Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lät ju inte helt bra Men det är väl säkert inget allvarligt. Det värsta som kan hända är väl att du får järninjektioner?
Jag gjorde det förut men det tycker jag har gett med sig. Kanske iom allt järn man trycker i sig? Nu vill jag både springa och gå i min vanliga takt men då får jag fruktansvärt ont i magen jag antar att det är det som är sammandragningar?Är det någon annan som känner sig matt i kroppen? Inte nog med att jag flåsar som om jag sprungit ett maraton när jag går uppför trappan hemma, men händerna har liksom inte någon kraft och benen känns lite som spagetti - känns som om jag är nyvaken hela dagen.
Har lagt fram alla saker som ska med i bebisarnas BB-väska..
Ledaren på tvillingklubben tyckte att man ska ha väskan packad från vecka 25, gick in i 32 idag så tänkte att det är väl på tiden
Hur mycket har ni tänkt packa med er? Till både er själva o bebis?
Fast magen är i förra graviditetens v31 såg jag nu när jag hittade den kurvan. Vikten oxå...
Har ni andra som redan har barn jämfört något med er själva?
Är det någon annan som känner sig matt i kroppen? Inte nog med att jag flåsar som om jag sprungit ett maraton när jag går uppför trappan hemma, men händerna har liksom inte någon kraft och benen känns lite som spagetti - känns som om jag är nyvaken hela dagen.
Var hos BM idag. SF-mått 21 i vecka, hjärtljud 155 meeeeeen
mitt järnvärde suger. Hade 160 vid inskrivning, 113 i v 21 och nu 103 i v 25 trots fyra veckor på tillskott, så nu tog hon några rör att skicka till sjukhus för att kolla så jag inte har nån blodsjukdom.
Tyckte väl att jag varit väl trött den senaste tiden
Ja jag är i v 27 nu så det är ju en hel månad som skiljer i magstorlek... Jag gick upp mest i början av graviditeten sist sen planade det ut. Gick upp 12 kg till bf men det blev nog mer när jag gick över...Roligt att jämföra lite i smyg tycker jag även om man inte bör Men då är du större nu eller hur? Har inte riktigt koll på era veckor tyvärr.
Jag får nog sluta jämföra med mina tidigare graviditer
Barn 1 hade SF mått 36 i vecka 36
Barn 2 hade SF mått 35 i vecka 33
Barn 3 hade SF mått 35 i vecka 29
Har lagt fram alla saker som ska med i bebisarnas BB-väska..
Ledaren på tvillingklubben tyckte att man ska ha väskan packad från vecka 25, gick in i 32 idag så tänkte att det är väl på tiden
Hur mycket har ni tänkt packa med er? Till både er själva o bebis?
Ja jag är i v 27 nu så det är ju en hel månad som skiljer i magstorlek... Jag gick upp mest i början av graviditeten sist sen planade det ut. Gick upp 12 kg till bf men det blev nog mer när jag gick över...
Går jag upp lika mycket nu så blir jag ju ändå större eftersom jag började 5 kg plus....
Ok, nu har vi också börjat boa. Första bebissaken inköpt, vid besök i sportaffär (såklart). Ett par smååååå Nike-gympaskor i Stl 18,5. Känns som ett fullt nödvändigt inköp ! Men åååååå så söta de är !
I morse kunde maken känna sparkar när han la handen på min mage. bebis verkar må alldeles utmärkt där inne och röjer runt som aldrig förr. Känns som jag har en popcornmaskin i magen.
Bebisens mor börjar däremot känna sig liiiite sliten. Känns som att jag rör mig genom sirap och kroppen är alldeles tung. Känner mig halvsovande och lätt illamående typ hela tiden. Skulle tömma diskmaskinen i morse och tallrikarna verkade väga flera kilo styck. Misstänker att ungen har sörplat i sig det sista av mina järndepåer. Ska till BM nästa fredag, får se vad hon säger då. Kommer bli en kul jobbvecka...
Du är inte ensam!Är det någon annan som känner sig matt i kroppen? Inte nog med att jag flåsar som om jag sprungit ett maraton när jag går uppför trappan hemma, men händerna har liksom inte någon kraft och benen känns lite som spagetti - känns som om jag är nyvaken hela dagen.
Balansen blir verkligen rubbad av magen. Små saker som att gå nerför en trappa gör att jag helt plötsligt håller i ledstången och verkligen fokuserar istället för att som vanligt kolla mobilen och slänga mig utför...Nu är det officiellt färdigridet! Har blivit alldeles för obalanserad, blir hon rädd för något på riktigt åker jag i backen. Får gå över till tömkörning från och med nu.
Balansen blir verkligen rubbad av magen. Små saker som att gå nerför en trappa gör att jag helt plötsligt håller i ledstången och verkligen fokuserar istället för att som vanligt kolla mobilen och slänga mig utför...