Vårföräldrar 2016 del 2

Ja, man känner sig ju onekligen inte som en atlet när man blir flåsig och trött för minsta lilla. Ska till lab imorgon och ta nya prover på sköldkörtel och vitaminer för att se om de kan hitta något där som gör att jag är så trött. Eller så är jag bara för gammal för att vara gravid... ;)
Haha, lite som han i Dödligt vapen filmen känns det ibland. .. I'm too old for this shit...

Senast ändrad:
Känner mig lite elak här men jag måste medge att jag känner mig ganska som vanligt :o Inte tröttare än vanligt fastän jag sover rätt kasst. Lite andfådd men går rätt bra ändå.

Var på BM-BESÖK idag v 24+3.
SF-MÅTT 25
Hjärtljud 144
Hb 116
Vikt sedan inskrivning + 6

Tror man på myten om hjärtljud stämmer min känsla att det är en pojke :D

Sambon drog iväg på "grabb(gubb:sneaky:)" skidresa i morse och vad gör jag. Jo, lipar såklart:banghead: Lipar för allt känns det som:o.. Jäkla ynk.. Inbillar mej hemska trafikolyckor, skidolyckor och allt möjligt elände "bara för att" Vad löjlig man är.
Och såklart berättade en i sambons resesällskap att en gemensam vän fått reda på vad de skulle få för "sort" på sin bebis vid ul och målade/tapetserade och handlade allt efter det och ut kom motsatt kön..
Så nu blev jag supernojjig om det också. Stod och smålipade vid bebislådan i morse, trots att vi klart och tydligt sett att bebisen varken har snopp eller pung. Om den skulle visa sej vara en gosse så har den världshistoriens minsta genitalier:o

Känner mej stabil som fan:arghh:

Och såklart berättade en i sambons resesällskap att en gemensam vän fått reda på vad de skulle få för "sort" på sin bebis vid ul och målade/tapetserade och handlade allt efter det och ut kom motsatt kön..

Jag väljer att se på det där som universums sätt att säga "Könskoda inte ditt barn!". :p

*lite offtopic*

När vi gjorde RUL så sades det att vi väntade en tjej och när klänningarna började trilla in tänkte jag att det skulle sitta fint med en pojke och ändå använda klänningarna. Alltid retar det någon. :D Det är inte lika effektivt att klä tjejer i "pojkkläder", folk blir inte allt lika provocerade.

Litet sidospår angående "pojkkläder" så har jag förstått att sportrelaterade kläder alltid får folk att tro att L är en pojke. Har jag något rosa på L utgår folk alltid från att det är en tjej, men om jag tar på henne den rosa ÖSK-tröjan blir det genast "Vad heter han?".

*slut på off topic*

Jag väljer att se på det där som universums sätt att säga "Könskoda inte ditt barn!". :p

*lite offtopic*

När vi gjorde RUL så sades det att vi väntade en tjej och när klänningarna började trilla in tänkte jag att det skulle sitta fint med en pojke och ändå använda klänningarna. Alltid retar det någon. :D Det är inte lika effektivt att klä tjejer i "pojkkläder", folk blir inte allt lika provocerade.

Litet sidospår angående "pojkkläder" så har jag förstått att sportrelaterade kläder alltid får folk att tro att L är en pojke. Har jag något rosa på L utgår folk alltid från att det är en tjej, men om jag tar på henne den rosa ÖSK-tröjan blir det genast "Vad heter han?".

*slut på off topic*

Jag ska väl erkänna att jag gillar när bebisar har på sej kläder som är utmärkande för sitt kön. Så hemsk är jag. Vill barnet inte ha sådana kläder när den är äldre och kan bestämma själv så fine by me. Men innan dess är det jag som klär den:D

Skulle det mot förmodan komma ut en gosse så är det också ok. Jag har köpt lite neutrala kläder också så naken behöver den inte riskera att bli:up:

Känner mig lite elak här men jag måste medge att jag känner mig ganska som vanligt :o Inte tröttare än vanligt fastän jag sover rätt kasst. Lite andfådd men går rätt bra ändå.

Var på BM-BESÖK idag v 24+3.
SF-MÅTT 25
Hjärtljud 144
Hb 116
Vikt sedan inskrivning + 6

Tror man på myten om hjärtljud stämmer min känsla att det är en pojke :D
Hade samma SF mått och viktökning som dig. Hur lång är du?
Jag är typ 163.

*lite offtopic*

*slut på off topic*

Min sambo ville gärna att vi skulle ta reda på kön och jag kände att det var lite sak samma så om BM såg vad det var skulle vi fråga. Men nu var det världshistoriens sprattligaste lilla sak där inne så hon såg faktiskt inte alls vad det är. Synd tyckte vi båda då, men ungen mådde ju prima.

Nu är jag så jäkla glad över att vi inte vet för det är fan det enda folk frågar om och kommenterar! ..okej inte det enda men nästan. Jag blir galen! "Vet ni vad det ääär? Inte? Mäh, då får ni ju vänta med att köpa allt" eller "åh men då kan ni ju bara köpa grått och vitt och sådär innan". :eek::cautious:

Alltså vill folk köpa något så jättetrevligt, men varför det ska spela roll vad det är för kön på oföddingen för den sakens skull förstår jag inte alls.

Börjar öva på min "skit du i det"-attityd redan nu så jag kan borsta av mig idiotiska kommentarer som förmodligen kommer komma när kiddot väl är ute :angel:

Min sambo ville gärna att vi skulle ta reda på kön och jag kände att det var lite sak samma så om BM såg vad det var skulle vi fråga. Men nu var det världshistoriens sprattligaste lilla sak där inne så hon såg faktiskt inte alls vad det är. Synd tyckte vi båda då, men ungen mådde ju prima.

Nu är jag så jäkla glad över att vi inte vet för det är fan det enda folk frågar om och kommenterar! ..okej inte det enda men nästan. Jag blir galen! "Vet ni vad det ääär? Inte? Mäh, då får ni ju vänta med att köpa allt" eller "åh men då kan ni ju bara köpa grått och vitt och sådär innan". :eek::cautious:

Alltså vill folk köpa något så jättetrevligt, men varför det ska spela roll vad det är för kön på oföddingen för den sakens skull förstår jag inte alls.

Börjar öva på min "skit du i det"-attityd redan nu så jag kan borsta av mig idiotiska kommentarer som förmodligen kommer komma när kiddot väl är ute :angel:

Det spelar ju faktiskt noll och ingen roll vad det är för sort på bebis, vi va så jäkla nyfikna och hon låg och skrevade käckt mot oss så vi kunde se innan BM ens sa något:). Huvudsaken är att allt går bra!

Kommentarer lär man få hela tiden. Folk är ju så otroligt duktiga på allt:angel:

Åh jag blir också så himla less på det där! Jag har faktiskt köpt en del rosa just för att jag tror att det är en pojke ;) Min släkt är värst på det där viset så jag kommer klä honom i rosa till varje släktkalas, hehe.

Det spelar ju faktiskt noll och ingen roll vad det är för sort på bebis, vi va så jäkla nyfikna och hon låg och skrevade käckt mot oss så vi kunde se innan BM ens sa något:). Huvudsaken är att allt går bra!

Kommentarer lär man få hela tiden. Folk är ju så otroligt duktiga på allt:angel:

Nej, det gör ju faktiskt inte det. Små barn är ändå inte medvetna om att de tillhör ett speciellt kön så varför ska man tvinga in det liksom. Sen klär man ju ongen som man vill och det kommer förmodligen förekomma både klänningar och sådant här, men det är oberoende av kön :D

Hade det varit oundvikligt att se för oss också så hade det ju fått vara så. Då tror jag att jag hade lyckats försäga mig rätt snabbt dock så det är skönt att vi inte vet! Jag säger ju ändå "han" hela tiden om bebisen eftersom det är känslan jag haft från början och kommer det nu ut en "han" så lär ju alla tro att vi vetat hela tiden :p

Usch ja.. Bävar inför alla "duktiga" "vet allt" människor. Finns en del såna både inom min och sambons släkt och närhet. Men det är jag van vid sen innan att hantera och avstyra så förhoppningsvis funkar det även när bebis är här. Men sånt kan verkligen driva mig till vansinne, när folk har åsikter om saker de absolut inte har med att göra och lägger sig i :banghead::angel:

Åh jag blir också så himla less på det där! Jag har faktiskt köpt en del rosa just för att jag tror att det är en pojke ;) Min släkt är värst på det där viset så jag kommer klä honom i rosa till varje släktkalas, hehe.

Kommer också se till att provocera med sådant vid kalas och liknande! Blir folk obekväma så är det liksom deras problem, inte mitt :D

Hoppas nästan på en pojke för den sakens skull! :angel:

Jag väntar ju en av varje och får ibland höra "åååååh då kan ni ju köpa både rosa och blått!" Nä, för jag gillar inte stereotypa kläder! Jag föredrar neutrala färger och köper samma kläder till båda.

Sen för att förtydliga lite, jag kommer inte sätta på ongen kläder som är obekväma eller på annat sätt inte funkar bara för sakens skull.

Jag gillar inte typiska barnkläder med massa "gulligull"-tryck, typ kattungar och traktorer eller volanger och sånt. Så det kommer inte bli något av det varesig det blir en pojke eller flicka.

Det kommer bli färgglatt och mycket ljusa färger, så mycket pastell jag bara kan hitta! :love::angel:

Idag va det dags för tul.
Tvilling 1 vägde 1860g, -0,5%
Tvilling 2 vägde 1630, -13%

Båda två va väldigt sprattliga & läkaren tyckte inte vi skulle oroa oss för att 2an hakat efter lite, dels för att den låg inom det normala & dels för att det kan vara ett mätfel, dom låg allt annat än stilla idag.

En annan rolig sak va att dom låg båda med huvudena neråt när vi börja undersökningen men i slutet låg dom på tväre igen.. Så kan dom vända sig så lätt o snabbt så är det inte helt kört med vaginal förlossning :banana::banana:

Jag har faktiskt inte fått en enda "Åååh, en flicka då kan ni ju köpa...!"-kommentar. Kanske för att min omgivning är väldigt klar över att jag skulle bita huvudet av den första som säger något sådant. Inte ens mina äldre kollegor har vågat kläcka nåt sånt, vilket är skönt. :)

Vårt barn kommer få en massa ärvda kläder från både pojk- och flickkusiner och kommer få ha en hel massa olika sorters kläder i alla tänkbara färger och mönster. Färgglatt med mycket glada djurmotiv satsar vi på när vi köper några få nya plagg och till inredningen av rummet. Det spelar ingen som helst roll om det trots allt kommer ut en kille i maj, förutom att vi då får lite svårt att enas om namn. ;)

Sen för att förtydliga lite, jag kommer inte sätta på ongen kläder som är obekväma eller på annat sätt inte funkar bara för sakens skull.

Jag gillar inte typiska barnkläder med massa "gulligull"-tryck, typ kattungar och traktorer eller volanger och sånt. Så det kommer inte bli något av det varesig det blir en pojke eller flicka.

Det kommer bli färgglatt och mycket ljusa färger, så mycket pastell jag bara kan hitta! :love::angel:

Samma här. Blir klaustrofobisk när jag ser små bebisar i tyllklänningar som inte går att leka i O_o Barn ska ha bekväma kläder!

Just en sån body med en kattunge på fick jag av en släkting, "ååh va fiiin!" :wtf: Det gulligaste jag köpt är en ceriserosa pyjamas med katter på. Den var på gränsen men i mitt huvud är den ju till en pojke :D

Idag va det dags för tul.
Tvilling 1 vägde 1860g, -0,5%
Tvilling 2 vägde 1630, -13%

Båda två va väldigt sprattliga & läkaren tyckte inte vi skulle oroa oss för att 2an hakat efter lite, dels för att den låg inom det normala & dels för att det kan vara ett mätfel, dom låg allt annat än stilla idag.

En annan rolig sak va att dom låg båda med huvudena neråt när vi börja undersökningen men i slutet låg dom på tväre igen.. Så kan dom vända sig så lätt o snabbt så är det inte helt kört med vaginal förlossning :banana::banana:

Vad härligt att allt såg bra ut och att de verkar snurra runt! Håller tummarna för att de snurrar nedåt igen :D Väntar också på kallelse till TUL och läkarbesök, tyckte de sa ca 5 veckor efter RUL så det borde bli i slutet på månaden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat