Vårföräldrar 2017 del fyra

Som eds:are kan jag informera om att du skall vara beredd på att smärtlindring inte riktigt fungerar (kan ju fungera toppen för dig) och att de kan ha en snabb förlossning

Det är sånna svar jag vill ha från läkaren så jag vet vad jag har att förvänta mig. Både min abort och mitt missfall har gått väldigt fort och varit väldigt blodigt så vill gärna ha lite svar innan en förlossning.

Det är sånna svar jag vill ha från läkaren så jag vet vad jag har att förvänta mig. Både min abort och mitt missfall har gått väldigt fort och varit väldigt blodigt så vill gärna ha lite svar innan en förlossning.

Mitt missfall var en blodig historia. Blödde en binda i timmen i 2 dygn (men de är heeeeelt normalt) däremot blev de sedan snabbt som en mens och varar i bara sju dagar. Under förlossningen blödde jag däremot endast 3 dl, där var de däremot beredda på mer och hade en liter blod reserverat som akutinsatts. Behövdes inte

Till mig rekommenderades inte ryggmärgsbedövning pga blödningsbenägenhet då de kan leda till hematom i ryggraden som i värsta fall kan förlama. Detta är dock upp till anestesiläkaren hur hans erfarenheter är.

Jag har nog för mycket barnkläder om någon vet någon som behöver (dvs ekonomisk trångmål eller liknande) . Fått helt galna mängder. Annars åker de först till min syster, sedan till Rumänien.

Hinkar hallonbladste. Smakar hö. Börjar vänja mig.

(5dl/dag till veckobyte, då lägger jag till 2.5 och testar den koppen ljummen...)

Har inte gjort så mkt idag = mer aktiv V.

Fick hämta sambon och enda bilen hemma som gick att köra var skåpbilen = manuell = oooooont i bäckenet :arghh:

Dessutom gnällde en liten unge på min parkering. Inte i rutan. Nä, bilen är för lång, svårt att fixa då... :meh: (Renault Master, fungerar på ICA men en del rutor är bra korta :p ).

Vansinnigt stel i ljumskarna. Lite läskig känsla.
Halvonda sammandragningar långt ner också...

Klädernas vidare liv har jag inte funderat så mycket på. Jag tror det blir en blandning mellan att skänka vidare och sälja på loppis, annars blir det bara att skänka vidare.
Vagnarna blir det stortvätt och bortskänkes på förutom den som vi fick helt ny av svärföräldrarna, den får säljas och sedan får barnen dela på pengarna till något annat som dem behöver.

Hinkar hallonbladste. Smakar hö. Börjar vänja mig.

(5dl/dag till veckobyte, då lägger jag till 2.5 och testar den koppen ljummen...)

Har inte gjort så mkt idag = mer aktiv V.

Fick hämta sambon och enda bilen hemma som gick att köra var skåpbilen = manuell = oooooont i bäckenet :arghh:

Dessutom gnällde en liten unge på min parkering. Inte i rutan. Nä, bilen är för lång, svårt att fixa då... :meh: (Renault Master, fungerar på ICA men en del rutor är bra korta :p ).

Det har jag fått av min svägerska, hon sa att det skulle vara igångsättande och för mjölkproduktion. Men läste att det var förstoppande så har inte vågat, två järntabletter om dan här annars så :banghead:

Det har jag fått av min svägerska, hon sa att det skulle vara igångsättande och för mjölkproduktion. Men läste att det var förstoppande så har inte vågat, två järntabletter om dan här annars så :banghead:

Tre duroferon och magen är ungefär som utan hö-te. Hallonbladste sägs vara bra för lite allt möjligt och tja det skadar väl inte. Har köpt torkade hallonblad från en hyfsat lokal producent jag tror @Beppo känner väl till :p Köper örter till ponnyerna därifrån också :)

(Och insåg precis att jag glömt att knappa fakturan, bäst att fixa bums!)

God morgon! Här är vi klarvakna vid 04.30 :p Men det är ganska mysigt att ligga och lyssna på hela resten av familjen som sover. Jag får ju passa på att njuta nu för lär ju dröja ett tag efter att Ärtan anlänt innan vi kan sova med alla katterna i sängen igen. :heart

Ärtan lever runt lite lagom i magen till skillnad från igårkväll då det kändes som om hon försökte ta igen det hon inte rört sig de senaste dagarna :banghead: Var viftande och sparkande konstant på 2-3 olika ställen samtidigt i magen under minst 30 min om inte mer innan jag lyckades somna :love:

God morgon! Här är vi klarvakna vid 04.30 :p Men det är ganska mysigt att ligga och lyssna på hela resten av familjen som sover. Jag får ju passa på att njuta nu för lär ju dröja ett tag efter att Ärtan anlänt innan vi kan sova med alla katterna i sängen igen. :heart

Ärtan lever runt lite lagom i magen till skillnad från igårkväll då det kändes som om hon försökte ta igen det hon inte rört sig de senaste dagarna :banghead: Var viftande och sparkande konstant på 2-3 olika ställen samtidigt i magen under minst 30 min om inte mer innan jag lyckades somna :love:

Här är med vaket o ovanligt nog sover alla andra (!?), har sovit oroligt i natt. Vaknade o nojade över fosterrörelserna. Gud vad skönt det ska bli när liten kommit ut levande och frisk i ett stycke.... :o

Däremot är jag förkyld o har ont i halsen o snor i bihålorna, inte alls välkommet :banghead: sista jobbveckan börjar i morgon och många av eleverna avslutade förra veckan med o gråta en skvätt när de kom på det :grin: det blir en overklig vecka med massa övertid o överlämning, ingen hit o toppa med en brakförkylning :turd:

Får väl försöka vila idag, fundera på om vi skulle leta upp o placera den där spjälsängen :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar