Vårföräldrar 2016 del 5

Mest för att vi vill få i honom fem måltider, eg kanske vi borde sluta med det men man vill liksom inte ändra ett vinnande koncept:) han somnar så lätt efter matning ändå. Sen sover han dock inte jättemkt på dagarna, det är någon kvart här och där.

Aha! Sån är min också, vaken i princip hela dagen förutom någon kort lur då och då. Men hon äter typ 5-7 gånger bara på dagarna :o:p

Ongen har inte haft ett eget rum att förpassas till än så hon har sovit i sin säng bredvid vår än så länge. Nu flyttar vi dock till en 3a nästa vecka (HURRA!) och hon kommer då ha ett eget rum. Tror inte hon kommer sova där inne till att börja med, men det är bara för att vi har platsbrist (redan liksom, innan vi ens flyttat....:cautious:) och kommer därför sno hennes rum till våra datorer till en början.

Hon sover ju dock hela nätterna, 20-21 till 06-07 minst, så det kommer inte bli några problem alls att ha henne i eget rum. Inte för henne i alla fall :angel:

Nu när vi ändå pratar sovning, vänder sig era på nätterna? Alltså till mage? Z är proffs på att snurra runt och sova med huvudet rakt ner i kudden/madrassen eller lite lätt åt sidan. Jag blir nojig!! Men framförallt blir jag väckt eftersom hon börjar böka och stimma i sömnen när hon försöker vända tillbaka och då får jag gå upp och hjälpa henne eftersom hon annars blir irriterad som ett bi, fortfarande sovandes, och lugnar sig inte förrän hon är tillbaka på rygg. :p (för att två minuter senare försöka vända sig igen, satans evighetsloop det där :D)

Aha! Sån är min också, vaken i princip hela dagen förutom någon kort lur då och då. Men hon äter typ 5-7 gånger bara på dagarna :o:p
7 ggr! Hur mkt äter hon per styck då? Jag är lite kvar i det där att jag vill att han ska äta, han var så liten när han föddes men nu ligger han ju över normalkurvan så jag borde nog lugna mig lite:p

7 ggr! Hur mkt äter hon per styck då? Jag är lite kvar i det där att jag vill att han ska äta, han var så liten när han föddes men nu ligger han ju över normalkurvan så jag borde nog lugna mig lite:p

Haha jag tycker det är ett jäkla ätande, men hon äter så lite åt gången innan hon tröttnar och ska greja med annat. Känns inte som om äter sig riktigt mätt, mer nöjd för tillfället liksom. Ofta får jag inte i henne mer än 100 ml/gången och då blir det ju en del gånger. Hon är 4 månader och det händer bara nån dag då och då att hon äter den mängden som står på paketet :p, men då blir det ju ett gött flyt på det, var 4:e timme räcker då.

Haha jag tycker det är ett jäkla ätande, men hon äter så lite åt gången innan hon tröttnar och ska greja med annat. Känns inte som om äter sig riktigt mätt, mer nöjd för tillfället liksom. Ofta får jag inte i henne mer än 100 ml/gången och då blir det ju en del gånger. Hon är 4 månader och det händer bara nån dag då och då att hon äter den mängden som står på paketet :p, men då blir det ju ett gött flyt på det, var 4:e timme räcker då.
Otto är lite fram och tillbaka men kör numera oftast nästan en 210:a förutom andramatningen på Dagen då det mest är stök och bök. När jag ser honom äta en flaska ersättning så är jag själaglad att jag inte ammar alltså, hade aldrig gått! Det ska vridas hit och vridas dit, flaskan ska ut och flaskan ska in och sen ska det ålas och sen tuggas lite på flaskan:eek: och som du säger, koncentrationen är ju inte på topp när han ju missar så otroligt mkt medan han äter:D

Måste fråga er andra, använder ni numera sittvagn? Vår hatar ju numera att ligga ned så jag har börjat med sittdelen nu. Känner dock att jag skulle behöva köpa en annan vagn. Har ngn tips på smidig och lätt sittvagn som ändå klarar lite terräng? Har kikat på super viking från Emmaljunga, ngn som har åsikter om den? Om annan vagn?

Otto är lite fram och tillbaka men kör numera oftast nästan en 210:a förutom andramatningen på Dagen då det mest är stök och bök. När jag ser honom äta en flaska ersättning så är jag själaglad att jag inte ammar alltså, hade aldrig gått! Det ska vridas hit och vridas dit, flaskan ska ut och flaskan ska in och sen ska det ålas och sen tuggas lite på flaskan:eek: och som du säger, koncentrationen är ju inte på topp när han ju missar så otroligt mkt medan han äter:D

Haha ja, exakt!
Jag hade nog behövt sitta med henne i ett kolsvart rum vid varje tillfälle men hur kul är det liksom :D

Japp! Tur brösten är härdade! Lägg till tramp och småsparkar i magen om nätterna! Min beter sig lite som en kattunge ibland :-)

Åh vad skönt! Funderar att prova inatt faktiskt :-)
Testade du?:)

Det var så skönt att få tillbaka vårt sovrum, han har hela tiden sovit i egen säng där inne men vi har varken kunna prata eller titta på tvn på kvällen för att han vaknat då. Sååå skönt att bara vara jag och sambon där nu och som en bonus så verkar lille herrn sova bättre i sitt eget rum:bump:

Måste fråga er andra, använder ni numera sittvagn? Vår hatar ju numera att ligga ned så jag har börjat med sittdelen nu. Känner dock att jag skulle behöva köpa en annan vagn. Har ngn tips på smidig och lätt sittvagn som ändå klarar lite terräng? Har kikat på super viking från Emmaljunga, ngn som har åsikter om den? Om annan vagn?

Emmaljunga super Viking är stor o tung, tar mkt plats ihopfälld. En rejäl o stabil vagn som definitivt klarar lite terräng.
Vad har du för vagn nu?

Inte vi heller. Men jag känner mig ändå inte redo att låta honom sova i eget rum, han får nog sova mellan oss tills han blir femton eller så:p vill inte ens ha honom i egen säng bredvid vår säng än, tycker det är så himla mysigt med honom nära.
Otto sover 19- 8.30 med mat 22 och 06.30. Vi väcker honom för matning när vi går och lägger oss resp. när min sambo går upp till jobbet, vet eg inte hur det skulle vara om vi inte väckte.

Grattis på din dag @Elisha
Vi sover också i samma rum, storebror som snart är fyra har egen säng men kommer oftast över till oss framåt morgonen.
Lilla E sover bredvid mig hela natten. Hennes säng funkar bara som ett skydd mot att ramla ner från dubbelsängen :D.

Är det nån här vars barn fortfarande spyr mycket? Här spyr det så mycket att jag behöver byta lakan nattetid. Vet inte om det är vanligt eller nåt man bör kolla upp? Går inte upp så bra i vikt. Ligger på nedersta kurvan. I övrigt alltid missnöjd, skriker massor. Spyr inte enbart i samband med mat.

Nån idé eller är det vanligt? Bvc är värdelösa, så inget råd att hämta där tyvärr.
Testat olika sorters ersättningar, ammat etc, ingen skillnad.

Är det nån här vars barn fortfarande spyr mycket? Här spyr det så mycket att jag behöver byta lakan nattetid. Vet inte om det är vanligt eller nåt man bör kolla upp? Går inte upp så bra i vikt. Ligger på nedersta kurvan. I övrigt alltid missnöjd, skriker massor. Spyr inte enbart i samband med mat.

Nån idé eller är det vanligt? Bvc är värdelösa, så inget råd att hämta där tyvärr.
Ni måste ha någon barnmottagning i länet?
Jag hade definitivt ringt dit, om inte annat för råd.

För det är ju inte normalt kan vara.
Tänker att eftersom du reagerar öht och tänker tanken ens så är det något som skaver och då värt att kolla upp. En mammas magkänsla är icke att förringa!

Ring på måndag så ni, om inte annat kan utesluta, eventuella födoämnesallergier!
Mjölkprotein, komjölk etc låter väl nära till hands och är relativt vanligt.

Såg nu att ni testat olika ersättningar, har ni testat helt mjölkfritt? Nu ska ni kanske inte laborera själva men om ni testat det?
Laktosfritt hjälper inte om det är mjölkprotein man reagerar på, men det vet ni kanske. Och då behöver verkligen all mjölk bort, minsta lilla, även för dig om du ammar.
(Är det en allergi och barnen ska in på förskolan sen behövs dessutom intyg för att få sllergikost.)

Senast ändrad:

Har du testat även mjölkfri ersättning? Vi fick en helt annan bebis efter de, inget skrikig och gör äntligen upp bra i vikt:)

Ni måste ha någon barnmottagning i länet?
Jag hade definitivt ringt dit, om inte annat för råd.

För det är ju inte normalt kan vara.
Tänker att eftersom du reagerar öht och tänker tanken ens så är det något som skaver och då värt att kolla upp. En mammas magkänsla är icke att förringa!

Ring på måndag så ni, om inte annat kan utesluta, eventuella födoämnesallergier!
Mjölkprotein, komjölk etc låter väl nära till hands och är relativt vanligt.

Såg nu att ni testat olika ersättningar, har ni testat helt mjölkfritt? Nu ska ni kanske inte laborera själva men om ni testat det?
Laktosfritt hjälper inte om det är mjölkprotein man reagerar på, men det vet ni kanske. Och då behöver verkligen all mjölk bort, minsta lilla, även för dig om du ammar.
(Är det en allergi och barnen ska in på förskolan sen behövs dessutom intyg för att få sllergikost.)
Vi ska till bvc nästa torsdag, kan ju fråga då. Jag är ju inte orolig. Tanken bara slog mig att hon känns lite väl gammal för att spy sådär mycket. Har inte testat mjölkfri ersättning men värt att göra helt klart. Jag ammar inte längre. :-)

Inte testat! Behövs recept då eller finns det att köpa utan recept? :)

Man kan köpa utan recept, dock är de mjölkfria ersättningarna dyra. Man brukar få köpa de första förpackningarna receptfritt och prova om det hjälper, sen får man recept som gör det betydligt billigare.

Vi ska till bvc nästa torsdag, kan ju fråga då. Jag är ju inte orolig. Tanken bara slog mig att hon känns lite väl gammal för att spy sådär mycket. Har inte testat mjölkfri ersättning men värt att göra helt klart. Jag ammar inte längre. :-)
Ja det är nog värt att testa låter det som! :)

Man kan köpa utan recept, dock är de mjölkfria ersättningarna dyra. Man brukar få köpa de första förpackningarna receptfritt och prova om det hjälper, sen får man recept som gör det betydligt billigare.
Aha, så bra. Då får jag åka till apoteket det första jag gör efter frukost!

Emmaljunga super Viking är stor o tung, tar mkt plats ihopfälld. En rejäl o stabil vagn som definitivt klarar lite terräng.
Vad har du för vagn nu?
En brio happy, men jag ogillar sittdelen, den funkar inte för så små barn tyvärr. Har idag kollat vagnar och blev lite förtjusta i en babyjogger premier (hette den så?) ngt kilo lättare än vikingen och var praktisk ihopfälld, kan tom funka att ha med på båten:)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar