Vårföräldrar 2017 del fyra

Har sovit urkasst i natt :meh: Har vaknat varje timme helt utan anledning... Men sitter och klurar på min lista till ullared. Och idag är det vattengympa så får vara smärtfri en liten stund :bump:

Har sovit urkasst i natt :meh: Har vaknat varje timme helt utan anledning... Men sitter och klurar på min lista till ullared. Och idag är det vattengympa så får vara smärtfri en liten stund :bump:
Ullared ska vi åka till när bebis kommit ut, kompisar där nere fick bebis i förrgår så då ska vi passa på att hälsa på dom också.
Priserna på bebisprylar är ju betydligt bättre där än hemma.

Jag hade gärna åkt ner till Ullared men det får bli ett senare projekt. Kroppen kommer nog att säga ifrån alldeles för mycket i dagsläget. Nu räcker det med en timmes bilkörning, 1.5 timme på Ikea och en timme hem för att jag ska vara slut som artist.
I dag ska jag däremot ta tag i stadens köpcentrum, jag måste inhandla doppresent och se om jag kan hitta ett spjälskydd som faller mig i smaken.
Det som är kvar efter junior är så mjukt att jag vill byta ut det. Hen hade som hobby att stå i sängen och trampa ner det så då är det därefter numer.

Njae... Har inga hemska minnen från att dottern vändes (född juli -12). Men det var en mycket bra läkare som noga poängterade att det skulle gå lätt och inte göra ont. Hon gick lätt runt. Sedan är det inte skönt när de "masserar" magen. Tror jag hade som träningsvärk sist. Tror utgången av vändningsförsöket beror mycket på erfarenheten hos den som vänder. Nog mer orolig för ev. snitt.

Jag är också mer orolig för snitt än vändning, är inte så road av tanken på en förlossning med sätesbjudning heller, lite pest eller kolera där.

Jag hade gärna åkt ner till Ullared men det får bli ett senare projekt. Kroppen kommer nog att säga ifrån alldeles för mycket i dagsläget. Nu räcker det med en timmes bilkörning, 1.5 timme på Ikea och en timme hem för att jag ska vara slut som artist.
I dag ska jag däremot ta tag i stadens köpcentrum, jag måste inhandla doppresent och se om jag kan hitta ett spjälskydd som faller mig i smaken.
Det som är kvar efter junior är så mjukt att jag vill byta ut det. Hen hade som hobby att stå i sängen och trampa ner det så då är det därefter numer.
Åka till Ullared nu som jättegravid är absolut inget alternativ. Riktigt känner hur fogarna skulle skrikaO_o

Kul med Ullared ;) Men jobbigt för fötterna :angel: 7timmar í bíl tré dagar í rad, 3timmar í flyg, 8timmars traskade på Ullared och minimalt med sömn (svårt o sova när de händer spännande saker i vanlig fall med :D). Men kom hem i natt halv två och vaknade nyss, såååå skönt o sova ut, första gången på flera veckor som varken klocka eller hund väcker mig!
Shoppingen på Ullared blev inte supermycket men en hel del till både bebis och till ny huset, men ska ju få med allt i resväskor tillbaks till ön så kan ju inte köpas vad som ;) Borde ha fotat mkt mer så ni kunnat sett vad som fanns ju! De var inte så jättestor avdelningen för babygrejjer (tyckte jag) och babyklådersdelen var pytteliten, typ bara bodysar, pyjamas o byxor o väldigt färguppdelat... Tur att jag inte hade behov av kläder alls :laugh: Gravidklädesavdelningen var heller ingen hitt men fick med mig en skön T-shirt o bra baslinnen som passar tjockismagen med ;)

Glad tisdag på er alla!

Åka till Ullared nu som jättegravid är absolut inget alternativ. Riktigt känner hur fogarna skulle skrikaO_o

Jag gjorde det när jag väntade ettan, tre veckor kvar till fl, den graviditeten mådde jag bra men blev ändå väldigt, väldigt trött.
Jag får ta det till hösten så att jag kan handla fler hästtäcken (om dom nu ff är billigare). Ponnyskrället har börjat "valla" dom andra hästarna i tristess och drar i både täcken och grimmor...

Det bär av till ullared på torsdag. Jag har redan ångest för hur det kommer gå eftersom 1 h på Ikea för 2 v sen var rena döden. Men jag känner att det är bättre att ta "allt" på en gång. När jag var där med kompisen i höstas var hon i v 30 och det tog tid men vi tog oss runt. Bara man är nogaktiv med att pausa när det behövs så ska det nog gå vägen. Och på vägen hem får jag ta medicin i värsta fall.

Vi har så långt dit att det rent ekonomiskt inte lönar sig. Jag försöker rea-shoppa på hemmaplan istället.

Igår kollade jag lite efter mässor och vantar. Tunna saker jag har hört att de kan behöva som alldeles färska. Våren är ju svår temperaturmässigt men är vi ute lär han ju ligga i vagn eller sjal/sele under jacka så mässa är väl viktigare än vantar tänker jag.

Köpte iaf två par tunna vantar och två mössor. Lindex hade hjälmmössor men då hade jag redan tröttnat :p

Jobbar hemifrån idag och det är tur det för jag har tokont i fogarna. Bara att ta sig till toaletten är en pina :( Håller tummarna för att det vänder snart eftersom jag ska vara på jobbet i morgon.

Drygt 50 arbetsdagar kvar nu varav 20 hemifrån :banana:

Jag gjorde det när jag väntade ettan, tre veckor kvar till fl, den graviditeten mådde jag bra men blev ändå väldigt, väldigt trött.
Jag får ta det till hösten så att jag kan handla fler hästtäcken (om dom nu ff är billigare). Ponnyskrället har börjat "valla" dom andra hästarna i tristess och drar i både täcken och grimmor...
Jag va också där när jag väntade nr 1, men då va jag typ i v17 tror jag och hade inga krämpor alls. Denna gången får det vänta.

Jobbiga pålarna är när dom får sånna idéer.. Hade en sån förut, jag kletade på Crib-halt eller vad det hette. Såndär röd skarp smörja man sätter på stolpar för att få slut på gnagande. Det hjälpte även mot täckes gnag:devil: Sen slängde jag in lite fotbollar, ett stort gosedjur och hängde nån jutesäck i träden, en bit trädgårdsslang och lite annat. Det blev rena lekparken för pillrig pålle:D

Det bär av till ullared på torsdag. Jag har redan ångest för hur det kommer gå eftersom 1 h på Ikea för 2 v sen var rena döden. Men jag känner att det är bättre att ta "allt" på en gång. När jag var där med kompisen i höstas var hon i v 30 och det tog tid men vi tog oss runt. Bara man är nogaktiv med att pausa när det behövs så ska det nog gå vägen. Och på vägen hem får jag ta medicin i värsta fall.
Tror jag var i vecka 32 med sonen sist jag var på Ullared. Jag hade skrivit ut en karta samt skrivit upp vad jag skulle ha, var det var och vad det fick kosta. Tog 2 timmar allt som allt inkl. två fikor. Det gäller att vara förberedd när man har foglossning :idea:

Vi har så långt dit att det rent ekonomiskt inte lönar sig. Jag försöker rea-shoppa på hemmaplan istället.

Igår kollade jag lite efter mässor och vantar. Tunna saker jag har hört att de kan behöva som alldeles färska. Våren är ju svår temperaturmässigt men är vi ute lär han ju ligga i vagn eller sjal/sele under jacka så mässa är väl viktigare än vantar tänker jag.

Köpte iaf två par tunna vantar och två mössor. Lindex hade hjälmmössor men då hade jag redan tröttnat :p

Jag köpte mössor på Cubus, 2 för 49:-. Kollade först på babyproffsen dom kostade 149:- st där, då blev jag snål:cautious:

Istället för vantar kan man använda strumpor;) sitter bättre dessutom. Men åkpåse räcker långt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V