Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
...å jag ska vänta på veterinären. "Ponnyn" vill inte belasta sina framben, ingen puls eller värme men kort gång och svårt att vända. Mina varningsklockor ringer för fång men jag ska inte måla f-n på väggen.

Lillan hängde med mig i stallet på morgonen och nu sover hon igen. Jag hoppas hon är nöjd med vagnen när veterinären kommer också.

Mössen har börjat äta i köket. Tidigt :mad:

Igår kväll satte jag upp en fälla på diskbänken och inatt har hundarna fått begrava två tjockisar.

V vaknade andra gången fällan smällde, vid 03. Klarvaken... Lyckades övertala honom att somna om ändå.

Sedan vaknade han 07 igen.

Idag börjar Kyrkis så vi ska väl gå dit hade jag tänkt.

Kyrkis har jag funderat på. Nu när hon inte är full med prickar och sår kanske vi kan åka.

Möss inne är ingen höjdare.

Vi har varit på BVC på 4- månaders koll.
Flisan har växt så det knakar. Hela 5cm på längden :eek: och 590gr i vikt. Hon är nu 66cm lång och väger 6590gr. Mammas stora flicka :love:

Plötsligt förstår jag varför strl 62 redan börjar bli litet trots att vi precis börjat med dem :angel:
Visst känns det konstigt när kläderna helt plötsligt är för korta åt alla håll? Vad hände?!O_o När Sammy sprängde blöjan när vi va hos kompisar förra veckan och reservbodyn i skötväskan skulle på så fick den genomgå en lätt sträckning innan den gick att knäppa i grenen:rofl: Nu är det i stort sett bara 62 som passar, förutom newbies bodys, dom funkar i 56 fortfarande.
Vägde plutt hemma idag och nu har han hoppat upp på 5,3kg, tror längden stannat av lite för han är mycket rundare i ansiktet och har mjukare hull. Han snittar på 150g upp/vecka.

C kommer bakåt och kan snurra runt men än går det inte framåt :p han har börjat gunga lite på alla fyra så snart är det nog dags att barnsäkra hemmet, hur gör man det? :rofl: Mer än grindar i trappan?

Vi satte endast i såna spärrar i eluttagen och annars inget, flyttade ömtåligt utom räckhåll och la ofarliga saker långt ner i skåp och lådor i köket. I övrigt fick dottern lära sig vad som var ok och inte, var aldrig några problem.

...å jag ska vänta på veterinären. "Ponnyn" vill inte belasta sina framben, ingen puls eller värme men kort gång och svårt att vända. Mina varningsklockor ringer för fång men jag ska inte måla f-n på väggen.

Lillan hängde med mig i stallet på morgonen och nu sover hon igen. Jag hoppas hon är nöjd med vagnen när veterinären kommer också.

Hoppas det gick bra med ponnyn!

V sov så vi kom inte till Kyrkis förrän vid 11 men det var nog lagom med en dryg timme. Hans ögon var som tefat och han var jättenöjd. Två bebisar födda i slutet av december, en en månad yngre, en ett par månader äldre och så en som är ett par år.

Somnade i selen innan vi hunnit gå utanför dörren :rofl:

Fång. :arghh: mycket lindrigt men medicin är insatt. Den där blir seriöst knäpp av boxvila också.. Återbesök om en vecka för att jämföra.
(det är ju dessutom så himla roligt med massa veterinärräkningar när en har fp.)

Nej dy f-n vad tråkigt :( går inte ställa i pytteliten hage (typ box) på grus ute? Vidrig sjuka det där. Hoppas det vänder! Fick ni metacam eller vilken valde veterinären?

Fång. :arghh: mycket lindrigt men medicin är insatt. Den där blir seriöst knäpp av boxvila också.. Återbesök om en vecka för att jämföra.
(det är ju dessutom så himla roligt med massa veterinärräkningar när en har fp.)
Fy så trist.. Fick fång på en Welshponny vi hade för några år sedan. inte roligt alls.

Var tvungen att fota till PT Online.

:arghh:
:wtf::wtf::arghh::arghh: Jag ska ner till gymmet denna veckan, mitt kort är igång och tickar.. "Min" pt sedan före första graviditeten och även mellan graviditeterna har program ligger och väntar på mej:cool: Gissar att det kommer gå tungt första passet.
Men jag vill ju samtidigt komma iform eftersom vi planerar en knodd till, vill inte bli ett fullkomligt vrak i kroppen så det är bara att göra det. Allt ska bort innan nästa är på gång. Annars blir det nog ett helsike nästa vända och då blir steget så jäkla stort att ta.

Är så less på min onda hals. Har varit sjuk i en månad nu. Och har fortfarande ont i halsen. Ingen halsfluss enligt VC utan virus men hur länge ska man behöva ha det då :meh:

Jag går på gruppträning, stark mamma. Det är bra, är en gång i veckan på bestämd tid. Betyder att det faktiskt blir gjort. Sedan får man övningar med sig hem till nästa vecka (lite sisådär med det..). Det svider lite i plånboken men kroppen mår väldigt väl av det. Klarar till och med trava korta sträckor nu med diskbråcket :up: när denna kursen är slut blir det mamma mage träning (samma som appen som jag glömmer göra :grin:) på plats i grupp :)

Börjar yogakurs med på torsdag men det är mest för avslappning o lugn o ro kombon med träning.. Sen rider jag tre-fyra dagar i veckan. Svårt bara o få till det med barnen, familj o livet ibland :p

Vikten tja.... :o vill gå ner typ 4 kg till (degklumpen på magen) men har dålig koll på hur man gör förutom o sluta äta då, men är fortfarande hungrig och ammar fullt så får ta det sedan. Hon är 5 1/2 månad nu lillasyster så tänker att om en månad eller två borde jag kunna gå all in :cautious:

Jag har gått ner 30 kg sen jag hick in på förlossningen, gick upp 21,5 kg. Har försökt äta bra och röra på mig. Man ska väl inte lixom "banta" när man ammar vad jag förstått det som. Jag gillar annars 5:2, det funkar för mig, så när vi ammar mindre eller inte alls så tänkte jag börja med det. Rider några gånger i veckan och försöker få med lite promenader. Skulle vilja träna nån gruppträning också men mja vi har bara ett barn men känner att tiden blir lite knapp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV