Vårföräldrar 2017 del 6

Hinnsvepning avklarad. Har öppnat mig 2 cm och det är 2 cm kvar av livmodertappen. Så molvärken har gjort nytta. Har betydligt mer ont nu än innan så hoppas att det håller i sig.

Min BM kom inte åt ordentligt först men som tur var hämtade hon en annan som kom åt utan några problem alls. Det var väl inte det skönaste jag gjort men det gjorde inte ont.

Tid för igångsättning bokad nästa tisdag men BM trodde inte att jag skulle behöva vänta tills dess.

Nu blöder jag endel och har riktigt molande värk till och från.
Håller tummarna att det drar igång nu:up:

Sova? Nope :cautious:

Viktor sov med bara pappa i sängen flera timmar på kvällen så jag hann fixa och pula lite.

Men nu kan jag inte sova och det blir en lång dag ändå :arghh: Tanden som rasade har börjat hinta om sin existens, jag hoppas den håller den låga nivån till torsdag morgon...

...När man vaknar av att svärfar står och tjoar i hallen för att han ska ha tag på sambon. Hejdå sovmorgon, hej svärfar och kan jag få tillbaka nyckeln? :meh:

@lil-sis hoppas du fick sova något.

@kakan89 håller tummarna för att dina värkar fortsatte och att hinnsvepningen gav resultat.

...När man vaknar av att svärfar står och tjoar i hallen för att han ska ha tag på sambon. Hejdå sovmorgon, hej svärfar och kan jag få tillbaka nyckeln? :meh:

@kakan89 håller tummarna för att dina värkar fortsatte och att hinnsvepningen gav resultat.

Mina svärföräldrar knackar i alla fall trots att dom har nyckeln, skönt det :rofl:

Svärmor har en tendens att springa in och väcka oss när vi är i sommarstugan (delad sommarstuga med släkten)... Blir fullständigt vansinnig.

(Har ff molvärk, ungefär samma som igår).

Svärmor har en tendens att springa in och väcka oss när vi är i sommarstugan (delad sommarstuga med släkten)... Blir fullständigt vansinnig.

(Har ff molvärk, ungefär samma som igår).
Man blir ju jätteglad av oväntade besök:confused::meh:
Svärisarna har nyckel hit också, i regel knackar dom i alla fall. Förutom häromveckan när jag och Sammy stensov på soffan med öppen ytterdörr, hörde bara -Å där ligger ni och söver!?
Hade jag haft en bössa hade dom legat pyrt till:cautious:

Kom igen bebis!!!!

Har lyckats slänga ihop en smörgåstårta samtidigt som Sammy höll på att dö svältdöden blandat med att han va tröttast i kommunen. Jättesmidigt faktiskt:cool::laugh: Köket såg ut som nåt jäkla slagfält efteråt men det är smällar man får ta.

Börjar få kläm på att amma bra utan nappen, men det går lite i perioder så jag har fått backa lite och använda den när han är som hungrigast annars blir det skrik och panik och vilt sparkande små fötter.

Har lyckats slänga ihop en smörgåstårta samtidigt som Sammy höll på att dö svältdöden blandat med att han va tröttast i kommunen. Jättesmidigt faktiskt:cool::laugh: Köket såg ut som nåt jäkla slagfält efteråt men det är smällar man får ta.

Börjar få kläm på att amma bra utan nappen, men det går lite i perioder så jag har fått backa lite och använda den när han är som hungrigast annars blir det skrik och panik och vilt sparkande små fötter.

Fick också gå tillbaka till nappen lite i perioder men är nu helt utan sen kanske 2-3 veckor tillbaka :) det var guld att ha den men ännu bättre när det funkad utan :rofl:

Sitter och funderar kring lillasysters namngivningskalas. Konstaterade att a) det är om 1,5 vecka och b) det kommer 20 personer. a+b = måste börja fundera på var vi ska befinna oss och vad samtliga ska utfodras med :D måste också fundera ut hur detta utförs mest ekonomiskt och med så liten arbetsinsats som möjligt :up:

Lutar åt grillat med potatisgratäng (kan tillverkas dagen innan) och grönsallad och tårta med kanelbullar och någon småkaka. Håller på o provbaka en chokladbotten idag (gud vad avancerat det lät :o) och ska se hur det blir... Den blir serverad som kladdkaka idag :p Kom på att vi måste försöka fixa någon form av tält med så vi kan vara ute... Får inte plats inne :grin:

Hur gör ni? Dop? Namngivningskalas?

Sitter och funderar kring lillasysters namngivningskalas. Konstaterade att a) det är om 1,5 vecka och b) det kommer 20 personer. a+b = måste börja fundera på var vi ska befinna oss och vad samtliga ska utfodras med :D måste också fundera ut hur detta utförs mest ekonomiskt och med så liten arbetsinsats som möjligt :up:

Lutar åt grillat med potatisgratäng (kan tillverkas dagen innan) och grönsallad och tårta med kanelbullar och någon småkaka. Håller på o provbaka en chokladbotten idag (gud vad avancerat det lät :o) och ska se hur det blir... Den blir serverad som kladdkaka idag :p Kom på att vi måste försöka fixa någon form av tält med så vi kan vara ute... Får inte plats inne :grin:

Här blir det dop - nån gång :) Är inte det minsta troende varken jag eller sambon, men jag tycker om de där ceremonierna när man får vara i kyrkan. Mysigt på nått vis :p

Vill du göra något annat enkelt än potatisgratäng så gör egen potatissallad.
Ta creme fraiche och majonnäs i lika delar och blanda med dill, häll i kokt potatis i bitar och smaka av med salt och peppar. Jätteenkelt och riktigt gott!
(skippar man potatisen så blir det även en god kall sås att ha till fisk :up:
)

Blir nog ingen ceremoni här.

Har varit på bröllop 11-15:30, bajsat ner pappas skjorta och första uppsättningen egna finkläder och sedan fortsatt bajsa så blöjorna tog slut :turd:

Annars mest glad och log åt folk.

Nu ska vi till mina päron efter att ha passerat en affär. Med blöjor.

Lååååång dag.

Fick också gå tillbaka till nappen lite i perioder men är nu helt utan sen kanske 2-3 veckor tillbaka :) det var guld att ha den men ännu bättre när det funkad utan :rofl:
Jag längtar efter att slippa den helt, tycker det är lite bökigt. Men den har ju gjort att jag kan amma så på det viset är jag jättenöjd med att ha den.

Blir nog ingen ceremoni här.

Har varit på bröllop 11-15:30, bajsat ner pappas skjorta och första uppsättningen egna finkläder och sedan fortsatt bajsa så blöjorna tog slut :turd:

Annars mest glad och log åt folk.

Nu ska vi till mina päron efter att ha passerat en affär. Med blöjor.

Lååååång dag.

Smidigt.. :D
Ser en nöjt flinande unge framför mej:p

Vi har dop i kyrka, mat och fika i församlingshemmet. Vi kör catering på maten, syrran är konditor/bagare och gör tårtor medan jag rullar tummarna:D
Jag har ju skickat inbjudningarna, det måste väl räcka som insats:angel:

Då gick vi in i v 42 idag. Känns sjukt... Har gått upp 3 kg på 1.5 vecka, antar att det enbart är vätska och har fått ett rejält ömmande åderbråck på insidan av vänster knä. Molvärken fortsätter. Snälla bäbis kom ut nu!

20170606_174824_zps2rdmhdmb.jpg

Vi kommer ha namnfest. Varken jag eller min sambo är döpta eller medlemmar i svenska kyrkan så det skulle kännas lite tokigt med dop. För de andra barnen har det varit mer som ett "kalas" vi samlar vänner och familj på mat/fika. Vi har haft en namnskylt där vi typ skrivit namnets betydelse men vi har inte gjort någon ceremoni av det hela.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur