Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde det 3ggr när jag väntade Filippa. Det känns väl inte speciellt mkt egentligen, det bränner till eller hur man ska förklara? Jag tyckte inte det gjorde ont utan det är mest obehagligt. Efteråt fick jag lätta förvärkar och typ som rejäl mensvärk men tyvärr inget mer.Verkar som det blir att åka till BM i morgon. Någon som gjort hinnsvepning? Hur kändes det?
Jag gjorde det 3ggr när jag väntade Filippa. Det känns väl inte speciellt mkt egentligen, det bränner till eller hur man ska förklara? Jag tyckte inte det gjorde ont utan det är mest obehagligt. Efteråt fick jag lätta förvärkar och typ som rejäl mensvärk men tyvärr inget mer.
Jag gjorde på måndagen-onsdagen-fredagen. Koll av hjärtljud efteråt. Det gav noll effekt. Sen blev jag igångsatt på söndagen av tråkigare orsaker.Låter ju helt ok. Är väl inte så orolig att det ska göra ont mer orolig över att det inte ska ge effekt ;-)
Hur ofta fick du göra det?
Är det du och jag kvar som väntar på bebis? gjort hinnesvepning 3 gånger, lite mensvärk men inge annat. För ca en vecka sen var jag öppen 4 cm och väldigt mogen men fortfarande händer inget. Vill mysa bebis nuLåter ju helt ok. Är väl inte så orolig att det ska göra ont mer orolig över att det inte ska ge effekt ;-)
Hur ofta fick du göra det?
Som ett stick av mensvärk typ som tilltog under svepningen, men inte något ohanterbart.Verkar som det blir att åka till BM i morgon. Någon som gjort hinnsvepning? Hur kändes det?
Jag gjorde på måndagen-onsdagen-fredagen. Koll av hjärtljud efteråt. Det gav noll effekt. Sen blev jag igångsatt på söndagen av tråkigare orsaker.
Min syster gjorde 1 svepning med sin pojk och då satte det igång efter bara 2h.
Är det du och jag kvar som väntar på bebis? gjort hinnesvepning 3 gånger, lite mensvärk men inge annat. För ca en vecka sen var jag öppen 4 cm och väldigt mogen men fortfarande händer inget. Vill mysa bebis nu
Japp 4 cm sist och ca 2cm gången före. 41+1 idag, på onsdag ska jag in på övertidskontroll så får se om dom sätter igång oss då eller om vi får vänta ännu längre har kört nu ganska länge med att "jobba" ut bebisen, jobbiga cykelturer, långpromenader, fixat i rabatterna mm utan att det har kommit igång så idag har jag helt bytt taktik, sova igång förlossningen hahaFår hoppas att jag får samma effekt som din syster. Kan ju inte låta bli att tänka på ert öde så är väldigt lycklig varje gång jag känner bäbis böka runt där inne.
Herregud! En vecka! Jag vet inte om jag börjat öppna mig än. Hur länge har du gått över? Jag är +6 idag. Skönt att inte vara ensam! Känns som jag aldrig kommer få barn.
Japp 4 cm sist och ca 2cm gången före. 41+1 idag, på onsdag ska jag in på övertidskontroll så får se om dom sätter igång oss då eller om vi får vänta ännu längre har kört nu ganska länge med att "jobba" ut bebisen, jobbiga cykelturer, långpromenader, fixat i rabatterna mm utan att det har kommit igång så idag har jag helt bytt taktik, sova igång förlossningen haha
Det va faktiskt detta som startade igång mitt. Det och att den tjatande farmodern åkte iväg på semesterbytt taktik, sova igång förlossningen haha
Tror det är en bra taktik.. Det är väll så att förlossningar ofta startar på natten just för att då kopplar vi av och är mer avstressande än under dagen. Så vila är nog ett vinnande konceptDet va faktiskt detta som startade igång mitt. Det och att den tjatande farmodern åkte iväg på semester
Jag funderar också på att byta taktik.
I mitt län går man max till 41+6 innan man sätts igång. Jag är 40+5 idag så det är ju ett tag kvar.
Här fick man vänta till 42+0 innan man fick åka in för överburenhetskontroll på sjukhuset och mådde bäbis bra kunde man få vänta ytterligare dagar på igångsättning.
(ja, jag höll på att bryta ihop när bm berättade det).
Jag har efterkontroll i morgon.... Blä!
Ah, ja då är det ju inte så roligt... Du får tänka att det förhoppningsvis är sista gången du behöver träffa henne i alla fall@Diremone kontrollen är väl bra men min bm är det inte... Tyvärr.
Jag skulle ju slippa henne var det tänkt men när det inte kommer någon ny så blir det svårt.