Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagens stora investering är gjord! En batteridriven ledlampa med rörelsesensor som sitter vid skötbordet. Nu slipper vi tända i taket och tvärväcka bebis på nätterna.
Visst är det! Köpte den på Clas Ohlsson, går att vinkla så den inte lyser mot ögonen på bebis när han ligger på skötbordet och självhäftande så vi slapp borra i kaklet. Ska ta fram bild på den. Funkade perfekt inatt, ingen bländad pigg bebisSå jäkla smart! Vart har du hittat den? Tänder jag lampan är O helt övertygad om att det är morgon dvs han somnar inte om. Nu har jag en lampa tänd i hans rum hela nätterna vilket känns sjukt onödigt men en liten led-lampa skulle han nog inte reagera på.
Julius sover inte på nätterna och jag håller på att bli galen. Han har alltid varit lätt att lägga och vaknat 02 och 05 för att äta. Sovit i sin egen säng sen han föddes.
Sen ca 2 veckor tillbaka har han vaknat varje timme gråtit lite, ätit och sedan somnat om. Men nu gallskriker han när han ligger i sin egen säng. Ligger han i sängen med oss ligger han och sparkar och vevar med armarna. Inatt skrek han i ett par timmar och inget hjälpte. Ofta fungerar det att amma men nu skrek han bara mer när jag erbjöd bröstet. Flaskan tog han men så fort den var slut gallskrik igen.
Pappan vaknar inte av honom mer än väldigt sällan och ska dessutom upp och jobba. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till? På dagarna är han för det mesta nöjd och glad men sover nästan aldrig mer än 20 minuter i sträck så jag hinner inte ens somna.
Någon som har några tips??? Och vad som kan orsaka det hela...
Julius sover inte på nätterna och jag håller på att bli galen. Han har alltid varit lätt att lägga och vaknat 02 och 05 för att äta. Sovit i sin egen säng sen han föddes.
Sen ca 2 veckor tillbaka har han vaknat varje timme gråtit lite, ätit och sedan somnat om. Men nu gallskriker han när han ligger i sin egen säng. Ligger han i sängen med oss ligger han och sparkar och vevar med armarna. Inatt skrek han i ett par timmar och inget hjälpte. Ofta fungerar det att amma men nu skrek han bara mer när jag erbjöd bröstet. Flaskan tog han men så fort den var slut gallskrik igen.
Pappan vaknar inte av honom mer än väldigt sällan och ska dessutom upp och jobba. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till? På dagarna är han för det mesta nöjd och glad men sover nästan aldrig mer än 20 minuter i sträck så jag hinner inte ens somna.
V lite kinkig resten av dagen också. Får väl se om det börjar ploppa upp tänder snart. Åt både mat (pasta och grönsaker i puréform), katrinplommonpuré och cirkus en halv fruktklämmis inom loppet av en dryg timme.
Sedan ringde mamma som är inlagd med någon form av multipel organsvikt.
Vi får väl se hur det slutar. Känslomässigt så klippte jag banden till henne för ganska många år sedan men det är ju trist om hon ska trilla av pinn nu när hon äntligen fått sitt barnbarn.
Utvecklingsfas? Hur gammal är han?
Provat att söva honom i sjal/sele?
Kan det vara ett utvecklingssprång på G?
Låt pappan ta honom även om han ska upp och jobba. Han får väll lägga sig tidigt så kan han ta sista 4 timmarna av natten eller så så du får sova lite. Så gjorde vi här när Ella var mindre och i perioder hade nätter då hon vaknade ofta och jag inte fick mer än kanske 1,5-2 h sömn åt gången och sova på dagen var det inte tal om. Om klockan var över, 2 på natten när hon vaknade så fick pappan ta henne och gå ut ur rummet och ner i vardagsrummet så jag inte stördes om hon skrek och han fick inte komma tillbaka med henne förän det gått 4 timmar, punkt! Blev hon hungrig fick han värma utpumpad mjölk och ge henne..
Felicia är likadan. Var visst vanligt runt 4 mån hur gammal är han?Julius sover inte på nätterna och jag håller på att bli galen. Han har alltid varit lätt att lägga och vaknat 02 och 05 för att äta. Sovit i sin egen säng sen han föddes.
Han blir snart 4 månader, född 12:e maj.
Han vill bara åka sele när han kan titta framåt när vi är ute, somnar aldrig i den så jag tror inte det fungerar.