Vårföräldrar 2017 del 6

Usch, har fått mjölkstockning:arghh: :arghh: sambon åkte hemifrån i förmiddags och har dåligt med möjlighet ta sig hem innan 03 inatt :( Har gjort roligare saker än att vara själv hemma med 5 veckors bebis och 40 graders feber och samtidigt försöka få ihop det med amma, pumpa, värma, äta, sova :down: Fick ett totalt bryt tidigare ikväll när liten vägrade somna och bara skrek och jag var så trött att jag gick på knäna. Bara la mig på golvet, höll för öronen och grät en skvätt :( Som tur var somnade hon sen och vi lyckades sova några timmar. Det var minst sagt välbehövligt!

Bara tre och en halv timme kvar att rodda allt själv... :bow:
Usch då, synd att inte din sambo sa något för då hade han kunnat åka med mig hem. Vi har varit på samma tillställning idag men jag körde hem lite tidigare.

Jag lämnade sambo och barn hemma och drog på 100-års fest i Gbg idag. Kul att komma iväg och träffa arbetskamraterna. Sambon hade nog haft det lite körigt vid läggningen då lillan kaskadspydde ner halva sängen och mellanbarnet skrek i högan sky pga trötthet. Men han skötte nog det galant ändå. Så himla skönt att lillfröken tar flaska. Jag hade väldigt trevligt förutom att brösten höll på att sprängas lite sista två timmarna, åkte hemifrån vid 13 och hemma 23.30 :angel:

Usch då, synd att inte din sambo sa något för då hade han kunnat åka med mig hem. Vi har varit på samma tillställning idag men jag körde hem lite tidigare.
Ja, det var ju synd. Dock är han chaufför åt ett gäng andra (till/från Borås) och de åkte i en av de andras bilar så det hade blivit krångligt ändå, vi bor ju inte i stan. Men vi klarar oss bra nu även om det kändes lite hopplöst där en stund, liten är nöjdare och sover snällt.. Det gör livet så mycket enklare :up:
Hoppas du hade en trevlig kväll! Har sett lite klipp på olika sociala medier och verkar som det hände allt möjligt kul :)

Precis hemkommen efter en kanonkväll med tjejkompisarna :banana:
Det är så skönt att komma bort från mammarollen en stund, och bara få vara JAG. Sen att det mest snackas barn, förlossning och annat mammaprat gör inget. Välbehövlig paus från bäbis! Nu är batterierna påfyllda och tålamodet återställt. :bump::bump::bump:

Aahh min bröstvårta håller på att avlida :arghh: tutten sprängfylld så måste se till att amma ur det ändå...

**snart vänjer sig brösten och det slutar göra ont!!**

Usch, har fått mjölkstockning:arghh: :arghh: sambon åkte hemifrån i förmiddags och har dåligt med möjlighet ta sig hem innan 03 inatt :( Har gjort roligare saker än att vara själv hemma med 5 veckors bebis och 40 graders feber och samtidigt försöka få ihop det med amma, pumpa, värma, äta, sova :down: Fick ett totalt bryt tidigare ikväll när liten vägrade somna och bara skrek och jag var så trött att jag gick på knäna. Bara la mig på golvet, höll för öronen och grät en skvätt :( Som tur var somnade hon sen och vi lyckades sova några timmar. Det var minst sagt välbehövligt!

Bara tre och en halv timme kvar att rodda allt själv... :bow:
Usch, vet hur det är. Ta dig till vården i morgon bitti om det inte blivit bättre
Krya på dig

Det där med flaska o lämna... Jag borde träna på flaskan mer. Sedan de fixade tungbandet får hon inte riktigt till det... Och jag får inte tummen ur o träna henne.
Jag rider och fixar ofta mellan två amningar men hon är väldigt väldigt mammig och är mest ledsen med pappa (han har inga tuttar o blir man lite sugen är det jobbigt om man dessutom vägrar flaska) :( Vi pratade om det igår senast och tror det är för att det blivit så att jag alltid har henne och han ex nattar de två äldre.. Hon sitter gärna fast i mina tuttar på kvällen :o Sen jobbar han full tid o sådär så är ju hemma 18 o då är det ju nästan sängen för alla barn..
Längre stunder när han försökt ge flaska blir hon heligt förbannad på honom o vrålar som en stucken gris. Vi hoppas det ska bli bättre i sommar när han är långledig :) :heart

Lillan kräktes i natt och en del av slemmet kom inte med utan hon började rossla och fick panik (dubbelt så stora ögon och stel som en pinne) så jag fick bulla upp mig i sängen och sitta med henne upprätt så att rosslet försvann och hon kom till ro. Lilla gryn :heart.

I dag vet jag inte vad vi ska hitta på. Har funderat på lite roliga sommaraktiviteter för det större barnet men inte spikat något. Sambons jobb ställer till det en aning men det löser sig nog :).

Annars växer lillan så det knakar, hon vill helst ha koll och vara sittande/framåtvänd när man bär henne.

Jag har lagt hästarna på hyllan till i höst när han förhoppningsvis äter lite mer gröt etc så det är lättare att lämna.

Nu blir det bara stressigt för jag behöver klämma in massor av saker på den tiden han är nöjd hos pappan. Har skola som räcker till slutet på augusti sedan ska jag vara klar med gymnasiet och då kan jag fokusera på annat.

Nya brorsbarnets mamma sade att hon kan komma och passa V på dagarna när hon inte orkar jobba längre :D

Jag har lagt hästarna på hyllan till i höst när han förhoppningsvis äter lite mer gröt etc så det är lättare att lämna.

Nu blir det bara stressigt för jag behöver klämma in massor av saker på den tiden han är nöjd hos pappan. Har skola som räcker till slutet på augusti sedan ska jag vara klar med gymnasiet och då kan jag fokusera på annat.

Nya brorsbarnets mamma sade att hon kan komma och passa V på dagarna när hon inte orkar jobba längre :D

Funkade det inte med ersättning?

F9FDD355-FEBA-4134-985D-1E91C436498A_zpsco0ehtdt.jpg

Tur att det funkar hyffsat att pumpa och att cornelis tar flaskan, har förhoppningsvis hittat medryttarhäst i mina nya hemtrakter :love: har fått åka till örebro för att rida förut, 6 mil enkel väg är något långt för att rida...

Slappemorgon idag, vi gick inte upp förrän 8.45 nån utav oss:love:
Sammy vaknade 03 för mat och ny blöja, somnade om i vaggan och sov till 06 för mat och blöja igen.
Efter det slocknade han på bröstet på mej och fick ligga kvar där medan jag slumrade/läste och sen lite amning igen innan vi gick upp för frukost.
Otroligt skön morgon:up:

Ska ta tag i mina rabatter idag, perfekt väder för lilltrollet att ligga i vagnen ute!

Lillan kräktes i natt och en del av slemmet kom inte med utan hon började rossla och fick panik (dubbelt så stora ögon och stel som en pinne) så jag fick bulla upp mig i sängen och sitta med henne upprätt så att rosslet försvann och hon kom till ro. Lilla gryn :heart.

I dag vet jag inte vad vi ska hitta på. Har funderat på lite roliga sommaraktiviteter för det större barnet men inte spikat något. Sambons jobb ställer till det en aning men det löser sig nog :).

Annars växer lillan så det knakar, hon vill helst ha koll och vara sittande/framåtvänd när man bär henne.
Det låter som att dykreflexen gick in. Det hände min flicka vid ett tillfälle också när vi låg på neo. Fick då förklarat att det var det som hände och att man kan bryta det genom att lägesförändra dem, och om det behövs ngt ytterligare, blåsa dem i ansiktet. Jag tyckte det var en obehaglig upplevelse att se den paniken i blicken.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 035
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka