Vårföräldrar 2016 del 5

Idag blir lillfisen 5 månader! :eek: Tiden går så jädra fort alltså.. Igår var det i alla fall BVCdags och vaccindags igen. Gick jättebra den här gången också, trots både hungrig och trött! :love:

Hon väger i alla fall 7140g och är 63cm lång nu. Längden tyckte BVCtanten att vi nog måste mätt för långt sist eftersom det inte ens blev + 1cm men vi får väl se till nästa gång :p

Jösses, jag måste bara fråga, finns du kvar själv? Känner bara att det ju måste gå åt stora mängder till att utfodra din lilla bjässe, det är rätt fantastiskt att en kvinnokropp kan tillverka en 9-kilos bebis på så få månader!

Hahaha! :laugh: Ja, alltså jag är djupt fascinerad av min egen kropp och att mjölken verkar räcka. Men jag äter som en häst och alla (18 :o) gravidkilona försvann rätt snabbt, så visst går det åt en del energi till mjölkproduktionen. :)

Har han slutat äta nattetid då? :)
Ibland sover han hela natten men oftast äter han en gång framåt 4-tiden, men eftersom vi bara ger ersättning så fungerar det att gå in till honom och mata:) han och jag väcker varandra så nu sover han mkt bättre och har även börjat sova hela nätter, idag sov han ända till kl 06 innan han ville äta:banana:

Är det nån som har sin bebis sovandes i eget rum än? :)

Ja, minstingen fick flytta till hallen utanför vårt sovrum när han var drygt 2 månader, och sov hela nätterna. Meningen är att han ska flytta in i sovrummet/lekrummet på nedervåningen men där sover mellanpojken i väntan på att hans rum på ovanvåningen ska fixas. Om minstingen blir ledsen och inte vill somna om på natten så hämtas han in till vår säng där han somnar om rätt fort. Så ibland samsover vi :)

OT: Grattis på födelsedagen :)

Hurra, nu har hon äntligen rullat över från rygg till mage! Plötsligt händer det! :D

Och igår beställde jag hem en bilstol! :bump:Lika bra att ha det förberett den dag hon plötsligt inte går ner i babyskyddet längre. :) Får snart sluta kalla henne "lilla" J...:o Vi träffade en bekants jämngamla bebis som "bara" väger ca 7 kilo häromveckan och jisses vad lätt han var att lyfta!! Jag blev nästan lite nervös att jag skulle råka ha sönder honom. Har börjat få rätt schyssta armmuskler av att svinga runt min gosiga nästan-10-kilos-hantel hela dagarna. :laugh:

Prova att träffa en nyfödd på 3 kilo, jösses jag var så rädd att hålla honom :o :laugh:

Ett tips är att tänka på ryggen :up:.
Mina minsta barn har varit en aning tyngre än din dotter vid samma ålder, och ryggen gör sig påmind om detta. Speciellt nu när jag även börjat lättare styrketräning.

Åh vad skönt! Funderar att prova inatt faktiskt :-)
Ibland sover han hela natten men oftast äter han en gång framåt 4-tiden, men eftersom vi bara ger ersättning så fungerar det att gå in till honom och mata:) han och jag väcker varandra så nu sover han mkt bättre och har även börjat sova hela nätter, idag sov han ända till kl 06 innan han ville äta:banana:

Åh vad avis jag är! Min Lilleman har slutat sova sina 5-7 timmar i en stöt och sover nu va två timmar i stöten. Ibland endast tätt intill mig, och några nätter med min tutte i munnen hela natten.

Vi kommer börja ge gröt när hon börjar med små smakportioner, dvs vid ca 6 månader. Rekommendationen är ju inte att de ska äta skedvis med saker redan och vi vill inte stressa hennes lilla mage i onödan. :) (Hon skulle säkert gladeligen käka upp allt hon fick, om man går efter hennes reaktion på smaksensationerna, men hon vet inte riktigt sitt eget bästa i den här frågan så hon får vänta några månader till. :p)

Min unge ratar ersättningen helt på dagarna, men vi har ju inte hunnit komma så långt i maten än så magen slår ju bakut om jag ersätter för mycket. :(

Gröt klarar hon av riktigt bra, men har läst att man inte ska ge mer än max 3 mål/dag :crazy:.

Min unge ratar ersättningen helt på dagarna, men vi har ju inte hunnit komma så långt i maten än så magen slår ju bakut om jag ersätter för mycket. :(

Gröt klarar hon av riktigt bra, men har läst att man inte ska ge mer än max 3 mål/dag :crazy:.

Svårt! Kan det kanske funka med någon annan typ/märke av ersättning? Eller om den serveras i pipmugg istället för flaska?

Åh vad avis jag är! Min Lilleman har slutat sova sina 5-7 timmar i en stöt och sover nu va två timmar i stöten. Ibland endast tätt intill mig, och några nätter med min tutte i munnen hela natten.

Precis samma här! Inklusive tutten i munnen! :p Jag upprepar mantrat "det är bara en fas, det är bara en fas, det är bsra en fas" varje natt! ;)

5 månaderskoll och sprutor idag, lite sent eftersom de var sjuka förra veckan när vi hade tid från början. Fortsatt fina kurvor även om Viktor planat lite på vikten som jag misstänkte. Nu är han förbisprungen av syrran som plötsligt väger 9200 mot hans 8900! :o Agnes ammar mer än vad hon äter ersättning, så tydligen serveras det grädde i tuttarna.

Svårt! Kan det kanske funka med någon annan typ/märke av ersättning? Eller om den serveras i pipmugg istället för flaska?

Tyvärr inte. Hon spottar bara ut oavsett, får hon välling slukar hon :meh:.
Får kolla med BVC, vi ska dit till veckan. På tal om något annat, på måndag börjar jag jobba igen :crazy::cry::D.

Oj vi har inte ens ett rum till Emma :o
Inte vi heller. Men jag känner mig ändå inte redo att låta honom sova i eget rum, han får nog sova mellan oss tills han blir femton eller så:p vill inte ens ha honom i egen säng bredvid vår säng än, tycker det är så himla mysigt med honom nära.
Otto sover 19- 8.30 med mat 22 och 06.30. Vi väcker honom för matning när vi går och lägger oss resp. när min sambo går upp till jobbet, vet eg inte hur det skulle vara om vi inte väckte.

Grattis på din dag @Elisha

Hur kommer det sig att ni väcker honom på morgonen? @Ottisen :)

(För att svara på frågan: vår lilla sover fortfarande i vårt rum, i egen säng, som hon gjort från början. Har funderat lite på att flytta in sängen i hennes rum, eftersom hon ändå sover hela nätterna, men har inte kommit så långt än.)

Hur kommer det sig att ni väcker honom på morgonen? @Ottisen :)

(För att svara på frågan: vår lilla sover fortfarande i vårt rum, i egen säng, som hon gjort från början. Har funderat lite på att flytta in sängen i hennes rum, eftersom hon ändå sover hela nätterna, men har inte kommit så långt än.)
Mest för att vi vill få i honom fem måltider, eg kanske vi borde sluta med det men man vill liksom inte ändra ett vinnande koncept:) han somnar så lätt efter matning ändå. Sen sover han dock inte jättemkt på dagarna, det är någon kvart här och där.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar