spela någon roll :p

Överskottshuden längst ner på magen är också lite mindre än för någon vecka sedan.

Imorgon hårfix :D

Börjar bli lite tungt faktiskt.
Och av mina tröjor att döma har magen skuttat iväg i storlek, även mammatopparna är för korta :rofl: Men den är fortfarande inte då stor när jag ligger ner.

Har någon bild i minnet från när jag var nästan 3 och mamma väntade lillebror. Vi var hos BM och hon lyssnade på hjärtljuden med trätratt. Mammas mage var enorm.

Har för övrigt ingen linea nigra och nästan inga nya bristningar. Typiskt när några till inte skulle spela någon roll :p

Överskottshuden längst ner på magen är också lite mindre än för någon vecka sedan.

Imorgon hårfix :D

Min mage har börjat puta rejält också, ska bli intressant att mäta hos BM imorgon:)
Hormonrand fick jag förra grav och den börjar komma tillbaks litegrann. Bristningar slapp jag sist och än så länge har inga kommit denna gången heller, det är ju inte så länge sedan jag va höggravid så huden kanske klarar det bra denna gången också? Men samtidigt så bryr jag mej inte speciellt mycket heller, kommer det så kommer det.

Sista maskinen med strl 56 går nu, sen är det bara ytterplagg, filtar och åkpåsar kvar att tvätta.

Mycket sammandragningar i dag. Både sådana som inte gjort och ont och sedan en del av mensvärkskaraktär.
Nu har det lugnat sig och bäsis kickar på som vanligt. I morgon är det dags för bm...

Vilka flyger du med? Jag flyger alltid med icelandicair och dom har bra mkt bättre säten än charterplan i alla fall :p
Haha ja flyger också helst med dom o dom är bäst! Men nu boka jag så sent o då kosta deras biljetter dubbelt så mkt som med wowair så då gick snålhet före komfort PlUS att extra väskor kostar nästa dubbelt så mycket hos dom som hos wowair o då de ska shoppas en del nu igen (åkte hem ned 3resväskor efter julen...) så jaaaa lätt värt att få 2500kr extra att shoppa för. Gick förövrigt bra o flyga när vi väll kommit på planet hehe. O snart i Jönköping så närmar oss ullaredområdet också o än så länge är kroppen med på läget. Kanoners!! Sorry för tråkigt inlägg utan smilisar men telefonen vägrar buken smilesystem.....

Mitt missfall var en blodig historia. Blödde en binda i timmen i 2 dygn (men de är heeeeelt normalt) däremot blev de sedan snabbt som en mens och varar i bara sju dagar. Under förlossningen blödde jag däremot endast 3 dl, där var de däremot beredda på mer och hade en liter blod reserverat som akutinsatts. Behövdes inte

Till mig rekommenderades inte ryggmärgsbedövning pga blödningsbenägenhet då de kan leda till hematom i ryggraden som i värsta fall kan förlama. Detta är dock upp till anestesiläkaren hur hans erfarenheter är.

Jag tror jag får ringa min sjukgymnast och höra hur jag ska ta detta vidare.

Jag har gjort ikea idag med det stora barnet och en vän och hennes yngsta.
Att ha med sig ett barn är så otroligt enkelt! Jag blir nästan lite avis på alla som har ett barn :o :D
Jag hoppas att jag slipper ha ont imorgon.

Jag har gjort ikea idag med det stora barnet och en vän och hennes yngsta.
Att ha med sig ett barn är så otroligt enkelt! Jag blir nästan lite avis på alla som har ett barn :o :D
Jag hoppas att jag slipper ha ont imorgon.
Vi kom aldrig till Ikea idag, fastnade i mjukisbyxorna o soffan. Har dock gjort en bra inköpslista i appen så kniper det får maken köra själv... Fast han vägrar nog ta med barnen :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 139
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar