Använd RUT om du har utrymme för det
Ah, just det! Där va saken klar, jag ska inte putsa fönster
Tack för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Använd RUT om du har utrymme för det
Funderar på att ringa in en fönsterputsare.. Min fönster sen för j*vliga ut efter böndernas körande o tröskande utanför huset (bor mitt på en åker)
Har ungefär 20 dubbelfönster med spröjsar o orkar inte ta tag i det.. Eller så får jag ta några fönster varje dag i en vecka så är det färdigt sen.. Blä så tråkigt!
What?Jag bläddrade igenom boken "Pilates för gravida" idag och blev lite överraskad när de slog fast att man SKA låta bli ridning men bara BÖR undvika alkohol som gravid... Övningarna var bra men texten kändes inte helt aktuell!
Brukar ha fönsterputsare en gång per år som gör ute och mellan rutorna på nedanplan så gör vi uppe och får hälften så många fönster.... har delade med fasta spröjsar och massa spindelnät mellan rutorna. Drömmer om att byta....
What?
Varför då?
Trams!oklart! Fast visst, ridning ÄR ju ingen säker sport. Men när man även avråder från att träna alls under de första tre månaderna pga missfallsrisken blir jag skeptisk.
Vojne vojne!Jag bläddrade igenom boken "Pilates för gravida" idag och blev lite överraskad när de slog fast att man SKA låta bli ridning men bara BÖR undvika alkohol som gravid... Övningarna var bra men texten kändes inte helt aktuell!
Vid min förra graviditet fick jag förklarat för mig att det finns två "faror" med att rida, den ena är att ramla av och så finns en nackdel med att rida den sista månaden innan förlossning och det skulle vara att några av musklerna man använder när man rider gör att förlossningen kan bli jobbigare, dvs det är bra om de musklerna fått vila och förslappas lite innan. Sista månaden tror jag nog att de flesta skippar ridningen av andra skäl...Ang ridningen så sa min BM att det enda som är farligt med ridning är just risken att ramla av. Utöver det så är finns ingen risk, Men om man får ont så bör man inte göra det, men det gäller ju all sport inte bara ridning.
Jag hade önskat att jag vågat rida längre, men hade tur att mamma vill motionera pållen åt mig
Ang ridningen så sa min BM att det enda som är farligt med ridning är just risken att ramla av. Utöver det så är finns ingen risk, Men om man får ont så bör man inte göra det, men det gäller ju all sport inte bara ridning.
Jag hade önskat att jag vågat rida längre, men hade tur att mamma vill motionera pållen åt mig
en fråga direkt från morgonen. fick ju förra veckan medicin mot sköldkörteln och inledde på rätt hög dos. har dock mått bra och kan inte säga att jag kännt av några biverkningar
dock ställde jag mig på vågen och märkte att den visade två kg mindre än förra veckan. ätit som normalt och lite till. kan ju vara en tillfällighet så tänker avvakta. men kan de vara ohälsosamt om de visar sig att jag (äntligen) skulle börja gå ner NU. man läser ju överallt att viktnedgång under graviditet är illa. jag har 20 kg övervikt just nu, 30 till min drömvikt
Jag red hela in graviditet med min barnmorskas vetskap. Visst lät hon lite nervös ibland och frågade vid varje besök om jag verkligen fortfarande red men enligt henne var den "enda faran" avramling så hon lämnade det till mitt egna omdöme att avgöra om jag ville rida eller ej. Vid efterkontrollen berättade hon att den student som varit med vid ett tillfälle hade varit upprörd efter mitt besök och sagt att hon borde beordrat mig att sluta rida, min BM var tack och lov inte lagd åt det hållet.Vojne vojne!
Var på inskrivning hos BM i fredags och hon höll på att smälla av när hon hörde att jag red. Hon propagerade så hårt mot ridning att min man till slut tog mig i försvar. Och då är han egentligen måttligt förtjust i att jag rider. Men han vet ju att jag inte brukar ramla av (med undantag för två veckor sedan då han satt på akuten med mig) och litar helt på de beslut jag tar och mitt omdöme. Och vill inte att någon annan försöker bestämma över mig.
Främst hoppas jag få göra KUB-testet snart, och att allt ser bra ut, så jag kan börja berätta att jag är gravid. Då får jag en godtagbar ursäkt att hålla mig till de stabilare hästarna i stallet (till skillnad från tidigare) ett tag. Det lustiga är att jag känner mig lite fånig när jag vill börja välja bort vissa hästar. Men mot bakgrund att vissa verkar tycka man ska sluta helt kanske det är ett vettigt mellanting ändå.