Vårföräldrar 2017 del 6

7F399B10-766D-4FB6-A7D4-07B5737E3BED_zpssjar5jig.jpg

Testkörde sjalen på en gång.
Gillar skötbordet.
Han är en hejare på selfies :D
Favoritsovplats. På tutte med tutte i mun.
Ibland kan vi hänga i läsfåtöljen.
Testar outfit mormor köpt :angel:

Då var kusinens dop avklarat, och vi klarade oss utan så mycket skrik och ammade offentligt (bland främmande människor) för första gången. Lite lagom mjukstart att göra det i en församlingslokal på drop-in-dop :p Känns som en rätt förlåtande miljö.
Nu är vi hemma hos mina föräldrar i deras säng och akrobatammar i ett försök att få bort det onda på undersidan av ett av mina bröst.. Vill inte få mjölkstockning så hoppas det ger med sig.. Det har trilskas lite ett par dar :(

Jag har fått GIGANTBOOBS nu när mjölken runnit till:eek: Även när hon äter ett riktigt ordentligt mål så är där så mycket kvar att det rinner och spänner jävulskt.

Ska ringa bb i hbg på måndag och prata med dem om donation.

Annars är lill loppan en väldigt glad liten skit :love: Det är nästan bara när mamma är för sakta fram med matbaren som det skriks eller när man har legat själv för länge utan gos. Hon är även en liten vampyr, bästa sättet att säga till att man är hungrig är att suga sig fast i halsen på mamma :rofl::heart

Eftersom inte fönsterputsning och alla de andra traditionella tipsen inte funkat för att få igång förlossningen så har vi idag testat att dra ris. Har faktiskt lite samandragningar som kommit och gått men annars verkar det inte gett så mycket effekt. :meh: BF+5....

Sambon tog dom större barnen i morse och jag och Douglas låg i sängen till 11:15 :p Har nog inte hänt på sisådär 3-4 år att jag legat kvar så länge :D men skönt var det och Douglas sov 19-11 med avbrott för amning och toalettbestyr :) känns som att det är mitt på dagen nu O_o

Eftersom inte fönsterputsning och alla de andra traditionella tipsen inte funkat för att få igång förlossningen så har vi idag testat att dra ris. Har faktiskt lite samandragningar som kommit och gått men annars verkar det inte gett så mycket effekt. :meh: BF+5....
Jag köpte ansiktsmasker och laddade för hemmaspa och fotbad. Men bebis valde att komma dagen då jag skulle haft mitt spa. Hett tips. :up::D

Napp, den bästa uppfinningen ever :heart

Jag sitter och dricker te i soffan medans Maja ligger bredvid och snuttar på sin napp.
Mina äldre barn tog inte napp såhär tidigt, dom konkade jag runt på till förbannelse :wtf:

Tror jag fått en nappvägrare... förutom att hon använder mig som napp såklart.

Min tar också napp. Hoppas lite att det blir som med dottern, så länge jag ammar så tar hon napp och sen ratar den när det går över på mat och välling.:up:

Har just nu en liten på magen som inte vill vara själv, så mysigt med bebisdoft och fjunigt hår :love: Men man känner sig lite som en madrass (i bra bemärkelse för att förtydliga :D)

Tror cornelis är i tredje utv språnget..! De andra sprången har vi knappt märkt av, nu har han sovit oroligt tre nätter, igår och nu ikväll var det svårt att få honom att somna och han är inte riktigt fokuserad på att äta när han äter... känns lite jobbigt när man är van att han bara behöver ammas till sömns, nu fick jag försöka flera olika saker men det som till slut funkade var att stoppa in nappen och hålla emot så den inte hoppade ur samt butta i rumpan, 1 h o 10 min senare... Han som knappt använder nappen, han har nog inte haft den på 4-5 dagar!

Idag har Felicia kaskadkräkts 3 gånger. Hon som aldrig kräks O_o funderar på om det är ngt jag ätit eller om det är för att mina bröst haft väldigt mycket idag då de känts sprängfulla hela tiden.

Usch, har fått mjölkstockning:arghh: :arghh: sambon åkte hemifrån i förmiddags och har dåligt med möjlighet ta sig hem innan 03 inatt :( Har gjort roligare saker än att vara själv hemma med 5 veckors bebis och 40 graders feber och samtidigt försöka få ihop det med amma, pumpa, värma, äta, sova :down: Fick ett totalt bryt tidigare ikväll när liten vägrade somna och bara skrek och jag var så trött att jag gick på knäna. Bara la mig på golvet, höll för öronen och grät en skvätt :( Som tur var somnade hon sen och vi lyckades sova några timmar. Det var minst sagt välbehövligt!

Bara tre och en halv timme kvar att rodda allt själv... :bow:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 064
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka