Haha! Min mor och svärmor har insett att cornelis är varm! Använde dock locket idag för att det blåste storm, men utan filt under
Jag får se det från den ljusa sidan, fokuseras det på lilla fröken så kommer det inga åsikter om hur junioren är klädd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha! Min mor och svärmor har insett att cornelis är varm! Använde dock locket idag för att det blåste storm, men utan filt under
Håller tummarna att det drar igång nuHinnsvepning avklarad. Har öppnat mig 2 cm och det är 2 cm kvar av livmodertappen. Så molvärken har gjort nytta. Har betydligt mer ont nu än innan så hoppas att det håller i sig.
Min BM kom inte åt ordentligt först men som tur var hämtade hon en annan som kom åt utan några problem alls. Det var väl inte det skönaste jag gjort men det gjorde inte ont.
Tid för igångsättning bokad nästa tisdag men BM trodde inte att jag skulle behöva vänta tills dess.
Nu blöder jag endel och har riktigt molande värk till och från.
Har inte varit utan locket en enda gång när vi varit ute och gått hittills tror jag, går visserligen alltid på kvällen så hundarna får sin kvällsrunda samtidigt och då är det ju rätt svalt ute.Haha! Min mor och svärmor har insett att cornelis är varm! Använde dock locket idag för att det blåste storm, men utan filt under
Man blir ju jätteglad av oväntade besökSvärmor har en tendens att springa in och väcka oss när vi är i sommarstugan (delad sommarstuga med släkten)... Blir fullständigt vansinnig.
(Har ff molvärk, ungefär samma som igår).
Har lyckats slänga ihop en smörgåstårta samtidigt som Sammy höll på att dö svältdöden blandat med att han va tröttast i kommunen. Jättesmidigt faktiskt Köket såg ut som nåt jäkla slagfält efteråt men det är smällar man får ta.
Börjar få kläm på att amma bra utan nappen, men det går lite i perioder så jag har fått backa lite och använda den när han är som hungrigast annars blir det skrik och panik och vilt sparkande små fötter.
Sitter och funderar kring lillasysters namngivningskalas. Konstaterade att a) det är om 1,5 vecka och b) det kommer 20 personer. a+b = måste börja fundera på var vi ska befinna oss och vad samtliga ska utfodras med måste också fundera ut hur detta utförs mest ekonomiskt och med så liten arbetsinsats som möjligt
Lutar åt grillat med potatisgratäng (kan tillverkas dagen innan) och grönsallad och tårta med kanelbullar och någon småkaka. Håller på o provbaka en chokladbotten idag (gud vad avancerat det lät ) och ska se hur det blir... Den blir serverad som kladdkaka idag Kom på att vi måste försöka fixa någon form av tält med så vi kan vara ute... Får inte plats inne
Hur gör ni? Dop? Namngivningskalas?
Jag längtar efter att slippa den helt, tycker det är lite bökigt. Men den har ju gjort att jag kan amma så på det viset är jag jättenöjd med att ha den.Fick också gå tillbaka till nappen lite i perioder men är nu helt utan sen kanske 2-3 veckor tillbaka det var guld att ha den men ännu bättre när det funkad utan
Blir nog ingen ceremoni här.
Har varit på bröllop 11-15:30, bajsat ner pappas skjorta och första uppsättningen egna finkläder och sedan fortsatt bajsa så blöjorna tog slut
Annars mest glad och log åt folk.
Nu ska vi till mina päron efter att ha passerat en affär. Med blöjor.
Lååååång dag.
Vi har dop i kyrka, mat och fika i församlingshemmet. Vi kör catering på maten, syrran är konditor/bagare och gör tårtor medan jag rullar tummarnaSitter och funderar kring lillasysters namngivningskalas. Konstaterade att a) det är om 1,5 vecka och b) det kommer 20 personer. a+b = måste börja fundera på var vi ska befinna oss och vad samtliga ska utfodras med måste också fundera ut hur detta utförs mest ekonomiskt och med så liten arbetsinsats som möjligt
Lutar åt grillat med potatisgratäng (kan tillverkas dagen innan) och grönsallad och tårta med kanelbullar och någon småkaka. Håller på o provbaka en chokladbotten idag (gud vad avancerat det lät ) och ska se hur det blir... Den blir serverad som kladdkaka idag Kom på att vi måste försöka fixa någon form av tält med så vi kan vara ute... Får inte plats inne
Hur gör ni? Dop? Namngivningskalas?