Vårföräldrar 2017 del fyra

Eftersom @Hyacinth är så duktig på att benämna det "glamour"! När man är lite gasig i magen, går och lägger sig för kvällen i sängen med hunden precis bredvid och släpper en sån brakare att stackars hunden blir så rädd att hon ramlar ur sängen?!!! :o Och sen dessutom viker sig av skratt i 10 min för man tyckte det va så roligt...:D

Humorn är på topp ikväll :rofl::rofl::rofl::rofl:

:bow: :bow: :rofl: :rofl: :rofl:

Eftersom @Hyacinth är så duktig på att benämna det "glamour"! När man är lite gasig i magen, går och lägger sig för kvällen i sängen med hunden precis bredvid och släpper en sån brakare att stackars hunden blir så rädd att hon ramlar ur sängen?!!! :o Och sen dessutom viker sig av skratt i 10 min för man tyckte det va så roligt...:D

Humorn är på topp ikväll :rofl::rofl::rofl::rofl:

Stackars voffsing:rofl::laugh:

Jag ska aldrig mer åka kommunalt när jag har foglossning. Åkte till mamma igår och efter det var fogarna helt åt :devil:, har knappt sovit i natt och idag är jag halvt invalid! :wtf: Tur att sambon hjälper mig idag.

Förstår inte hur ni med häst klarar det! Är så imponerad! :bump:

Idag känner jag mig skruttig. Fryser o har värk i hela kroppen, förmodligen eds o fibron som spökar.

Igår hade jag väldigt mycket sammandragningar och förvärkar, lugnar sig lite när jag vilar. Mycket flytningar med. Men mensvärken o ländryggsmärtan ger sig inte. Känns som att det kan bli långa veckor kvar. Känner mig orolig o rastlös i kroppen.

Appen säger 33 dagar kvar. Vet inte om jag är redo om 33 dagar. Funderar på om vi ska skruva ihop spjälsängen i helgen och eventuellt åka till Ikea o köpa den där fåtöljen. Sonen kom två veckor tidigt (igångsättning) och dottern av sig själv en vecka innan... Fast där gick ju slemproppen typ 3 veckor före så jag räknar lite med långt förlopp av falsklarm innan det kommer igång på riktigt.

Undrar vem det är som bor där inne. Om det är en han eller hon... Om den får lockigt hår som dottern eller rakt som sonen.. Om den är envis, foglig eller har ett väldigt humör. Om vi kommer få sova på nätterna eller om den har magknip... Vi har i alla fall packat skötväskan, och dottern hjälpte till (= väldigt full väska :p)
Nu ska jag försöka röja o plocka en stund...:yuck:

33 dagar kvar så det är väl allt mellan 19 och 47 då...

Nu ska jag försöka se Skavlan, om jag orkar hålla mig vaken. Är så sinnessjukt trött just nu och det känns som jag går i en dimma efter kl 13. Somnade till bollibompa tidigare i kväll så jag får väl berätta för bm på måndag om tröttheten.
Ska vi slå vad om att hon kommer säga att det är heeeeelt normalt att vara trött?
Fast jag tycker att jag är lite för mycket zombie för att bara vara trött...

Dimma... I går somnade jag halv åtta o vaknade vid samma tid i morse, kroppen är trött. Brukar trösta mig med att det mesta finns på SVT/tv4 play :)

Trött idag. Funderar på att sova en stund till men vill baka innan sambon konmer hem (vet ej när) och behöver ta in ved.

Vaknat på ett uruselt humör. Junioren är förkyld och har klängt på mig sedan 01 och vi har bara sovit korta stunder. Känns som jag fräser åt allt och alla.
Jag vill vara pigg och glad...!!!

Va ute på promenad med hundar och familj. Sambon skrattade åt mig när jag bylsade på mig termobyxor och rubbet, men HA fifasen vad det blåste kallt. Jäkligt nöjd med hur jag packade in mig :D Nu en varmdusch :love:

Körs Bil i 6timmar idag. Hoppas kroppen godkänner det.. imorgon 3timmard flyg o sen typ 6timmar bil igen, då är jag dock inte ensam om o köra. Glad lördag på er@!

Tror att jag behöver träna avslappning. Var grym på det i skolan (vi låg på rygg varje dag) men nu drar tankarna iväg och jag har inte hittat någon vettig röst att lyssna på...

Tips?

Jag sov rätt bra inatt och eftersom jag sov kände jag ju inte lillen sparka, rätt logiskt kan jag tycka men ändå är ologiska hjärnan igång och säger att bäbis nog sparkat väldigt dåligt sen igår! Ligger jag vaken på natten sparkar hen rätt mycket, antar att hen gör likadant fastän jag sover...

Tror att jag behöver träna avslappning. Var grym på det i skolan (vi låg på rygg varje dag) men nu drar tankarna iväg och jag har inte hittat någon vettig röst att lyssna på...

Tips?

Björn ranelid :p eller jag skulle nog somna av hans röst!

När man kommer till läkaren och hon bara. Hej vi skulle visst kolla på din livmodertapp. Och jag :confused::confused::confused:, jag trodde jag var där för att utreda om jag hade EDS. Men det visste hon ingenting om så det var nog ingen fara för förlossningen :banghead:.

Tredje gången jag har ett inbokat möte med läkaren under min graviditet när jag blivit informerad om att det ska handla om en sak men när jag kommer dit har läkaren fått annan info. :rage:

Som eds:are kan jag informera om att du skall vara beredd på att smärtlindring inte riktigt fungerar (kan ju fungera toppen för dig) och att de kan ha en snabb förlossning

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar