Vårföräldrar 2016 del 2

Har fått mina grejer från Bonprix nu och måste säga att deras byxor satt bra, kanske något stora i storleken men inte helt fel. Köpte pregravstorleken och alla satt som en smäck. Bland annat ett par jättesnyggtt kostymbyxor. Tröjorna däremot, de kändes inte helt hundra. Å andra sidan vet jag inte alla hur jag kommer se ut som gravid så jag behöll dem ändå.

Men det här med gravidbyxor! Alltså, visst, för tillfället är de skönare än mina vanliga jeans som jag haft till nu. Men de passar inte min kropp! Alltså - har de aldrig gylf och knappar, förutom odiskret i sidorna? Jag med stor rumpa kämpar som ett djur för att få upp dem men sedan glider de ner och jag får hängröv då jag inte kan knäppa dem ordentligt i midjan. Och magmudden! Den går ju hela vägen upp till bysten! Och kliar!

Jag är inte känslig mot beröring. Däremot har jag blivit frusen om magen. Köpte ett "magband" som var jättemysigt. Någon som vet om man kan hitta ett sådant i fleece?

Även om jag och sambon anat att jag skulle vara hemma hela graviditeten så känns det så overkligt. Idag skrev jag ut pappren för graviditetspenning, för imorgon ska jag träffa chefen för att göra ansökan. Sen i januari byts sjukskrivningen ut mot graviditetspenning, och skulle den mot all förmodan inte godkännas så sjukskriver läkaren mig tiden ut. Idag när jag körde bil så kändes magen i vägen när jag ska i, ur och köra bil :mad: :crazy: Väntar med spänning på vad den har för magmått nästa vecka, för tvivlar på att den följer någon normalkurva :meh:

vecka 24 (23+4), kan förstå att många tror att jag ska ha när som helst :o :idea:

b173003.jpg

Haha, är det en 3 maj-grej! Jag har också varit helt säker från start på att det är en pojke! :angel: Alltså, löjligt säker, så pass att jag säger "han" när jag pratar om kiddot och sådär, så vi kommer också titta om det går eftersom jag nog behöver veta redan då om det skulle vara en flicka. Behöver nog programmera om mig lite då :D dessutom har sambon velat titta i vilket fall, men vi kommer inte berätta för någon!
Haha, det där med tredje maj
Vi hade bf 5 maj med sonen och visste inte kön. Men vi var heeeelt säkra på en flicka, hade inte ens ett pojknamn och kallade bebis i magen för hon.

Vi hade fel :angel:

Men, (när han kom ut blev vi ju först överraskade, :angel::D) sen var det så självklart att vi fått en pojk! Då var det konstigt att ens tänka tanken att föreställa sej en flicka.
Konstig känsla eftersom vi trott såpass hårt på en tjej!

På tal om jacka så är det tio minus här.
Jag är superförkyld med mycket hosta, och kan inte ha nånting kring halsen..
Det är kallt!

Men det här med gravidbyxor! Alltså, visst, för tillfället är de skönare än mina vanliga jeans som jag haft till nu. Men de passar inte min kropp! Alltså - har de aldrig gylf och knappar, förutom odiskret i sidorna? Jag med stor rumpa kämpar som ett djur för att få upp dem men sedan glider de ner och jag får hängröv då jag inte kan knäppa dem ordentligt i midjan. Och magmudden! Den går ju hela vägen upp till bysten! Och kliar!

Nu låter det som att jag typ har aktier i Bonprix, men... de har ett par gravidjeans som heter typ "Mammajeans smalt ben" som har en knappgylf som man kan knäppa upp. :) Funkar klockrent för mig som är...eh...en aning bred nertill.

Jag har blivit inbjuden på en konferens i februari, närmare bestämt när jag är i 37+3. Den är förlagd på okänd ort och är över två dagar. Vågar man anmäla sig till en sådan?

Jag har blivit inbjuden på en konferens i februari, närmare bestämt när jag är i 37+3. Den är förlagd på okänd ort och är över två dagar. Vågar man anmäla sig till en sådan?
Jag som födde i 32+0 säger nej. ;) Fast om det inte är några problem att avboka så ska det väl gå bra! Fråga är ju bara om du är bekväm att ev föda på annat BB (?) osv om du nu skulle åka och det sätter igång?

Jag som födde i 32+0 säger nej. ;) Fast om det inte är några problem att avboka så ska det väl gå bra! Fråga är ju bara om du är bekväm att ev föda på annat BB (?) osv om du nu skulle åka och det sätter igång?
Jag låg ju inlagd från v32 förra gången så baserat på den erfarenheten blir det ju också nej. Den här gången är jag dock övertygad om att jag ska må bra hela vägen. ;) Vill inte föda någon annanstans utan vill gärna ha stöd av mannen. Äsch, jag får väl kolla hur långt innan jag kan boka av och så får jag se hur jag mår när det närmar sig helt enkelt.

Haha, det där med tredje maj
Vi hade bf 5 maj med sonen och visste inte kön. Men vi var heeeelt säkra på en flicka, hade inte ens ett pojknamn och kallade bebis i magen för hon.

Vi hade fel :angel:

Men, (när han kom ut blev vi ju först överraskade, :angel::D) sen var det så självklart att vi fått en pojk! Då var det konstigt att ens tänka tanken att föreställa sej en flicka.
Konstig känsla eftersom vi trott såpass hårt på en tjej!

Vi trodde också att vår son var en dotter. När han kom ut ur magen och de sa "det är en pojke" måste jag erkänna att jag under en sekund eller två kände mig såhär :eek::confused:O_o.

Men efter de två sekunderna var det bara såhär :love::love::love:.

Lite därför vi inte tog reda på kön den här gången heller, det är lite spännade att inte veta :D

Du o jag är fortfarande jämnstora, tror fortfarande att vi kommer följas åt ;)
O fin mage har du :)

Jag vill inte följa en tvillingkurva igen :mad: :o
Magen ska mätas nästa vecka, men alla idag på chefens arbetsplats undrade om det var ännu en 5 kgs bebis som blivande storebror. Skönt att det är sista, för än så länge verkar jag bli större för varje barn :arghh::arghh:

Vecka 18 idag, alla stora tröjor jag gömt mig i på jobbet sitter nu åt över kulan och jag tycker jag har blivit så stoooor. Men ingen av ungarna på jobbet har ens tittat konstigt på mig. De måste ju tro att jag bara blivit fet(are)! :eek: Ingen av kollegorna som jag inte berättat för har noterat magen heller. Börjar tro att de inte kommer fatta innan jag går på jullov i vecka 21... Första tiden var det skönt att jag kunde dölja det, men nu vill jag ju att det ska synas! :cautious:

Jag vill inte följa en tvillingkurva igen :mad: :o
Magen ska mätas nästa vecka, men alla idag på chefens arbetsplats undrade om det var ännu en 5 kgs bebis som blivande storebror. Skönt att det är sista, för än så länge verkar jag bli större för varje barn :arghh::arghh:

Åh jag skoja bara. Förlåt om du tog illa upp, det va inte alls meningen :)

Vecka 18 idag, alla stora tröjor jag gömt mig i på jobbet sitter nu åt över kulan och jag tycker jag har blivit så stoooor. Men ingen av ungarna på jobbet har ens tittat konstigt på mig. De måste ju tro att jag bara blivit fet(are)! :eek: Ingen av kollegorna som jag inte berättat för har noterat magen heller. Börjar tro att de inte kommer fatta innan jag går på jullov i vecka 21... Första tiden var det skönt att jag kunde dölja det, men nu vill jag ju att det ska synas! :cautious:

Jag tror som någon annan i tråden skrivit innan att folk är rätt upptagna med sig själv så dom tänker inte på det. Skulle du berätta så skulle säkert folk se direkt o tycka typ "hur kan jag inte sett det innan" :)
Blir det inte tydligt om du har en tajtare tröja på dig?
Jag hade inte vågat fråga någon om jag inte varit bombsäker på att det verkligen är graviditet, vilket kan va svårt o se i lite större tröjor ;)

Det kan ju vara så att de misstänker att du är gravid fast inte vågar fråga.

Själv är jag livrädd för att anta att någon är gravid utan att vara det så om det inte verkligen är helt uppenbart (typ nionde månaden) vågar jag inte säga något utan väntar på att personen själv ska berätta :)

Det kan ju vara så att de misstänker att du är gravid fast inte vågar fråga.

Själv är jag livrädd för att anta att någon är gravid utan att vara det så om det inte verkligen är helt uppenbart (typ nionde månaden) vågar jag inte säga något utan väntar på att personen själv ska berätta :)

Samma här. Min mamma frågade häromdan om jag var gravid. Födde barn i april i år så var absolut inte plattmagad, men de syntes ingen skillnad från ogravid SAS så jag sa nej. Tycker det var lite oförskämt. Jag berättar väl om jag vill berätta. Så känner jag. Precis som dig, om det inte är uppenbart. Men jag är i v 16 och vill inte berätta än.

Samma här. Min mamma frågade häromdan om jag var gravid. Födde barn i april i år så var absolut inte plattmagad, men de syntes ingen skillnad från ogravid SAS så jag sa nej. Tycker det var lite oförskämt. Jag berättar väl om jag vill berätta. Så känner jag. Precis som dig, om det inte är uppenbart. Men jag är i v 16 och vill inte berätta än.

Har absolut inte med det att göra så strunta i att svara om det är känsligt :) men varför vill du inte berätta? Jag ska inte säga ngt egentligen, berättade för chefen i v 23 först och då syntes inget men kände mig tvungen eftersom jag mådde sådär. Våra föräldrar fick veta i v 14-15 tror jag (mina lite före sambons). Så jag inser nu att jag inte direkt var tidig med att berätta :p La upp en bild på insta typ v 19, åt skitmkt innan och blåst upp magen så mkt det gick, för annars var det bara platt, ville ju att det skulle synas lite iaf haha.

Jag tror som @giovanna att folk inte gärna frågar om man är gravid förrän det är uppenbart av rädsla att råka fråga någon som inte är det. Sen är väl många säkert nyfikna och sådär.

För min del så är det ingen som sagt något, däremot vet ju alla de som vi umgås mest med att jag är gravid så där finns det inget tvivel även om jag inte ser speciellt gravid ut alltid :)

Alltså, ÄNTLIGEN(!!!!) dags för julpynt!! :D Granen ska upp idag och jag och sambon har varit och köpt lite belysning till uteplatsen, lite mer glitter och en (till) ljusslinga att ha inne! Så himla peppad på att få dra igång all belysning :D :love:

Fick dessutom reda på att det blir julafton hos min morbror med ungefär hela släkten, precis som vi firade när vi växte upp. Så julafton kommer bli så himla mysig, längtar ihjäl mig redan. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat