Vårföräldrar 2017 del 6

Min tandis har ledigt och enligt onlinebokning tid 28/6 men då är jag själv hemma så fick ringa annan och har tid på torsdag :nailbiting: Kommer bli dyrt :cry:

Snart dags för besök hos veterinären med bitskadad katt och vad som hittills idag varit en kinkig bebis. Kan ju bli spännande... men jag håller tummarna för att hon somnar gott i bilen och sover sig igenom besöket. Katten är inte den lättaste å ha å göra med hos veterinären och en illvrålande bebis gör nog inte situationen mindre stressad har jag en känsla av..

Snart dags för besök hos veterinären med bitskadad katt och vad som hittills idag varit en kinkig bebis. Kan ju bli spännande... men jag håller tummarna för att hon somnar gott i bilen och sover sig igenom besöket. Katten är inte den lättaste å ha å göra med hos veterinären och en illvrålande bebis gör nog inte situationen mindre stressad har jag en känsla av..

Vår katt va i slagsmål igår, trodde jag skulle få ringa vet idag men hon mår mkt bättre! Hoppas det går bra för er!

Hinnsvepning avklarad. Har öppnat mig 2 cm och det är 2 cm kvar av livmodertappen. Så molvärken har gjort nytta. Har betydligt mer ont nu än innan så hoppas att det håller i sig.

Min BM kom inte åt ordentligt först men som tur var hämtade hon en annan som kom åt utan några problem alls. Det var väl inte det skönaste jag gjort men det gjorde inte ont.

Tid för igångsättning bokad nästa tisdag men BM trodde inte att jag skulle behöva vänta tills dess.

Nu blöder jag endel och har riktigt molande värk till och från.

Vår katt va i slagsmål igår, trodde jag skulle få ringa vet idag men hon mår mkt bättre! Hoppas det går bra för er!

Hade tur och liten sov hela tiden :bow:
Katten blev kvar hos veterinären för att bli sövd och få dränage satt - vilket är vad jag förväntade mig då det blivit en böld vid såret (trode det var ett ytligare sår). Vi får tro att det går bra, enda är ju att det alltid är en risk när de sövs :nailbiting: Sen blir det en ömklig kisse med tratt hemma nån vecka eller så. :down:

Katten blev kvar hos veterinären för att bli sövd och få dränage satt - vilket är vad jag förväntade mig då det blivit en böld vid såret (trode det var ett ytligare sår). Vi får tro att det går bra, enda är ju att det alltid är en risk när de sövs :nailbiting: Sen blir det en ömklig kisse med tratt hemma nån vecka eller så. :down:
Stackars kisse, håller tummarna att det går fint.

Krya på kisse!

Hinnsvepning avklarad. Har öppnat mig 2 cm och det är 2 cm kvar av livmodertappen. Så molvärken har gjort nytta. Har betydligt mer ont nu än innan så hoppas att det håller i sig.

Min BM kom inte åt ordentligt först men som tur var hämtade hon en annan som kom åt utan några problem alls. Det var väl inte det skönaste jag gjort men det gjorde inte ont.

Tid för igångsättning bokad nästa tisdag men BM trodde inte att jag skulle behöva vänta tills dess.

Nu blöder jag endel och har riktigt molande värk till och från.

Kanske blir en nationaldags bebis :) heja heja :bump::banana::heart

Besiktning avklarad. Bm imponerades av mina tre minuter med vattenavgång, krystvärk och barnet ute :angel:.
Lillan fick vara hemma hos farmor och var rejält nedbäddad med filt och vagnstäcke när jag kom hem :meh:.

Suck, stackars E som sov med lakan endast idag... Har slopat vagnslocket helt nu

Babysim pass 2.
Kaos.
Klev ur bilen kl 15 under en hesa Fredrik, rädd bebis.
Pappan råkade doppa ett öra utan att förvarna, rädd bebis.

Han gillade att duscha i vattensjalen iaf :) Och nya sjalen kom idag :D

Det blåste faktiskt! Det var nästan så att man inte kunde ha 3/4 byxor och linne :p:D

(jag ska gömma det där locket nu, typ i sadelkammaren för där kommer hon aldrig att leta)

Haha! Min mor och svärmor har insett att cornelis är varm! Använde dock locket idag för att det blåste storm, men utan filt under :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur