Vårföräldrar 2016 del 2

Vad härligt att allt såg bra ut och att de verkar snurra runt! Håller tummarna för att de snurrar nedåt igen :D Väntar också på kallelse till TUL och läkarbesök, tyckte de sa ca 5 veckor efter RUL så det borde bli i slutet på månaden.

Ja, det är härligt när allt ser bra ut :D
O att dom låg med huvudena neråt, börja nästan lipa.. Är ju såå tacksam om jag slipper snitt :)

Vilka veckor får ni tul i? Jag fick mitt första i v28.

Ja, det är härligt när allt ser bra ut :D
O att dom låg med huvudena neråt, börja nästan lipa.. Är ju såå tacksam om jag slipper snitt :)

Vilka veckor får ni tul i? Jag fick mitt första i v28.

Här lät det som att det borde bli i v 26, men det lär väl visa sig! Känns som att det är så långt mellan tittarna, men det är väl för att man vill se de små så ofta man kan :D

Här lät det som att det borde bli i v 26, men det lär väl visa sig! Känns som att det är så långt mellan tittarna, men det är väl för att man vill se de små så ofta man kan :D

Jo men vissa län börjar nog med tul i vecka 26 så det är nog rätt :)
Ja, tiden mellan rul o första tul va ju sååå seg.. Skulle helst kollat varje vecka ;)

Jag har faktiskt inte fått en enda "Åååh, en flicka då kan ni ju köpa...!"-kommentar. Kanske för att min omgivning är väldigt klar över att jag skulle bita huvudet av den första som säger något sådant. Inte ens mina äldre kollegor har vågat kläcka nåt sånt, vilket är skönt. :)

Vårt barn kommer få en massa ärvda kläder från både pojk- och flickkusiner och kommer få ha en hel massa olika sorters kläder i alla tänkbara färger och mönster. Färgglatt med mycket glada djurmotiv satsar vi på när vi köper några få nya plagg och till inredningen av rummet. Det spelar ingen som helst roll om det trots allt kommer ut en kille i maj, förutom att vi då får lite svårt att enas om namn. ;)

Jag har bara fått det av en. Min "guddotter" på 10 år, tuff men tjejig och uppvuxen med tre bröder, tyckte det var tråkigt för jag inte kunde köpa prinsessklänningar och sådant (hon vet att jag också gillar rosa söta saker). Men då sa jag att när han är liten så är det ändå jag som bestämmer och då kan jag ju ha rosa söta kläder på honom om jag vill. Och sedan får han välja själv. Men jag tror hon längtar efter en flicka att få klä i söta klänningar (lillbrorsorna är för stora nu och har tröttnat på att bli stylade till prinsessor). Men jag har inte lika stor förståelse för liknande kommentarer från vuxna :banghead:.

Min mamma verkar för övrigt hoppas att de sett fel och att det ändå är en tjej. Hon vill nog bli av med alla mina gamla leksaker som hon envisats med att spara :) .

Min sambo ville gärna att vi skulle ta reda på kön och jag kände att det var lite sak samma så om BM såg vad det var skulle vi fråga. Men nu var det världshistoriens sprattligaste lilla sak där inne så hon såg faktiskt inte alls vad det är. Synd tyckte vi båda då, men ungen mådde ju prima.

Nu är jag så jäkla glad över att vi inte vet för det är fan det enda folk frågar om och kommenterar! ..okej inte det enda men nästan. Jag blir galen! "Vet ni vad det ääär? Inte? Mäh, då får ni ju vänta med att köpa allt" eller "åh men då kan ni ju bara köpa grått och vitt och sådär innan". :eek::cautious:

Alltså vill folk köpa något så jättetrevligt, men varför det ska spela roll vad det är för kön på oföddingen för den sakens skull förstår jag inte alls.

Börjar öva på min "skit du i det"-attityd redan nu så jag kan borsta av mig idiotiska kommentarer som förmodligen kommer komma när kiddot väl är ute :angel:
Vi har (med flit) inte kollat, alla frågar verkligen men nästan alla har konstaterat "det tycker jag är bra" när vi sagt att vi inte vet/vill veta.
Hade däremot samtal med några släktingar som på riktigt undrade vad jag hade kunnat köpa utan att veta. Tja, möjligtvis att det hade varit nån klänning och kanske lite rosa om vi hade vetat tjej, men annars ser jag inte så stor skillnad. Blå barnvagn, grå filt, kläder i vitt/grått/blått/djurmönster. Magkänslan säger kille men tycker allt vi köpt passar även till tjej. Har dock blivit förvarnad om att folk kommer förutsätta kille om vi har blåa saker även till tjej. Jag gillar blått så då får det väl vara så.

Precis när man tycker att allt verkar klaffa i planeringen så börjar det krångla. Beställde barnvagnen nu i jul och den skulle komma nästa vecka. I början på veckan fick jag ett mail från butiken att den va sen och skulle komma första veckan i februari. Helt ok då bf är 8april. Idag kom nästa mail. Vagnen är ytterligare sen och kommer i slutet på februari eller början på mars..

Vågar man vänta och riskerar ytterligare försening eller ska jag beställa i annan butik? Köpa "reserv/begagnad"?
Är ju inte skitkul att riskera att stå utan vagn.

Precis när man tycker att allt verkar klaffa i planeringen så börjar det krångla. Beställde barnvagnen nu i jul och den skulle komma nästa vecka. I början på veckan fick jag ett mail från butiken att den va sen och skulle komma första veckan i februari. Helt ok då bf är 8april. Idag kom nästa mail. Vagnen är ytterligare sen och kommer i slutet på februari eller början på mars..

Vågar man vänta och riskerar ytterligare försening eller ska jag beställa i annan butik? Köpa "reserv/begagnad"?
Jag hade tagit det lugnt.
Men å andra sidan har vi inte ens tittat på vagn än

Har dock blivit förvarnad om att folk kommer förutsätta kille om vi har blåa saker även till tjej. Jag gillar blått så då får det väl vara så.

Det är lustigt att folk är så fixerade vid färg! Vi hade en vagn som var röd och svart med ränder till I (pojke) + att han hade en röd overall.
Typ alla förutsatte att det var en flicka. Okej om vi hade kört på rosa med spets och tyll men han har alltid haft kläder i klara färger som rött, blått och grönt, för mig är det helt unisex.

Priset togs nog på BB där han hade en gammalrosa pyjamas, lite gammaldags i stilen och helt ljuvligt. Alla sa hon om honom, även undersköterskan som varit med och badat honom.

Typ rosa pyjamas går före snopp, det MÅSTE vara en tjej ändå :D

Jag hade också tagit det lugnt och väntat.

Vi har (med flit) inte kollat, alla frågar verkligen men nästan alla har konstaterat "det tycker jag är bra" när vi sagt att vi inte vet/vill veta.
Hade däremot samtal med några släktingar som på riktigt undrade vad jag hade kunnat köpa utan att veta. Tja, möjligtvis att det hade varit nån klänning och kanske lite rosa om vi hade vetat tjej, men annars ser jag inte så stor skillnad. Blå barnvagn, grå filt, kläder i vitt/grått/blått/djurmönster. Magkänslan säger kille men tycker allt vi köpt passar även till tjej. Har dock blivit förvarnad om att folk kommer förutsätta kille om vi har blåa saker även till tjej. Jag gillar blått så då får det väl vara så.
Vi vill heller inte veta och kan ärligt säga att det inte spelar någon som helst roll för oss. Kan nästan bli irriterad när folk ska gissa vad det är med alla möjliga olika teorier - vi väntar ett barn, punkt slut!

Gravidhormonerna sprutar ut ur öronen just nu och jag är så otroligt lätt-irriterad. Försökte titta på TV igår men blev bara förbannad på alla dumheter som sänds. Åt kvällsmat och blev irriterad över att äppeljuicen tog slut. Mannen la sig i soffan och jag blev sur för att jag inte tyckte jag fick plats ordentligt. Måste vara en dröm att bo med mig för tillfället... :angel: Plus att bebis sedan ett par dagar är ASJOBBIG i magen. Knör och sparkar så det gör riktigt ont. Hittar jag en skön ställning att sitta eller ligga i är det en inneboende som har åsikter och bökar och sparkar så att jag måste ändra ställning, allra helst till en som är lite obekväm och gör så att det drar i ligamenten. 58 dagar kvar enligt appen...

Ta det lugnt! En reservbarnvagn kan ni köpa snabbt när det närmar sig. Och jag tror ändå inte ni är jättesugna på promenader de första dagarna heller. Det kommer ordna sig! Knodden kommer komma ut, ni kommer komma hem och allt annat kommer nog vara av underordnad betydelse.

Jag har bara fått det av en. Min "guddotter" på 10 år, tuff men tjejig och uppvuxen med tre bröder, tyckte det var tråkigt för jag inte kunde köpa prinsessklänningar och sådant (hon vet att jag också gillar rosa söta saker). Men då sa jag att när han är liten så är det ändå jag som bestämmer och då kan jag ju ha rosa söta kläder på honom om jag vill. Och sedan får han välja själv. Men jag tror hon längtar efter en flicka att få klä i söta klänningar (lillbrorsorna är för stora nu och har tröttnat på att bli stylade till prinsessor). Men jag har inte lika stor förståelse för liknande kommentarer från vuxna :banghead:.

Min mamma verkar för övrigt hoppas att de sett fel och att det ändå är en tjej. Hon vill nog bli av med alla mina gamla leksaker som hon envisats med att spara :) .
Ta det lugnt! En reservbarnvagn kan ni köpa snabbt när det närmar sig. Och jag tror ändå inte ni är jättesugna på promenader de första dagarna heller. Det kommer ordna sig! Knodden kommer komma ut, ni kommer komma hem och allt annat kommer nog vara av underordnad betydelse.

Så är det nog. Fast det stor mitt kontrollbehov:cautious::D

Nu är jag så jäkla glad över att vi inte vet för det är fan det enda folk frågar om och kommenterar! ..okej inte det enda men nästan. Jag blir galen! "Vet ni vad det ääär? Inte? Mäh, då får ni ju vänta med att köpa allt" eller "åh men då kan ni ju bara köpa grått och vitt och sådär innan". :eek::cautious:

Alltså vill folk köpa något så jättetrevligt, men varför det ska spela roll vad det är för kön på oföddingen för den sakens skull förstår jag inte alls.

Men vilken tråkig omgivning. Vi vet vad det blir för kön, dels på RUL men sen fick vi rätt inzoomad bild på ett TUL så det gick inte att missa ifall det fanns en pung eller inte :p . Visst att folk har frågat och gissat men de har ändå accepterat att de vackert får vänta tills bebis är ute :D

Vi trodde att vi skulle göra det offentligt efter vårt första TUL när vi fick det bekräftat men vi ändrade oss, och det får vara hemligt tiden ut. Likaså dess preliminära namn, för på förlossningen kan allt hända :angel:

• Gilla
Reactions: Ray
Idag va det dags för tul.
Tvilling 1 vägde 1860g, -0,5%
Tvilling 2 vägde 1630, -13%

Båda två va väldigt sprattliga & läkaren tyckte inte vi skulle oroa oss för att 2an hakat efter lite, dels för att den låg inom det normala & dels för att det kan vara ett mätfel, dom låg allt annat än stilla idag.

En annan rolig sak va att dom låg båda med huvudena neråt när vi börja undersökningen men i slutet låg dom på tväre igen.. Så kan dom vända sig så lätt o snabbt så är det inte helt kört med vaginal förlossning :banana::banana:

Åh vad skönt, de små ligger ändå hyfsat i vikt :) Viktuppskattning får man alltid ta att det inte är exakt, men -13% minus är inget jag skulle oroa mig för så länge tvilling 2 ligger kvar där, eller ökar :up:

Men det måste vara tungt?! Jag tycker min bebis är tung som vägde ca 2,3 kg (+60%) i vecka 29 men du bär på drygt 3,5 kg bebis redan nu :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 601
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka