Vårföräldrar 2017 del 6

Nu ska jag nog orka med en liten uppdatering:heart

Runt 15,30 föddes Filippas lillebror Sammy:love: 50cm lång och 3075g. Han kom ut med ett illvrål under snittet (då lipade vi som barn:love:) och fick 9-9-10 av barnmorskan:up:
Han fick dock kollas lite av barnläkaren eftersom han svalde en del fostervatten på vägen ut men det är ingen fara med det utan han är vara lite knorrig.

Snittet fick fint, jättebra personal och jag kände mej helt trygg hela vägen. Nu efteråt är jag lite öm i magen såklart, yr i bollen och har fått lite klåda men det släpper väl.
Det viktiga är att allt gått bra och vi är så himla lyckliga över vår lille gosse:heart

(Födelsedagsfikan med flagga på brickan va det godaste jag ätit på länge:up:)

Jag grät en skvätt i onsdags när jag följde tråden för att se hur det gått :love: :heart

• Gilla
Reactions: Ray
Hur går det med dig?
Ryggkrampen har lättat :up:
Känns fortfarande som om hela mitt bäcken blivit överkört av en ångvält dock :( så mannen har pallat upp mig i soffan så jag kan jobba hemifrån. Ska prata med chefen sen angående vad vi gör om det inte släpper till vanlig "ta mig runt med kryckor nivå" tills måndag. Är sista veckan på jobb nästa vecka och jag vill så fruktansvärt gärna göra en snygg överlämning plus att jag nästan är klar med ett egeninitierat projekt som ledningen verkar oerhört intresserad av så vill gärna presentera slutresultatet för dem såhär innan besluten om löneförhöjning tas. :angel:

Vi fick plats i Linköping :) nu hoppas jag han är ute snart... och kommer ju således få dela födelsedag med storasyster
:bump::bump:Heja heja

Jag delar nästan födelsedag med min lillebror. Var urförbannad när mor åkte in natten till min födelsedag (jag fyllde 10 och det är ju lite speciellt :angel:) men hon fick komma hem igen så med 4 timmars marginal är han född 10år och en dag senare än mig.

Det går som regel hur bra som helst och vi firar alltid med släkten (och mina vänner som ju är lite äldre)ihop även nu som vuxna. Det enda är just att vi nollar samtidigt och då blir det att vi får fira även detta ihop (då med alla våra vänner också) vilket med tanke på ålderskillnaden varit sådär. När vi fyller 30 resp 40 tror jag det jämnat ut sig lite dock. :up:

Ryggkrampen har lättat :up:
Känns fortfarande som om hela mitt bäcken blivit överkört av en ångvält dock :( så mannen har pallat upp mig i soffan så jag kan jobba hemifrån. Ska prata med chefen sen angående vad vi gör om det inte släpper till vanlig "ta mig runt med kryckor nivå" tills måndag. Är sista veckan på jobb nästa vecka och jag vill så fruktansvärt gärna göra en snygg överlämning plus att jag nästan är klar med ett egeninitierat projekt som ledningen verkar oerhört intresserad av så vill gärna presentera slutresultatet för dem såhär innan besluten om löneförhöjning tas. :angel:

Medicinen har ju hjälpt mig så jag har kunnat slappna av lite = snällare fogar. Så om du vill kunna jobba kanske det kan vara ett alternativ. Jag tar ju bara mina tabletter till natten.

Är lite nyfiken. Hur ofta/hur mycket åt/äter ni sista månaden av graviditeten?

Jag äter frukost vid 8, lunch vid 12, frukt/fika vid 14, middag 17.30 och så frukt vid 20. Men jag vaknar ändå på natten och är HUNGRIG. Än så länge har jag vägrat gå upp och äta men då är jag utsvulten vid frukost.

Har 2v kvar till BF och just nu skulle jag nog kunna äta konstant :angel: Men försöker hålla mig till normala mängder...

Nu ligger jag på förlossningen med en sovande Douglas i famnen. 05:11 kom han ut, 4170g och 53 cm. Han har ätit enda sen han kom :heart nu väntar vi på att klockan ska bli 12 så läkaren tittat på honom och vi förhoppningsvis får åka hem :)

Allt har gått bra även fast det var en tuff och lång förlossning :)

Nu ligger jag på förlossningen med en sovande Douglas i famnen. 05:11 kom han ut, 4170g och 53 cm. Han har ätit enda sen han kom :heart nu väntar vi på att klockan ska bli 12 så läkaren tittat på honom och vi förhoppningsvis får åka hem :)

Stort Grattis!

Stort Grattis :heart

Grattis! ❤❤❤

Grattis ❤

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka