Vårföräldrar 2016 del 2

Kul att kolla vagnar, min sambo (som jobbar som svetsare/montör bl.a va nästan jobbig att ha med sej i babybutiken ALLT va för klent, för glappt för dålig passform:o:rofl:) För vår del blir det en mountain buggy terrain, den blev godkänd! Hahaha!
Jag vill kunna ha vagnen som joggingvagn också och den har handbroms och rejäla hjul så den blir nog perfekt för oss. Ett plus är att man kan fästa babyskyddet på den.

Och visst är det härligt när man känner pyret ordentligt:love: Vår lilla har haft fullkomligt rally hela dagen:D

Hoppas ni får en mysig titt på bebisen:heart

Att kunna sätta babyskyddet på vagnen är ju verkligen supersmidigt, glömde dock att kolla om det gick på Kronan-vagnen. Men det blir väl fler provkörningar om jag känner min man rätt :D

Det är så otroligt häftigt att känna att det faktiskt rör sig. Försöker dock känna om det känns utanpå magen men varje gång jag lägger handen på slutar det, varje gång! Sablarns bebis :p

Gjorde världens fynd idag tack vare mina svärföräldrar. En jättefin spjälsäng i massivt trä med svarvade spjälor, höj och sänkbar botten för 100:-!! Allt som behövs är en omgång med färgsprutan, furu är ju inte så kul. Perfekt med second hand!
Satt sen och låtsasköpte/fyllde kundvagnen på en butik på nätet och vagnen med sitt och liggdel, bilstolsadaper, babyskydd och bas. Härliga 11900:-:cautious: Men men, vi visste ju att det inte skulle bli gratis. Det är ju tur att vi får låna mkt av en kompis som fick barn i våras:rofl:

Kul att kolla vagnar, min sambo (som jobbar som svetsare/montör bl.a va nästan jobbig att ha med sej i babybutiken ALLT va för klent, för glappt för dålig passform:o:rofl:) För vår del blir det en mountain buggy terrain, den blev godkänd! Hahaha!
Jag vill kunna ha vagnen som joggingvagn också och den har handbroms och rejäla hjul så den blir nog perfekt för oss. Ett plus är att man kan fästa babyskyddet på den.

Och visst är det härligt när man känner pyret ordentligt:love: Vår lilla har haft fullkomligt rally hela dagen:D

Hoppas ni får en mysig titt på bebisen:heart
Hade en Mountain Buggy UJ till sonen som sittvagn och fullkomligt ÄLSKADE den. :love: Fantastiskt lättkörd vagn! Dock har jag valt bort Mountain Buggy till bebis eftersom det inte går att vända sittdelen på vagnen, men det kanske de har uppdaterat med nu (min har ju några år på nacken). Vad är det för babyskydd som funkar med den vagnen? Det är fö ett krav på nästa vagn och babyskydd - att de ska vara kompatibla. Så smidigt om man ska in och tex. handla och bebisen somnat i bilen.

Gjorde världens fynd idag tack vare mina svärföräldrar. En jättefin spjälsäng i massivt trä med svarvade spjälor, höj och sänkbar botten för 100:-!! Allt som behövs är en omgång med färgsprutan, furu är ju inte så kul. Perfekt med second hand!
Satt sen och låtsasköpte/fyllde kundvagnen på en butik på nätet och vagnen med sitt och liggdel, bilstolsadaper, babyskydd och bas. Härliga 11900:-:cautious: Men men, vi visste ju att det inte skulle bli gratis. Det är ju tur att vi får låna mkt av en kompis som fick barn i våras:rofl:
Jag har testköpt "min" vagn och hamnar på över 16.000:- utan bas till babyskyddet. Snordyrt och smålänningen i mig tänker att vi väntar och ser om det kanske inte kan komma något erbjudande på vagnen snart...

Jag har testköpt "min" vagn och hamnar på över 16.000:- utan bas till babyskyddet. Snordyrt och smålänningen i mig tänker att vi väntar och ser om det kanske inte kan komma något erbjudande på vagnen snart...
Tänkte samma.. Väntar stenhårt till mellandagsrean:D
Vad blir det för vagn till er? Vi ska ha en mountain buggy terrain och Maxi cosy cabriofix babyskydd (vår ena bil har inte Isofix men det finns ju bas till cabriofixen som funkar med både bälte och iso)

Tänkte samma.. Väntar stenhårt till mellandagsrean:D
Vad blir det för vagn till er? Vi ska ha en mountain buggy terrain och Maxi cosy cabriofix babyskydd (vår ena bil har inte Isofix men det finns ju bas till cabriofixen som funkar med både bälte och iso)
Vad för vagn? :-)
Jag har förälskat mig i en Stokke Trailz! Helt fantastiskt gung och körkänsla i den vagnen! Och ett iZi Sleep babyskydd till.

Hade en Mountain Buggy UJ till sonen som sittvagn och fullkomligt ÄLSKADE den. :love: Fantastiskt lättkörd vagn! Dock har jag valt bort Mountain Buggy till bebis eftersom det inte går att vända sittdelen på vagnen, men det kanske de har uppdaterat med nu (min har ju några år på nacken). Vad är det för babyskydd som funkar med den vagnen? Det är fö ett krav på nästa vagn och babyskydd - att de ska vara kompatibla. Så smidigt om man ska in och tex. handla och bebisen somnat i bilen.
Maxi cosy har 2 eller om det va 3olika som funkar till den. Sen vet jag inte om det va nåt brioskydd också.
Den är inte vändbar nu heller. Men det får gå!

Bild på hundrakronors sängen! Tycker helt klart att den va värd det. Inte ett enda skavmärke och stabil som tusan. Jag röstar på vitmålad och sambon rosa:D
http://i651.photobucket.com/albums/uu232/maria53/Mobile Uploads/2015-10/7D8543AD-3F9D-4954-BA9F-F1BE4889DB95_zps13188adq.jpg

Bild på bulan, v22 på lördag!
http://i651.photobucket.com/albums/uu232/maria53/Mobile Uploads/2015-10/16BB3E42-2254-4008-8CB5-2491B724B6A2_zpsiizigjkd.jpg

Nu är den riktigt putig och jag kände första sparkarna på utsidan idag. Förut har det bara gått att känna inifrån.

Bild på hundrakronors sängen! Tycker helt klart att den va värd det. Inte ett enda skavmärke och stabil som tusan. Jag röstar på vitmålad och sambon rosa:D
http://i651.photobucket.com/albums/uu232/maria53/Mobile Uploads/2015-10/7D8543AD-3F9D-4954-BA9F-F1BE4889DB95_zps13188adq.jpg

http://i651.photobucket.com/albums/uu232/maria53/Mobile Uploads/2015-10/16BB3E42-2254-4008-8CB5-2491B724B6A2_zpsiizigjkd.jpg

Nu är den riktigt putig och jag kände första sparkarna på utsidan idag. Förut har det bara gått att känna inifrån.

Snygg! Blir hur fin som helst målad :) & jag röstar också på vitt ;)

Jag röstar på vit säng! Alternativ svart.

Fin mage! :bump:

Jag röstar på vit säng! Alternativ svart

Fin mage! :bump:

Snygg! Blir hur fin som helst målad :) & jag röstar också på vitt ;)

Jag tror nog den får bli vit, svart eller rosa hade iofs säkert passat. Tapeten jag nästan bestämt mej för har ljusblå botten och träd med rosa kronor och annat gulligt.

Tack för magberömmet;) tycker den har vuxit i raketfart de senaste 2veckorna. Fast vikten står i princip stilla konstigt nog?

V 18 till helgen och så här kunde det få vara resten av tiden! :D magen är behändig och jag känner mig pigg och som vanligt (förutom att hormonerna gör mig gråtmild....). Magen verkar dock tycka annorlunda och växer förnöjt... Den är fortfarande såpass hög att jag kan ha mina vanliga byxor dock!

Hur mår ni andra?

V 18 till helgen och så här kunde det få vara resten av tiden! :D magen är behändig och jag känner mig pigg och som vanligt (förutom att hormonerna gör mig gråtmild....). Magen verkar dock tycka annorlunda och växer förnöjt... Den är fortfarande såpass hög att jag kan ha mina vanliga byxor dock!

Hur mår ni andra?

Här är vecka 18 i full swing och jag har börjat få svajigt blodtryck och bli sådär galet trött som man kunde bli i början. Hoppas att det bara är något tillfälligt tillväxt-ryck som går över snart. Och så kommer det tårar så fort jag blir arg. :meh:

Och magen är gigantisk (tycker jag iaf) men jag ligger kvar på två kilo upp än så länge, så bebisen kanske har snott lite av mina överflödskilon (duktig bebis!). Fattar inte att magen ska bli större än såhär, men omgivningen asgarvar när jag säger det...så det är väl i mitt huvud det är skevt. Men den ser så stor ut uppifrån! :eek:

Är i v 23 och har inte fått någon tid till BM. Ska man själv ta kontakt och boka eller? Tror det står besök v 24 el 25

Är i v 23 och har inte fått någon tid till BM. Ska man själv ta kontakt och boka eller? Tror det står besök v 24 el 25

Jag har i båda graviditeterna fått en tid i v 25 redan vid inskrivningen samtidigt som vi bokade RUL. Men har du inte fått någon tid så är det väl bara att kontakta BM och fråga?

Hur mår ni andra?

Jag är i v 19 nu och mår alldeles förträffligt! Känner också att det kan få vara så här resten av tiden nu :D Har fått liiiite halsbränna om jag äter för mycket men det är himla lite. Även lite foglossning om jag rör mig väldigt mycket en dag. Men ändå är det fantastiskt att vara gravid just nu! :bump:

På måndag är det dags för RUL och jag är faktiskt inte nervös ännu. Längtar bara jättemycket till att se den lille körven :love: Får väl se om datumet blir flyttat, har två kompisar som var beräknade till slutet av mars men båda blev flyttade till april vid RUL. Så det kanske blir 3 april-bebisar i gänget till våren :D

Hur mår ni andra?

Jag mår riktigt bra mesta den nu, hade ett ryck med morgonkräkning i början på veckan men det va bara 2dagar. Annars har jag inte kräkts sedan v17 vilken är otroligt skönt!!
Jag börjar få lite värk runt svanskotan/svanken men det tror jag är för att jag inte varit på gymmet på 1,5vecka. Tiden har inte räckt till helt enkelt. Lipsill har jag varit hela graviditeten, räcker att höra en fin låt på radion så rinner tårarna:o

05.30 i morse väcktes jag av rally i magen, liten är helt vild när hon sätter igång. Inga milda buffar här inte:rofl: Sen är det helt stilla ett tag sen sätter hon igång igen. 7 kg upp totalt än så länge och det mesta sitter på mage och tuttar verkar det som alla byxor passar så länge jag inte försöker knäppa dom:)

Kan inte fatta att jag bara jobbar 2månader efter nyår sen går jag hem på mammaledigt 8/3:e (går hem 4v före BF) känns helt overklig! Men jag längtar som en tok:heart

Jag mår riktigt bra mesta den nu, hade ett ryck med morgonkräkning i början på veckan men det va bara 2dagar. Annars har jag inte kräkts sedan v17 vilken är otroligt skönt!!
Jag börjar få lite värk runt svanskotan/svanken men det tror jag är för att jag inte varit på gymmet på 1,5vecka. Tiden har inte räckt till helt enkelt. Lipsill har jag varit hela graviditeten, räcker att höra en fin låt på radion så rinner tårarna:o

05.30 i morse väcktes jag av rally i magen, liten är helt vild när hon sätter igång. Inga milda buffar här inte:rofl: Sen är det helt stilla ett tag sen sätter hon igång igen. 7 kg upp totalt än så länge och det mesta sitter på mage och tuttar verkar det som alla byxor passar så länge jag inte försöker knäppa dom:)

Kan inte fatta att jag bara jobbar 2månader efter nyår sen går jag hem på mammaledigt 8/3:e (går hem 4v före BF) känns helt overklig! Men jag längtar som en tok:heart
Planerar oxå gå hem i mars. Men jag har ingen vikarie än och det är lite stressande. Men längtar just nu efter att inte behöva gå upp på morgonen och lite efter lediga kvällar oxå.
Byxorna passar här med i uppknäppt läge. Men ser ut som ett tält i överdelen för magen står verkligen rakt ut som en strut. Bakifrån syns typ inget - midjan är kvar, från sidan ser det verkligen ut som det är dags när som.

Jag hade ganska ont för någon månad sen. Nu känns det mycket bättre konstigt nog. Men efter förmiddagspass på jobbet med lite tyngre jobb och ingen vilopaus så känner jag av fogarna. Om jag sitter ner i traven får jag sammandragningar. Lätt sits är klart bekvämast! Men jag känner att min balans ändras och jag måste liksom leta efter ultimata läget. Vanliga sitsen blir lite framtung och det går fort att bli bakom när jag rätar upp mig. Har ju hittat ryttare till efter jul och det känns tur för hästen för jag rider inte optimalt nu och efter jul lär inte vara bättre...:o
@Hjartagna jo klart jag kan ringa... Men tänker att det vanliga är kanske att de hör av sig?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat