Vårföräldrar 2017 del fyra

Det har varit väldigt lugnt i magen idag. Har känt att det rört sig lite några gånger, men är inte alls samma aktivitet som jag är van vid :nailbiting: Iofs har väll Ärtans aktivitet svängt från högfrekvent till lågfrekvent och tillbaka igen i omgångar sen v. 16, så det i sig är väll inget konstigt.. Men man blir ju lite fundersam ändå :( Det blir ju så mycket tydligare också ju senare i graviditeten man kommer för aktiviteten blir ju bara kraftfullare och kraftfullare så avsaknaden märks så mycket mer..
Jag tänker att perioderna med mindre aktivitet är perioder då h*n växer mer och därför vilar mer?

Det har varit väldigt lugnt i magen idag. Har känt att det rört sig lite några gånger, men är inte alls samma aktivitet som jag är van vid :nailbiting: Iofs har väll Ärtans aktivitet svängt från högfrekvent till lågfrekvent och tillbaka igen i omgångar sen v. 16, så det i sig är väll inget konstigt.. Men man blir ju lite fundersam ändå :( Det blir ju så mycket tydligare också ju senare i graviditeten man kommer för aktiviteten blir ju bara kraftfullare och kraftfullare så avsaknaden märks så mycket mer..
Jag tänker att perioderna med mindre aktivitet är perioder då h*n växer mer och därför vilar mer?

Min bäbis är ganska livlig av sig men så kommer det dagar där hen helt enkelt väljer att vila. Dagen därpå har det varit liv igen. Men är du orolig så kan du ju ringa förlossningen! Man kan ju dricka/äta nåt sött alt dricka nåt riktigt kallt och lägga sig på vänstersida. Har googlat att man då ska känna 10 rörelser på två timmar. Medans vissa säger att man ska skita i sånt och ringa direkt!

Eg är det väl mer konstigt om de beter sig precis likadant varje dag, det gör ju inte vi heller.

Men oron är verkligen inte att leka med!

Jag har än så länge inte åkt in och kollat, är rädd att det slutar med att jag inte vågar åka därifrån och samtidigt rädd att jag väntar för länge.

Är han väldigt still lyssnar jag med dopplern och räknar hjärtslag, då brukar han sparkas.

Min mage är ju oftast rätt behändig och det är också läskigt, växer den som den ska?

Kanske ska dricka hallonbladste så det sprutar ur öronen och hoppas det blir tidig vräkning :angel:

Min bäbis är ganska livlig av sig men så kommer det dagar där hen helt enkelt väljer att vila. Dagen därpå har det varit liv igen. Men är du orolig så kan du ju ringa förlossningen! Man kan ju dricka/äta nåt sött alt dricka nåt riktigt kallt och lägga sig på vänstersida. Har googlat att man då ska känna 10 rörelser på två timmar. Medans vissa säger att man ska skita i sånt och ringa direkt!

Jag är inte så orolig än, som sagt så har det hänt förut att det liksom blivit väldigt lugnt några dar.. Jag känner ju ändå att det rör sig lite då å då. Men kanske borde man oroa sig? Jag vet inte.. Tänker ibland att jag inte oroar mig nog :crazy:

Jag är inte så orolig än, som sagt så har det hänt förut att det liksom blivit väldigt lugnt några dar.. Jag känner ju ändå att det rör sig lite då å då. Men kanske borde man oroa sig? Jag vet inte.. Tänker ibland att jag inte oroar mig nog :crazy:

Jag har varit lite orolig när hen inte rört sig som hen brukar, men inte sådär katastroforolig utan har väntat ett tag för att se!

Idag har jag haft besök av en kusin som kan ha lite svårt med vad som angår henne och inte. Ett urval av dagens onödiga kommentarer: "fin vagn, men korkat att köpa en helt ny när blocket finns", " Måste var jobbigt att du är så stor nu när du var så vältränad innan? Din mage är verkligen enorm! Huden klarar inte det va?!" Och "när jag var gravid åt jag inget vitt socker och använde inte deodorant men man bryr väl sig olika mkt om vad barnet får i sig"

Jag tar inte illa upp och har inget problem att säga ifrån om jag tycker att det är värt det. Men jag väljer ju att inte umgås i onödan om man säger så :meh:.

Idag har jag haft besök av en kusin som kan ha lite svårt med vad som angår henne och inte. Ett urval av dagens onödiga kommentarer: "fin vagn, men korkat att köpa en helt ny när blocket finns", " Måste var jobbigt att du är så stor nu när du var så vältränad innan? Din mage är verkligen enorm! Huden klarar inte det va?!" Och "när jag var gravid åt jag inget vitt socker och använde inte deodorant men man bryr väl sig olika mkt om vad barnet får i sig"

Jag tar inte illa upp och har inget problem att säga ifrån om jag tycker att det är värt det. Men jag väljer ju att inte umgås i onödan om man säger så :meh:.

Oh så charmigt. Inget filter.

:meh:

På min mage ligger just nu våran stora katt alá 8-10 kilo och purrar :yuck::love: Det händer inte så ofta att han kommer och lägger sig på mig så jag passar på att gosa, men vad obehagligt det är :D
Våran bebis katt är lite behändigare med sina 4 kilo ;)

De här läste jag med igår när jag tyckte lillan varit lite väl lugn på kvällen... Men asså 10rörelser på 2timmar? De är inte en suck att jag känner dig någonsinn. Jag känner henne BARA om jag ligger ner och är heeeelt avslappnad och inte gör något annat = känner henne bara om jag har tid och ligga kvar i sängen när jag vaknat och innan jag somnar.... Och att försöka buffa igång henne är så meningslöst då hon omedelbart slutar/flyttar på sig om man trycker på magen :sneaky: En riktig liten filur... Och så har hon ju varit hela tiden... Har inte varit orolig innan och allt ser ju bra ut, hörde ju perfekta hjärtljud i tisdags och efter jag legat stilla och inte gjort något i typ en halvtimme igårkväll så kom hon igång med lite rörelser, men de är fortfarande aldrig några "bryta sig ut försök" som hon sysslar med...

Hon kan konsten att göra mamman lite orolig nu iaf ;) Antingen så kommer hon ut lugn som en filbunke alt. vägrar sova om inte mamman/pappan rör på sig medans, kan ju bli himla kul :angel: Eller så har hon sparat sig och blir en vilding när hon kommer ut... Men på ultraljudet så var hon ju en vilding med så ptja, kan ju vara jag som är mega okänslig i magen med :p

(Som sagt, det är inte bra att googla allt....)

Jahapp!
Då har jag gjort min sista jobbdag på jobbet... Skönt men väldigt sorgligt med, älskar jobbet och alla hästarna. Men de blir bra för kroppen tror jag ;) Och så väntas ju en Sverigetripp på söndag, så de blir kul!
Lillan är lika lugn som vanligt i magen (man ska inte googla för då får jag för mig att det är nå fel....) :angel:

16640667_10154159643022343_728378868462263571_n.jpg

Världens bästa kung som tränat fram tills nu från hösten 2015 när han fick ryttare på sig för första gången. Världens bästa bubbe :heart På söndag åker han till Gisli och Mette och i vår hoppas jag han kommer glänsa på avelsbanan och som tränarhjärtat kommer vara stolt över "lilleman" :) Bilden är tagen idag, gravid i vecka 29 :D

33 dagar kvar så det är väl allt mellan 19 och 47 då...

Nu ska jag försöka se Skavlan, om jag orkar hålla mig vaken. Är så sinnessjukt trött just nu och det känns som jag går i en dimma efter kl 13. Somnade till bollibompa tidigare i kväll så jag får väl berätta för bm på måndag om tröttheten.
Ska vi slå vad om att hon kommer säga att det är heeeeelt normalt att vara trött?
Fast jag tycker att jag är lite för mycket zombie för att bara vara trött...

De här läste jag med igår när jag tyckte lillan varit lite väl lugn på kvällen... Men asså 10rörelser på 2timmar? De är inte en suck att jag känner dig någonsinn. Jag känner henne BARA om jag ligger ner och är heeeelt avslappnad och inte gör något annat = känner henne bara om jag har tid och ligga kvar i sängen när jag vaknat och innan jag somnar.... Och att försöka buffa igång henne är så meningslöst då hon omedelbart slutar/flyttar på sig om man trycker på magen :sneaky: En riktig liten filur... Och så har hon ju varit hela tiden... Har inte varit orolig innan och allt ser ju bra ut, hörde ju perfekta hjärtljud i tisdags och efter jag legat stilla och inte gjort något i typ en halvtimme igårkväll så kom hon igång med lite rörelser, men de är fortfarande aldrig några "bryta sig ut försök" som hon sysslar med...

Hon kan konsten att göra mamman lite orolig nu iaf ;) Antingen så kommer hon ut lugn som en filbunke alt. vägrar sova om inte mamman/pappan rör på sig medans, kan ju bli himla kul :angel: Eller så har hon sparat sig och blir en vilding när hon kommer ut... Men på ultraljudet så var hon ju en vilding med så ptja, kan ju vara jag som är mega okänslig i magen med :p

(Som sagt, det är inte bra att googla allt....)

Jag tänker att man främst ska vara lyhörd på just sin bebis mönster.

10 på två timmar tycker jag är lustigt för hur räknar man? Min vibrerar ibland, hickar ibland, sveper ibland osv.

Man skulle ha en titt-lucka!

Min har hicka just nu och på något vis skickar varje hick en stöt mot urinblåsan så att det känns som att jag blir akut kissnödig hela tiden men det finns inget att kissa. Jag får väl sitta på toa tills hen har hickat klart för att slippa måstepåentoaakut känslan.
Gravidglamour :grin:

Eftersom @Hyacinth är så duktig på att benämna det "glamour"! När man är lite gasig i magen, går och lägger sig för kvällen i sängen med hunden precis bredvid och släpper en sån brakare att stackars hunden blir så rädd att hon ramlar ur sängen?!!! :o Och sen dessutom viker sig av skratt i 10 min för man tyckte det va så roligt...:D

Humorn är på topp ikväll :rofl::rofl::rofl::rofl:

@Petronella
Å jag är så avis på dig!
Du lever min dröm :love: Innan jag blev gravid med mitt första barn så ville jag åka till Island och jobba på en hästgård. Sen så blev det inte riktigt så... 19 år var jag när jag blev på smällen och nu är jag 24 och väntar 3 an :D
Jag sålde min islänning i februari förra året och saknar honom massor :heart

När barnen är större så ska vi åka till Island tillsammans och rida!

På min mage ligger just nu våran stora katt alá 8-10 kilo och purrar :yuck::love: Det händer inte så ofta att han kommer och lägger sig på mig så jag passar på att gosa, men vad obehagligt det är :D
Våran bebis katt är lite behändigare med sina 4 kilo ;)
Så mysigt när de gör så :love: Vår yngsta katt är en riktig knäkatt, eller "ligga på-katt" som jag brukar kalla henne för finns det någon som helst yta där hon kan lägga sig på en så gör hon det. Men hon ligger ofta på min mage, jag bara väntar på den dagen bebis ger henne en rejäl känga och jag får se henne förvånat fara upp och undra vad tusan det var som "bet" henne :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar