Vårföräldrar 2017 del 6

Om några timmat får cornelis vaccinationssprutorna i benen, för mig känns det självklart att ta dom men känns ändå elakt med sprutor i mammahjärtat ❤ har i alla fall laddat upp med alvedon ifall han får feber!
J fick sprutorna igår. Ledsen bebis hela eftermiddagen och kvällen :cry:
En känner sig riktigt elak som gör att han får ont. Men hellre det än att han blir sjuk senare. Vaknade upp pigg och glad idag som tur var.
Det går säkert bra för er med :)

3-månaderskoll idag med vaccination, sprutorna gick bra, han blev arg men gick över efter några minuter! 6910 gram (över ett kilo upp sen tvåmånaderskollen) och 64 cm! Raketbränsle i mjölken tro?!
Vi hade också BVC-besök idag (på tremånadersdagen). I väger lite knappt sex kilo och följer sina kurvor. Lite ledsen efter sprutorna, men set gick över snabbt. Hoppas att vi slipper feber och andra biverkningar.

Jädra godissug :banghead::banghead::banghead:
Eller sug efter ngt att tugga på. Det är värre nu än under graviditeten, jag hoppas det försvinner när jag slutar amma.

Första bvc besöket idag. Fröken har gått upp till 4100 igen så hon ligger på minus 95gr från födelsevikten 9dagar efter födsel ( gick ner 198gr). Ok stämpel i baken och en tur runt på bvcn och nya öppna förskolan. Ser ut att vara ett mysigt ställe. :up: Så nu får vi nog pallra oss dit för att lära känna lite folk tror jag :D

Örk
10 :arghh: Räknar kallt med igångsättning på tisdag.
Örk vad surt! Men kanske likabra att du ställer in dig på det så blir det inte så jobbigt. En kompis till mig blev också igångsatt. Hon fick tid kl 10, ungen var ute strax efter ett. Så det behöver ju inte bli jobbigt och långdraget.

Jädra godissug :banghead::banghead::banghead:
Eller sug efter ngt att tugga på. Det är värre nu än under graviditeten, jag hoppas det försvinner när jag slutar amma.
Jag instämmer, blir helt tokig på mig själv. Och inte hjälper det med en sambo som har fastnat i ngt godisträsk just nu :banghead: Han är smal så på honom syns det iaf inte på utsidan men jag behöver skärpa till mig så gravidkilona försvinner någon gång.

Jag instämmer, blir helt tokig på mig själv. Och inte hjälper det med en sambo som har fastnat i ngt godisträsk just nu :banghead: Han är smal så på honom syns det iaf inte på utsidan men jag behöver skärpa till mig så gravidkilona försvinner någon gång.
Jag har också ett djävulskt sötsug.. Alla kakor/fika vi har tryckt i oss sista tiden är ju skrämmande. Har fått tvinga mej själv att styra upp det nu och bara fika på helgen och börja äta gröt till frukost igen. Det brukar bli bättre då.. Men jag skulle lätt kunna äta kladdkaka varje dag, får tvinga mej riktigt att låta bli. Nu har det ju äntligen lugnat sej med alla besökare så det kanske blir enklare om det inte ställs fram godsaker i tid och otid.
Har ju bara 5-6kg kvar och planen va ju att det skulle vara borta till midsommar:cautious:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka