Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går på gruppträning, stark mamma. Det är bra, är en gång i veckan på bestämd tid. Betyder att det faktiskt blir gjort. Sedan får man övningar med sig hem till nästa vecka (lite sisådär med det..). Det svider lite i plånboken men kroppen mår väldigt väl av det. Klarar till och med trava korta sträckor nu med diskbråcket :up: när denna kursen är slut blir det mamma mage träning (samma som appen som jag glömmer göra :grin:) på plats i grupp :)

Börjar yogakurs med på torsdag men det är mest för avslappning o lugn o ro kombon med träning.. Sen rider jag tre-fyra dagar i veckan. Svårt bara o få till det med barnen, familj o livet ibland :p

Vikten tja.... :o vill gå ner typ 4 kg till (degklumpen på magen) men har dålig koll på hur man gör förutom o sluta äta då, men är fortfarande hungrig och ammar fullt så får ta det sedan. Hon är 5 1/2 månad nu lillasyster så tänker att om en månad eller två borde jag kunna gå all in :cautious:
Jag ska också gå in för det lite mer efter att ha slutat amma. Men jag vet vad den stora boven är och det är allt fikabröd.. Vi har fikagäster i stort sett varje dag och jag har varit en gottegris, bara jag skiter i det kommer det gå lättare:angel:

Jag ska också gå in för det lite mer efter att ha slutat amma. Men jag vet vad den stora boven är och det är allt fikabröd.. Vi har fikagäster i stort sett varje dag och jag har varit en gottegris, bara jag skiter i det kommer det gå lättare:angel:

Är med en storfikare så kan heller inte skylla på något annat :banghead: bäst är gräddgott dvs kladdkaka med grädde eller något annat smarrigt :angel::D

Ligger som tur är på -4kg sedan innan graviditet men hade då ca 8kg för mycket. Tänker att så länge inte vågen börjar gå uppåt är det ok med fika, får ta det sedan. Är ju både gott o socialt :)

Är med en storfikare så kan heller inte skylla på något annat :banghead: bäst är gräddgott dvs kladdkaka med grädde eller något annat smarrigt :angel::D

Ligger som tur är på -4kg sedan innan graviditet men hade då ca 8kg för mycket. Tänker att så länge inte vågen börjar gå uppåt är det ok med fika, får ta det sedan. Är ju både gott o socialt :)
Jag låg på normalvikt när jag blev gravid med Sammy fast i dålig form såklart när det blev så tätt mellan fullgången och ny graviditet. Men jag har fortfarande ett gäng kilon kvar, satsar på att gå ner 5-6 tror jag. Vågen har stått still i 1,5mån nu trots helamning.

Kakor är gott.. smöriga och gräddiga helst..

Två tänder påväg + förkylning = mamma får ingen egentid på kvällarna och inte sova bra på nätterna :banghead::meh:

Jag är så glad över att jag inte ska ha fler barn! De första 5 åren är slitiga med all utveckling, tur att dom är så charmiga :heart:love:

Kakor :love:. Tur sambon är "dålig" på att äta sådant för då blir det inte att jag bakar. Stora barnet verkar följa pappans exempel och föredra mat framför sötsaker (om det inte är glass). Det är alltså jag som är den karaktärslösa :D. Trollans allergier har dock en positiv inverkan på mig för det blir mycket mindre av det onyttiga. Nu är jag mest bara sugen på goda ostar... Kanske en och annan kaka också :angel:.

I går ammade jag vid 05, vid 15 och vid midnatt :eek: . Annars åt hon gröt, mat och ersättning.

Grynet har varit på sitt första tillfälle i babysimmet och hon fullkomligt älskade det. Pappa fick bada med henne denna gången och och tittade på alla leksaker och de andra barnen. Jag längtar redan till nästa gång! :love:
Jag har börjat göra smakportioner nu. Äppelpure från våra egna äpplen, havregryn och bananpure och igår provade vi palsternacka, morot och lite potatispuré. Allt är infrysta i iskuber och enkelt att ta fram och tina. Har beställt hem klämmisar som jag kan fylla själv. Jag hoppas att jag kommer orka att fortsätta laga egen mat till henne så att klämmisarna kommer till användning. :) nästa vecka är det 5 månaders vaccinering :cry:

Jag tragglar på med promenader. Iom att jag varit sjuk har jag inte kommit så mycket längre än så. Skulle vilja börja på någon mamma-träning eller likande men har inte tagit tag i det än. Har funderingar på att ringa sjukgymnasten och boka tid. Jag har sjukt ont i ryggen sen förlossningen och jag tror jag behöver lite hjälp med övningar.

Det första jag ska göra när jag kan lämna ifrån mig liten mer än 10 min åt gången är att gå till en kiropraktor. Jag är så jäkla sne i ryggen sen foglossningen och det blir ju inte bättre med tiden direkt.

Sen måste jag börja hoppa över glassen och kakorna och börja komma ut på promenader. Det skulle både jag och hundarna behöva...

Köpte hem gröt idag för att ge henne som sista mål på kvällen. Mina tuttar börjar def lägga ner.:(:down: Inatt ammade hon två gånger istället för dem vanliga 6 och hon fick lite ersättning på kvällen, men inga sprängfyllda tuttar här inte. :(

Men tänk va bra att du ändå kunnat amma såhär långt:heart
Absolut men jag trodde jag skulle klara att amma iaf lika länge som med stora, dvs knappa sju månader. Jaja hon är iaf ett väldigt matglatt barn så hon har inga som hellst bekymmer att äta riktig mat iaf :up: Kan ju fortsätta att deltidsamma ett tag.

Dessutom så kommer det bli fruktansvärt skönt att få sova mer om nätterna, börjar bli rätt sleden nu.:angel:

Absolut men jag trodde jag skulle klara att amma iaf lika länge som med stora, dvs knappa sju månader. Jaja hon är iaf ett väldigt matglatt barn så hon har inga som hellst bekymmer att äta riktig mat iaf :up: Kan ju fortsätta att deltidsamma ett tag.

Dessutom så kommer det bli fruktansvärt skönt att få sova mer om nätterna, börjar bli rätt sleden nu.:angel:
Jag märker att produktionen minskat en del i takt med att Sammy får gröt och puré. Det har ersatt några amningar och det märks jäkligt fort!
Jag kommer nog behålla nattamningen så länge det går och han behöver det för jag ids inte gå upp och gå ner för att göra ersättning/välling.. Mamman är både trött och lat:o Så länge man e jämt och grannt sleden är det ingen fara:D (älska skånska i skrift:rofl:)

Jag märker att produktionen minskat en del i takt med att Sammy får gröt och puré. Det har ersatt några amningar och det märks jäkligt fort!
Jag kommer nog behålla nattamningen så länge det går och han behöver det för jag ids inte gå upp och gå ner för att göra ersättning/välling.. Mamman är både trött och lat:o Så länge man e jämt och grannt sleden är det ingen fara:D (älska skånska i skrift:rofl:)

Jag ids inte heller gå upp och fixa mat mitt i natten, då är det mkt smidigare att amma, om man kan!

Skånska i skrift är :up: Här är en till som är grymt sleden trots gröt på kvällen envisas damen o vakna o bara vara nöjd med tutten ett par gånger varje natt....

Haha visst är det underbart :D Fröken fick en portion gröt med mangopure innan och i princip inhalerade allt innan hon drabbades av akut trötthet och blev helt otröstlig innan hon nu tvärsomna i min famn. Inte lätt med matkoma :rofl: Nu får vi se hur länge hon sover på det.

Haha visst är det underbart :D Fröken fick en portion gröt med mangopure innan och i princip inhalerade allt innan hon drabbades av akut trötthet och blev helt otröstlig innan hon nu tvärsomna i min famn. Inte lätt med matkoma :rofl: Nu får vi se hur länge hon sover på det.
Helt klart:D

Sammy har också hetsätit en skål gröt med persika och bananpuré, slevar jag inte fort nog gråter han i panik:laugh: Men trots en hel portion så vill han amma direkt efter, sugbehovet är ju lika stort trots att han är mätt egentligen. Men snart är det dubbelkoma:up::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 057
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?