Jag tänkte på en annan grej, har ni bytt till sittdelen på vagnen? Ni som har gjort det när bytte ni och varför?
Bonusfråga, har någon bytt till större bilstol än?
Vi hade mjuklift så den plockades bort i början på sommaren och sen ökade vi sittdelen lite allteftersom. Vi bytte till stor bilstol på sensommaren, vi har en Maxi cosi mobi som går att fälla bak så den liknar lite ett babyskydd. Vi bytte för att han blev för tungt helt enkelt att bära i babyskyddet, men han är både lång och tung för sin ålder så kroppsmässigt passade det att byta tidigare
@fia-lisa & @Calazirya Kul att läsa om era jämngamla till min D, era har verkligen bråttom ut i storas världen medan D mest satsar helt hjärtat på att lära sig krypa. Han tar sig fram genom att rulla så man får verkligen vara observant på vilka leksaker som ligger på golvet. Han har dessutom lärt sig sitt första ord - vilket även är 3 åringens favoritord - Nej. Verkligen ett bra ord att lära sig först
Har era barn börjat med några ord?
Märker att det är många tungviktare i tråden, häftigt att se hur olika vikterna kan diffa runt samma ålder men ändå är allt oftast okej D har 8 mån-kontroll på måndag så antar att han hamnar på mellan 12-13 kg om man kollar tidigare viktökningar (och matintag på en dag )
En vanlig matdag ser ut som
ca 05-07 -ca 250 ml ersättning
ca 09 - 1 portion gröt
ca 12-13 1 st burkmat på ca 200 gram + ljummet vatten (kallt vatten dricker han inte)
ca 16 -17 - ca 250 ml ersättning eller burkmat
(ca 18 1 portion gröt om han åt ersättning vid 16)
ca 20 ca 250 ml ersättning
Vi försöker införa mellanmål på förmiddagen men yoghurt på burk var inte ätbart enligt herrn. Frukt och smörgås är gott, men inte tillräckligt gott för att missa eller förlänga tiden till ett annat mål mat. Hemlagad mat är inte heller ätbart utan det ska vara burkmat med fast konsistens. Är det av lösare variant så spottas det ut. Gröt ska bara vara Sempers barngröt, annat spottas också ut. Jag får inte ihop logiken att vara matglad men ändå kräsen