Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här fick vi femmånadersvaccin igår och mätte in på 7,02 kg och 66 cm.
Har fått smaka på morotspuré och päron vilket var ja...helt ok för en första smakupplevelse
Storebror var ju väldigt skeptiskt väldigt länge (och är än till viss del) men denna lilla kotte tittar på storebror där de sitter i varsin matstol brevid varandra, och allt han gör är fantastiskt intressant! Så jag tror det går lättare att börja intressera sig för mat för den lilla faktiskt.
De är för övrigt så gulliga tillsammans, tittar på varann och skrattar eller storebror hämtar nappen eller ger honom slla sina leksaker eller delar sin macka
Det där @sicx med trilla från sängen hoppas jag jag får vänta med, fy det är sån skräck ju! Storebror överlevde ju sin gång iaf utan blessyrer och en fasligt massa nedtrillningar nu när han är 'äldre'
Jag tog bort liggdelen så nu ligger han i åkpåse i liggdelen istället. Har steglös rygg så det går att få upp näsan lite på honom utan att behöva sitta och det gillar han!Jag tänkte på en annan grej, har ni bytt till sittdelen på vagnen? Ni som har gjort det när bytte ni och varför?
Jag är lite mitt emellan nu känner jag, bebis sitter bra med stöd och sitter gärna, är superduktig i matstolen. Hon tycker att det är bebisgöra att ligga på rygg och gör helst inte det däremot gnäller hon inte i liggdelen även om hon är vaken och är nöjd så länge hon har något att pilla med eller titta på/prata med. Hon sover också en del i liggdelen hemma, mest eftersom jag tycker det är smidigt. Sen känns ju liggdelen så himla mycket mysigare och "varmare" nu när det börjar bli kallt ute också
Bonusfråga, har någon bytt till större bilstol än?
Jag tänkte på en annan grej, har ni bytt till sittdelen på vagnen? Ni som har gjort det när bytte ni och varför?
Jag är lite mitt emellan nu känner jag, bebis sitter bra med stöd och sitter gärna, är superduktig i matstolen. Hon tycker att det är bebisgöra att ligga på rygg och gör helst inte det däremot gnäller hon inte i liggdelen även om hon är vaken och är nöjd så länge hon har något att pilla med eller titta på/prata med. Hon sover också en del i liggdelen hemma, mest eftersom jag tycker det är smidigt. Sen känns ju liggdelen så himla mycket mysigare och "varmare" nu när det börjar bli kallt ute också
Vi bytte redan när S var 4 månader, då hade hon tröttnat helt på liggdelen. Men på vår vagn finns ett viloläge som fungerar ypperligt tillsammans med en typ inovidyna.
Vi har precis bytt till bilstol också och nu har vi en skrutt som gillar att åka bil igen, hon ser ju ut så mycket bättre nu.
Annars traskar livet på. Så här ser det ut mest hela dagarna:
Går, står och drar sig upp mot allt. Ålar sig fram har hon precis lärt sig dock. Fyller 8 månader i morgon
Hoppar in från sommartråden och frågan varifrån overallen är?
Vi har hela tiden haft en sittvagn med mjuklift och har sedan ca en månad tagit bort mjukliften och låtit henne sitta upp om det inte är en sådan promenad där hon ska somna, (vi söver alltid i vagnen.)Jag tänkte på en annan grej, har ni bytt till sittdelen på vagnen? Ni som har gjort det när bytte ni och varför?
Visst är både du och din man långa? Var din tjej stor redan från födseln eller har hon lagt på en växtspurt utanför magen? Börjar fundera på om min tös är en mini-tjej för bara förra veckan träffade vi en 4,5-månaders bebbe som var 69 cm lång och vägde 11,5 kg.Kanske dags att ge ifrån mig ett livstecken här inne jag också. Lillan är nu 5 månader och mättes till 70 cm och 10230 gram förra veckan. Vi kör smaksensationer några gånger om dagen, har bytt till sittdelen på vagnen och hon har lärt sig åla baklänges och tar sig runt tämligen snabbt i lägenheten med backväxeln i, så vi har fått barnsäkra allt.
frågan var ju inte till mig menVisst är både du och din man långa? Var din tjej stor redan från födseln eller har hon lagt på en växtspurt utanför magen? Börjar fundera på om min tös är en mini-tjej för bara förra veckan träffade vi en 4,5-månaders bebbe som var 69 cm lång och vägde 11,5 kg.
Visst är både du och din man långa? Var din tjej stor redan från födseln eller har hon lagt på en växtspurt utanför magen? Börjar fundera på om min tös är en mini-tjej för bara förra veckan träffade vi en 4,5-månaders bebbe som var 69 cm lång och vägde 11,5 kg.