Vårföräldrar 2017 del fyra

Jag har haft en skräpdag igen. Den började suveränt men kvällen har varit misär.
Det slutade med att jag satt och bölade i badrummet medan min partner fick sanera först mig och sedan badrummet. Dessa kräkningar är ^#%*^##<%%#>% och helt ohanterliga stundtals. Ska be partnern bädda ner mig i sängen tror jag.

Jag har haft en skräpdag igen. Den började suveränt men kvällen har varit misär.
Det slutade med att jag satt och bölade i badrummet medan min partner fick sanera först mig och sedan badrummet. Dessa kräkningar är ^#%*^##<%%#>% och helt ohanterliga stundtals. Ska be partnern bädda ner mig i sängen tror jag.

Stackars dig! Hoppas du fått sova lite nu!

Men fy fasen.. lider med dej som mår så skitjävla dåligt:(:down: Snart är vi i mål allihop:heart

Är dom rädda att bebis är stor? Det är skönt att få lite extra koller om man är orolig för nåt. Vi har tul igen den 8:e:)

Ja, min första var ganska stor (men kom tidigt så han vägde "bara" ca 4kg då). Sen har både mamma och systrar fått stora, så de vill hålla lite koll :).

Min förhoppning är lite tidig leverans även denna gång (utan igångsättning).

Idag blev jag lite trött på min man faktiskt.
Jag upplever vårt förhållande som väldigt jämställt i stort sett. Med ett stort undantag och det är att jag alltid tar på mig projektledarrollen, oavsett om det gäller klädinköp eller planera däckbyten på bilen. Jag är ett massivt kontrollfreak och det spelar såklart in. :o

När vi körde till jobbet nu i morse så kom jag på att vi borde passa på att "tvätta" fårskinnet nu medan vi har snö att dra det i. Varpå min man kläckte ur sig "ja, varsågod, gör du det" :meh: Vad bra sade jag, då tar du och lagar väskplatsen under vagnen som håller på att gå sönder. "Vaddå sönder??" kläcker han ur sig, "hur ska jag kunna veta att den är sönder?"

Alltså, hur jefla svårt kan det vara att registrera att någonting håller på att gå sönder utan att jag måste tala om det för honom???? Han lägger ju packning där precis lika ofta som jag. Och varför är det jag som funderar på om fårskinnet behöver rengöras? om vi har tillräckligt med kläder, filtar och gud vet vad???? :rage:

Blir så oerhört trött ibland faktiskt

Idag blev jag lite trött på min man faktiskt.
Jag upplever vårt förhållande som väldigt jämställt i stort sett. Med ett stort undantag och det är att jag alltid tar på mig projektledarrollen, oavsett om det gäller klädinköp eller planera däckbyten på bilen. Jag är ett massivt kontrollfreak och det spelar såklart in. :o

När vi körde till jobbet nu i morse så kom jag på att vi borde passa på att "tvätta" fårskinnet nu medan vi har snö att dra det i. Varpå min man kläckte ur sig "ja, varsågod, gör du det" :meh: Vad bra sade jag, då tar du och lagar väskplatsen under vagnen som håller på att gå sönder. "Vaddå sönder??" kläcker han ur sig, "hur ska jag kunna veta att den är sönder?"

Alltså, hur jefla svårt kan det vara att registrera att någonting håller på att gå sönder utan att jag måste tala om det för honom???? Han lägger ju packning där precis lika ofta som jag. Och varför är det jag som funderar på om fårskinnet behöver rengöras? om vi har tillräckligt med kläder, filtar och gud vet vad???? :rage:

Blir så oerhört trött ibland faktiskt

Hahahahahaha =''D Det där är en slående beskrivning av hur det är hemma hos oss också :p Min sambo har oftast noll koll på saker och jag måste hålla reda på allt som måste göras så det blir gjort, även om han gärna hjälper till. Det kan vara väldigt irriterande emellanåt faktiskt så jag förstår helt hur du känner :down:

Kom hem igår efter helgens bravader. Däckade i sängen vid 20 och vaknade vid 8 i morse. Tror jag var rätt trött. :o Ska försöka undvika att ut och åka nu om jag inte behöver. Dock så har vi bokat ullaredsresa på torsdag. Får se om jag överlever den :rofl:

@TeamLundVer köp den här till honom
familjens-projektledare-sager-upp-sig.jpg

Då kanske det öppnar ögonen lite. Läs den själv först, jag skrattade så jag grät!

@TeamLundVer
I våran familj är jag din man :o
Min man är en stor kontroll freak och planerar allt in i minsta detalj, jag är en go whit the flow typ av människa. Han får gallfeber på mig till och från :angel:
Men man kompletterar ju varandra eller hur :p:angel:

Tre duroferon och magen är ungefär som utan hö-te. Hallonbladste sägs vara bra för lite allt möjligt och tja det skadar väl inte. Har köpt torkade hallonblad från en hyfsat lokal producent jag tror @Beppo känner väl till :p Köper örter till ponnyerna därifrån också :)

(Och insåg precis att jag glömt att knappa fakturan, bäst att fixa bums!)

Det gillar vi :-)

Ibland känns det lite jobbigt att klaga för mina bekymmer är en fis i rymden mot många av era andras problem men fy vad trött jag är... Igår duschade jag, eldade ute i pannan, diskade lite samt var på resturang med mina kompisar. En ganska lättsam dag och ändå var jag helt slut! Är fortfarande trött, legat på soffan tills nyss men behöver städa lite, gå en promenad och åka till stallet!

Ibland känns det lite jobbigt att klaga för mina bekymmer är en fis i rymden mot många av era andras problem men fy vad trött jag är... Igår duschade jag, eldade ute i pannan, diskade lite samt var på resturang med mina kompisar. En ganska lättsam dag och ändå var jag helt slut! Är fortfarande trött, legat på soffan tills nyss men behöver städa lite, gå en promenad och åka till stallet!

Fast det som är så skönt här (tycker jag) är att allas mående och tankar får lika mycket plats oavsett om det är stort eller smått :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 139
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar