Vårföräldrar 2016 del 2

Har absolut inte med det att göra så strunta i att svara om det är känsligt :) men varför vill du inte berätta? Jag ska inte säga ngt egentligen, berättade för chefen i v 23 först och då syntes inget men kände mig tvungen eftersom jag mådde sådär. Våra föräldrar fick veta i v 14-15 tror jag (mina lite före sambons). Så jag inser nu att jag inte direkt var tidig med att berätta :p La upp en bild på insta typ v 19, åt skitmkt innan och blåst upp magen så mkt det gick, för annars var det bara platt, ville ju att det skulle synas lite iaf haha.

För vi har av anledningar ingen/dålig kontakt med dom två, och båda dom är ungefär som tonåringar o sprider de garanterat till exakt alla de känner inkl lägger upp status på facebook. Vi är inte sugna på att vara så öppna med det denna gång. Båda våra mammor har varit uppriktigt oroliga över vår dotters framtid, helt utan grund (bara allmänt störda personer) så är inte så sugna med att gå ut offentligt när de blir så pass kort mellan syskonen, ett år precis. :)

Vecka 18 idag, alla stora tröjor jag gömt mig i på jobbet sitter nu åt över kulan och jag tycker jag har blivit så stoooor. Men ingen av ungarna på jobbet har ens tittat konstigt på mig. De måste ju tro att jag bara blivit fet(are)! :eek: Ingen av kollegorna som jag inte berättat för har noterat magen heller. Börjar tro att de inte kommer fatta innan jag går på jullov i vecka 21... Första tiden var det skönt att jag kunde dölja det, men nu vill jag ju att det ska synas! :cautious:
Du får nog berätta. ..
De på mitt jobb som inte vet har inte sett nåt på mig och jag är ganska tydligt gravid...Men lite kläder över och ja...som sagt- har man gjort misstaget att kommentera gravid när det bara är trivselkg... Jag säger inget förrän vederbörande berättar eller jag på annat vis får veta!

Har absolut inte med det att göra så strunta i att svara om det är känsligt :) men varför vill du inte berätta? Jag ska inte säga ngt egentligen, berättade för chefen i v 23 först och då syntes inget men kände mig tvungen eftersom jag mådde sådär. Våra föräldrar fick veta i v 14-15 tror jag (mina lite före sambons). Så jag inser nu att jag inte direkt var tidig med att berätta :p La upp en bild på insta typ v 19, åt skitmkt innan och blåst upp magen så mkt det gick, för annars var det bara platt, ville ju att det skulle synas lite iaf haha.
Åh vad bra det här inlägget satt! I dag började jag noja över att magen inte växt så mkt och fortfarande bara syns om jag "blåser upp den". Mina vanliga byxor med normal midjehöjd (kanske ngt lägre men absolut inte lågt skurna) sitter fortfarande ok om än tight. Men samma byxa en storlek större skulle nog sitta som en smäck. Ser mest bara "fet" ut helt enkelt. Tankar om MA börjar smyga sig på och RUL 9 dec känns avlägset!

Så det känns lugnande att läsa att det är heeeelt normalt att inte ha särskilt mkt mage före vecka 23 (är i vecka 17)!

Åh vad bra det här inlägget satt! I dag började jag noja över att magen inte växt så mkt och fortfarande bara syns om jag "blåser upp den". Mina vanliga byxor med normal midjehöjd (kanske ngt lägre men absolut inte lågt skurna) sitter fortfarande ok om än tight. Men samma byxa en storlek större skulle nog sitta som en smäck. Ser mest bara "fet" ut helt enkelt. Tankar om MA börjar smyga sig på och RUL 9 dec känns avlägset!

Så det känns lugnande att läsa att det är heeeelt normalt att inte ha särskilt mkt mage före vecka 23 (är i vecka 17)!

Det är heeelt normalt, men du kan ju ringa bm o fråga om du skulle kunna få lyssna på hjärtljuden.
Det kanske kan kännas skönt :)

För vi har av anledningar ingen/dålig kontakt med dom två, och båda dom är ungefär som tonåringar o sprider de garanterat till exakt alla de känner inkl lägger upp status på facebook. V

Fatta mig rätt men vad skönt att läsa att jag inte är ensam om en sådan förälder. Att hela tiden tänka på vad man säger för det kan riskeras skrivas ut. Precis allt sprids ut, såpass att jag tröttnat och håller det mesta hemligt :grin:

Nej då, det är inte du som gett mig stor mage :laugh:
Förstår att det måste kännas tungt men du har ju klarat det förut och verkar ju klara det bra tycker jag! Lite intressant är det ju att vissa magar blir större än andra- du ser ju inte ut att vara särskilt stor i övrigt.
Nu är det inte sååå himla länge kvar och du kommer väl inte få gå över tiden gissar jag?

Har lite smått panik inför fredag!
Jag verkligen ÄLSKAR att åka till Gekås, o va där från morgon till kväll.. Om jag inte är gravid!
Känner redan nu hur fötter, höfter & rygg kommer skrika ut i protest när jag är halvvägs genom shoppinglistan..
Ska införskaffa mig ett par inneskor från Scholl idag, visserligen svindyra men jag tror dom kan va oumbärliga resten av denna resan & säkert ett tag efter.
Har också bestämt att det första som ska fixas är alla babysaker, sen julklappar & om jag orkar så shoppar jag resten av listan också, orkar jag inte så sätter jag mig i cafeet till dom andra är färdiga :)

Undra om man kan få lov att låna en rullstol på sjukhuset en dag? Skulle ju va så skönt!
Eller allra helst en permobil med dragkrok till kundvagnen ;):angel:

Förstår att det måste kännas tungt men du har ju klarat det förut och verkar ju klara det bra tycker jag! Lite intressant är det ju att vissa magar blir större än andra- du ser ju inte ut att vara särskilt stor i övrigt.
Nu är det inte sååå himla länge kvar och du kommer väl inte få gå över tiden gissar jag?

Nej, jag är 166 lång och väger 62kg i vanliga fall :D
Jag ska snittas minst veckan innan eventuellt tidigare om det blir en 5 kgs bebis igen. På så sätt känns det skönt att veta att man slipper gå över :p

• Gilla
Reactions: Ray

Förra graviditeten hade jag mina vanliga, tajta jeans med normallåg midja fram till månad 8 åtminstone. :) använder aldrig gravbyxor öht. Så det är inte konstigt :)!

Nej, jag är 166 lång och väger 62kg i vanliga fall :D
Jag ska snittas minst veckan innan eventuellt tidigare om det blir en 5 kgs bebis igen. På så sätt känns det skönt att veta att man slipper gå över :p
Då är vi rätt så jämnsizade- jag är lite kortare bara.
Och gick 11 dagar över sist vilket var såååååå himla drygt. Så ett snabbt avslut på det hela låter rätt bra tycker jag.
Leker med tanken att försöka tjata mig till ett planerat snitt- gjorde akutsnitt sist. Och ska de liks snitta hade det ju varit bättre att göra det direkt...

Då är vi rätt så jämnsizade- jag är lite kortare bara.
Och gick 11 dagar över sist vilket var såååååå himla drygt. Så ett snabbt avslut på det hela låter rätt bra tycker jag.
Leker med tanken att försöka tjata mig till ett planerat snitt- gjorde akutsnitt sist. Och ska de liks snitta hade det ju varit bättre att göra det direkt...

Måste varit 11 långa dagar :eek: Jag tycker det är långa dagar redan fram till det planerade datumet för kejsarsnitt och då är det ändå veckan innan BF.

Kul att man är så olika för jag har försökt tjata till mig vaginal förlossning varje gång :laugh:

Måste varit 11 långa dagar :eek: Jag tycker det är långa dagar redan fram till det planerade datumet för kejsarsnitt och då är det ändå veckan innan BF.

Kul att man är så olika för jag har försökt tjata till mig vaginal förlossning varje gång :laugh:
Jag var livrädd för snittet! Hade en vän som skrämt upp mig och dessutom hade jag ju enligt bm en sån normaaaal graviditet att ungen bara borde ploppa ut. Det första de sa på förlossningen var att detta slutar nog med snitt - hur ser du på det?
Nej nej nej tjöt jag....
Ett dygn senare var jag mera medgörlig. Och nu tänker jag att snitt var ju jättesmidigt jämfört med att ligga där och pinas timme efter timme...

Jag var livrädd för snittet! Hade en vän som skrämt upp mig och dessutom hade jag ju enligt bm en sån normaaaal graviditet att ungen bara borde ploppa ut. Det första de sa på förlossningen var att detta slutar nog med snitt - hur ser du på det?
Nej nej nej tjöt jag....
Ett dygn senare var jag mera medgörlig. Och nu tänker jag att snitt var ju jättesmidigt jämfört med att ligga där och pinas timme efter timme...

Visst kejsarsnitt kan vara smidigt men det är trots allt en stor magoperation.

Nu tex när jag vet att jag ska snittas så måste sambon vara hemma längre än 10 dagar då vår tvåring väger 17kg. Honom vägrar jag lyfta upp på skötbordet som nysnittad, och inte heller kan jag sätta mig på golvet för att byta blöja som nysnittad. Kollar jag på de mammor jag känner som fött vaginalt, som är nästan alla, så har de varit på benen direkt efter samt åkt hem rätt fort efter. På mitt sjukhus får man inte gå upp förrän dagen efter samt att man måste stanna minst 2 nätter. För mig med sjukhusfobi så är den tiden hemsk :crazy:

Visst kejsarsnitt kan vara smidigt men det är trots allt en stor magoperation.

Nu tex när jag vet att jag ska snittas så måste sambon vara hemma längre än 10 dagar då vår tvåring väger 17kg. Honom vägrar jag lyfta upp på skötbordet som nysnittad, och inte heller kan jag sätta mig på golvet för att byta blöja som nysnittad. Kollar jag på de mammor jag känner som fött vaginalt, som är nästan alla, så har de varit på benen direkt efter samt åkt hem rätt fort efter. På mitt sjukhus får man inte gå upp förrän dagen efter samt att man måste stanna minst 2 nätter. För mig med sjukhusfobi så är den tiden hemsk :crazy:
Oj vad olika?
Mig jagade de upp efter ryggbedövningen släppt. Var jätteviktigt att man kom upp och gick flera gånger sen. Och bäbisen fick jag ta hand om själv på natten eftersom pappan inte fick sova över. Upp och ner i sängen varje gång hon pep...

Har lite smått panik inför fredag!
Jag verkligen ÄLSKAR att åka till Gekås, o va där från morgon till kväll.. Om jag inte är gravid!
Känner redan nu hur fötter, höfter & rygg kommer skrika ut i protest när jag är halvvägs genom shoppinglistan..
Ska införskaffa mig ett par inneskor från Scholl idag, visserligen svindyra men jag tror dom kan va oumbärliga resten av denna resan & säkert ett tag efter.
Har också bestämt att det första som ska fixas är alla babysaker, sen julklappar & om jag orkar så shoppar jag resten av listan också, orkar jag inte så sätter jag mig i cafeet till dom andra är färdiga :)

Undra om man kan få lov att låna en rullstol på sjukhuset en dag? Skulle ju va så skönt!
Eller allra helst en permobil med dragkrok till kundvagnen ;):angel:
Jag kanske drömt detta, men har för mig att det kom upp i en tidigare gravidtråd att de har rullstolar på gekås. Kanske värt att kolla upp!

Idag har vi varit och provkört vagnar. Min man skulle absolut prova prick alla i hela butiken så vi blev kvar till efter stängning, pinsamt :D Lutar åt en Brio Smile men gillade även en Kronan.

För varje dag känner jag bebis mer och mer. Nu känns det som riktiga buffar inifrån :love: RUL på måndag, längtar!

Idag har vi varit och provkört vagnar. Min man skulle absolut prova prick alla i hela butiken så vi blev kvar till efter stängning, pinsamt :D Lutar åt en Brio Smile men gillade även en Kronan.

För varje dag känner jag bebis mer och mer. Nu känns det som riktiga buffar inifrån :love: RUL på måndag, längtar!

Kul att kolla vagnar, min sambo (som jobbar som svetsare/montör bl.a va nästan jobbig att ha med sej i babybutiken ALLT va för klent, för glappt för dålig passform:o:rofl:) För vår del blir det en mountain buggy terrain, den blev godkänd! Hahaha!
Jag vill kunna ha vagnen som joggingvagn också och den har handbroms och rejäla hjul så den blir nog perfekt för oss. Ett plus är att man kan fästa babyskyddet på den.

Och visst är det härligt när man känner pyret ordentligt:love: Vår lilla har haft fullkomligt rally hela dagen:D

Hoppas ni får en mysig titt på bebisen:heart

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat