Vårföräldrar 2017 del 6

Då gick vi in i v 42 idag. Känns sjukt... Har gått upp 3 kg på 1.5 vecka, antar att det enbart är vätska och har fått ett rejält ömmande åderbråck på insidan av vänster knä. Molvärken fortsätter. Snälla bäbis kom ut nu!

20170606_174824_zps2rdmhdmb.jpg

Låter som en klyscha men snaaart!

Jag är nöjd med att vi fick in papperna så att han faktiskt har ett namn registrerat, nöjer oss där :p Både jag och sambon är väldigt icke roade av att fixa såna mer uppstyrda sammankomster så blir aldrig av med nåt sånt (förutom barnens födelsedagskalas).

Vi har varit på nationaldagsfirande och hela familjen förutom jag har däckat i soffan :D Douglas uppskattade dock inte att det blåste och var lite ledsen en stund, inte likt honom annars.

Vi kör ju ec och kom på idag att vi inte haft några bajsblöjor på ca 3 veckor och idag var första gången som han signalerade väldigt tydligt att det var dags för grodhållning :up: vi var hos mamma och pappa vid deras husbil så fick bli över en skurhink :p alla sätt är bra....

Smidigt.. :D
Ser en nöjt flinande unge framför mej:p

Han gillar inte att vara blöt/kladdig men precis efter är han rätt nöjd :D

*kl

Pratade och log med min mamma så hon är nöjd. Men han var trött. Idag kunde båda lyfta honom, yay!

Stannade på en ICA som gömt blöjorna högst upp ovanpå kylarna ( :cautious: ) och inte hade ICAs blöjor och dessutom bara storpack av Pampers strl 3 så nu är blöjväskan knökfull, badväskan har några extra och förvaringsnäten i taket på Discon har typ 20 blöjor.

Ingen mer brist :angel:

Jag är nöjd med att vi fick in papperna så att han faktiskt har ett namn registrerat, nöjer oss där :p Både jag och sambon är väldigt icke roade av att fixa såna mer uppstyrda sammankomster så blir aldrig av med nåt sånt (förutom barnens födelsedagskalas).

Vi har varit på nationaldagsfirande och hela familjen förutom jag har däckat i soffan :D Douglas uppskattade dock inte att det blåste och var lite ledsen en stund, inte likt honom annars.

Vi kör ju ec och kom på idag att vi inte haft några bajsblöjor på ca 3 veckor och idag var första gången som han signalerade väldigt tydligt att det var dags för grodhållning :up: vi var hos mamma och pappa vid deras husbil så fick bli över en skurhink :p alla sätt är bra....

Viktor krystar/grimaserar oftast hemma så jag hinner se men är han upptagen som i kyrkan så bara kommer det :meh:

Viktor krystar/grimaserar oftast hemma så jag hinner se men är han upptagen som i kyrkan så bara kommer det :meh:

Douglas har börjat säga till genom att gråta rätt högljutt så det missar man inte. Ofta får vi hålla minst någon minut, ofta längre, innan nåt kommer så då har man ju lite tid på sig.

Suck, börjar bli lite less på vår BVC-tant. Varje gång så frågar hon hur det går och om jag funderat på något, och oavsett vad jag säger att jag funderat på så beror det alltid på att bebis är i en tillökningsperiod och så frågar hon om jag ammar varannan timme minst och säger att det är viktigt att lägga tillbaka bebis vid samma bröst så hon tömmer det och blir mätt. Det verkar vara förklaringen och svaret på allt :banghead:

Idag lyckades jag få J att både bajsa och kissa i toaletten! Hoppas det blir en vana detta. Jag har med fasa följt vänners barn som har blöja till de är över 3 år, som är livrädda för allt som har med bajs och toalett/potta att göra och som ber om att få blöja på när de är nödiga :banghead:
Näää det vill jag undvika om det går.

Idag lyckades jag få J att både bajsa och kissa i toaletten! Hoppas det blir en vana detta. Jag har med fasa följt vänners barn som har blöja till de är över 3 år, som är livrädda för allt som har med bajs och toalett/potta att göra och som ber om att få blöja på när de är nödiga :banghead:
Näää det vill jag undvika om det går.

Jag har lyckats i handfatet några ggr men många gånger "fångat" bajset i blöjan, alltså bara hållt grodställning där jag befinner mig, det som stör mig är att så fort jag tar av blöjan o tror att nu är det bajs på g, så kommer inget bajs :meh:

Jag har lyckats i handfatet några ggr men många gånger "fångat" bajset i blöjan, alltså bara hållt grodställning där jag befinner mig, det som stör mig är att så fort jag tar av blöjan o tror att nu är det bajs på g, så kommer inget bajs :meh:
Den har jag gjort flera gånger också :rofl:
Den när en tror att nu nu kommer det nått snart. Av med kläder, blöja, lyfta över till handfat/toalett och barnet bara sitter och flinar och viftar på fötterna typ.

Jag skulle vilja ha namngivningskalas men är rätt oinspirerad, hir kan ett sånt gå till har någon tips?

Vi hade en "välkomstfest" för dottern och bjöd in en mindre skara av båda våra familjer. Många av dem hade aldrig träffats förut, så vi började med att alla fick ställa sig upp och presentera relation till oss och gärna berätta något om sig själva. Sedan fick alla gå tipspromenad där familjerna kunde ta hjälp av varandra för att besvara frågorna. Det viktigaste på dagen var att alla skrev en hälsning till dottern i en skrivbok som vi hade köpt för tillfället som hon kan ta fram och kika i när hon blir äldre. I övrigt lite mat och tårta :)
Vi kör nog ett liknande koncept den här gången, men har tänkt bjuda lite fler personer för att inte någon ska känna sig exkluderad.

Maja var trött men vaknade så fort jag la ner henne och började ta hand om tvätten.
Gav upp efter en stund och la mig bredvid henne, och nu har vi sovit i två timmar :love:
Tvätten dör inte av att vänta men mitt barn behöver närhet nu :heart På ett sätt hatar jag den här spädbarnstiden, men på ett annat sätt älskar jag den.

Bvc besök gjort för rotavaccin, vägning och mätning.
7v idag och vägde in på 3660g och 54,5cm sen slabbade han glatt i sej vaccinet med stora ögon, va tydligen sött och gott:p Bvc sköterskan hade aldrig sett en bebis som tyckte om det förut och va alldeles förvånad.

Suck, börjar bli lite less på vår BVC-tant. Varje gång så frågar hon hur det går och om jag funderat på något, och oavsett vad jag säger att jag funderat på så beror det alltid på att bebis är i en tillökningsperiod och så frågar hon om jag ammar varannan timme minst och säger att det är viktigt att lägga tillbaka bebis vid samma bröst så hon tömmer det och blir mätt. Det verkar vara förklaringen och svaret på allt :banghead:
Förstår att du tröttnar på henne O_o

Babysim del tre av sju avklarat. Lite skeptisk. Fick sen ligga på mage i badring, det var årets bästa idé :D

Men han orkar inte 30min så på slutet gosade vi bara så han avslutade med att vara lugn och trygg.

Gissar att det kommer vara enorm skillnad i höst när vi börjar på babysim närmare hemmet :) Både äldre, kortare väg och mer erfaren.

När vi bytte om efter kom tre småtjejer (7-8 kanske) och frågade om de fick klappa ( :rofl: ) och han är social just nu så det gick bra. Han sken som en sol :D :love:

Är faktiskt rätt stolt över mig själv. Jag och sambon har varit ute på en promenad idag. Knappt 30 min men ändå och jag avled inte av smärta. Så skönt men tror det är för att huvudet är så långt ner i bäckenet. Inga mer känningar än molvärk och hugg.

Nu är det nog färdigt med sovandet med fröken på mig i soffan. Någon har kommit på hur kul det är att rulla över från mage till rygg.
Det smajlet... :love:

(annars känner jag mig :cry: det kom ett besked om en väns jävla cancer som kommer ta hen med sig, bort från barn som är för små för att mista en förälder, en person mitt i livet... Förbannade sjukdom!)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 014
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka