Vårföräldrar 2016 del 2

Igår var vi och gjorde RUL, så härligt att få se bebben igen:love: allt såg bra ut och han har växt som han ska, ja vi såg en liten snopp med efter att BM buffat lite på honom:D beräknat BF blev samma som vid KUB, 26/4, någon som sitter vid en dator får gärna uppdatera listan:)

Annars mås det väldigt bra här, relativt pigg, orkar fortfarande träna även om tempot inte är riktigt lika högt som när jag är ogravid, inte spec mkt illamående och magen har fått en söt men behändig liten kula.

Vi har börjat provaköra lite vagnar med, hittills gillar både jag och sambon britax go next men idag ska vi testa min drömvagn bugaboo Buffalo för att se om den känns lika bra som på pappret! Vilken djungel det är med alla dessa vagnar:eek::D

Fast det är inte riktigt rätt, för om man fått större tjänst/löneförhöjning eller dylikt så ska man räkna på den inkomst man beräknar att ha. Så sa dom iallafall till mig :)
Så sa dom inte till mig :) eller jo, löneförhöjning har jag fått och det har FK räknat med, men inte om man byter anställning. Så sa dom till mig när jag ringde då jag precis hade bytt tjänst.

Igår var vi och gjorde RUL, så härligt att få se bebben igen:love: allt såg bra ut och han har växt som han ska, ja vi såg en liten snopp med efter att BM buffat lite på honom:D beräknat BF blev samma som vid KUB, 26/4, någon som sitter vid en dator får gärna uppdatera listan:)

Annars mås det väldigt bra här, relativt pigg, orkar fortfarande träna även om tempot inte är riktigt lika högt som när jag är ogravid, inte spec mkt illamående och magen har fått en söt men behändig liten kula.

Vi har börjat provaköra lite vagnar med, hittills gillar både jag och sambon britax go next men idag ska vi testa min drömvagn bugaboo Buffalo för att se om den känns lika bra som på pappret! Vilken djungel det är med alla dessa vagnar:eek::D
Vi provkörde också brio go next (inför förra barnet i april) och buggan. Buggan var inte lika bra i vetkligheten tyckte vi :( så blev en go next. :)

Än så länge ser jag bara fördelar med att ha långt mellan barnen :p.

När tvåringen föddes så var äldsta sonen 9 år och självgående. Men nu när jag väntar barn igen så får man göra allt med tvååringen, att lyfta 17 kg barn tex i och ur bilen är tungt. Även om han vill mycket själv så måste man hjälpa honom, att ta på honom skorna krävs att jag sitter i vår trappa eller på en köksstol. Med 9 och 11 år mellan barnen så kallar jag de små för mina sladdisar, vilket retar många då jag är 31 år :angel:

Hoppas det är så, annars är det som sagt inte mycket pengar att hurra över! Det är det ju förvisso inte ändå, men mer är ju alltid bättre :p

Fick ett telenr och en mejladress till "min" handläggare antar jag, så ska mejla imorgon och fråga lite! Känns bättre att ha allt på mejl om något skulle krångla senare.

Hör med din handläggare, blev osäker efter läst @Elisha s inlägg. Jag har haft samma anställning men fick en annan tjänst o löneförhöjning. O mitt fall räkna man "framåt" :)

Än så länge ser jag bara fördelar med att ha långt mellan barnen :p.

När tvåringen föddes så var äldsta sonen 9 år och självgående. Men nu när jag väntar barn igen så får man göra allt med tvååringen, att lyfta 17 kg barn tex i och ur bilen är tungt. Även om han vill mycket själv så måste man hjälpa honom, att ta på honom skorna krävs att jag sitter i vår trappa eller på en köksstol. Med 9 och 11 år mellan barnen så kallar jag de små för mina sladdisar, vilket retar många då jag är 31 år :angel:
Jag kommer ha 6,5 år mellan. Hade av ngn anledning gärna haft 5,5 år istället. Men sååå skönt att stora syster är rätt stor

Jag kommer ha 6,5 år mellan. Hade av ngn anledning gärna haft 5,5 år istället. Men sååå skönt att stora syster är rätt stor

Det skiljer 7 och 9 år till min minsta och jag kan också säga att det är väldigt skönt med dessa åren emellan :)
Nu är min 9-åring funktionshindrad och kan inte hjälpa till så mycket med lillan men min 7-åring hjälper till jättemycket. Eller ja, hon gör inte så mycket men det hon gör är till jättestor hjälp :)
Hon passar när jag mockar och fixar i stallet, sitter bak i bilen och kollar till henne, håller koll när jag springer på toa och lagar mat.
Allt hon gör är att se till så hon fortfarande sover eller säger till mig när hon vaknat så jag vet. Lite som en levande babyvakt :p
Men samtidigt så är hon väldigt glad för att hon får hjälpa till och vara delaktig.
Så enligt min mening är 7 år emellan väldigt bra!
Den stora sköter sig själv och kan även hjälpa till på det viset jag nämnt när man behöver en extra hand :)
Hon är till å med glad i att få hjälpa till att byta bajsblöjor :D

Vi provkörde också brio go next (inför förra barnet i april) och buggan. Buggan var inte lika bra i vetkligheten tyckte vi :( så blev en go next. :)

Gillar nog fortfarande buggan bäst efter att ha testat den och britax go next, tycker barnet hamnar så långt ner i go next med sittdelen:) hur är go next i snö och på grus?

Det skiljer 7 och 9 år till min minsta och jag kan också säga att det är väldigt skönt med dessa åren emellan :)
Nu är min 9-åring funktionshindrad och kan inte hjälpa till så mycket med lillan men min 7-åring hjälper till jättemycket. Eller ja, hon gör inte så mycket men det hon gör är till jättestor hjälp :)
Hon passar när jag mockar och fixar i stallet, sitter bak i bilen och kollar till henne, håller koll när jag springer på toa och lagar mat.
Allt hon gör är att se till så hon fortfarande sover eller säger till mig när hon vaknat så jag vet. Lite som en levande babyvakt :p
Men samtidigt så är hon väldigt glad för att hon får hjälpa till och vara delaktig.
Så enligt min mening är 7 år emellan väldigt bra!
Den stora sköter sig själv och kan även hjälpa till på det viset jag nämnt när man behöver en extra hand :)
Hon är till å med glad i att få hjälpa till att byta bajsblöjor :D
Vad härligt det låter!
Det är väl det jag försiktigt hoppas på- att storasyster ska gilla att engagera sig lite... Väldigt positiv nu innan och räknar redan lillasyster som en del i familjen. Och dessutom min lilla peppmaskin ibland när jag känner mig som en klump . Du är ingen klump mamma- du är som en mellantjock mamma bara :rofl::love:

Enda nackdelen jag märker av är på äldsta sonens skolavslutning då han är den enda med så små syskon.

De flesta i klassen är ensambarn eller yngst i syskonskaran. Nu i somras var även hans minsta lillasyster på pappas sida med på skolavslutningen, så det var lillebror på då 1,5 år och lillasyster på då ca 5 månader.Nackdelen med att vi var unga, 19 och 20 år, när vi fick vår äldsta son är att vi ännu befinner oss i lagom "skaffa-barn-ålder" :angel:

Senast ändrad:
Gillar nog fortfarande buggan bäst efter att ha testat den och britax go next, tycker barnet hamnar så långt ner i go next med sittdelen:) hur är go next i snö och på grus?

Går man ofta på grusvägar så tycker jag att buggan är klart bäst. Går man bara ibland så är det la ingen avgörande faktor..

Sitter och myser i soffan till ljudet av stormvindar utanför, äntligen en stor fördel med att bo på bottenplan med fönster åt en innergård omringad av ett gäng 5-våningshus! Tar i rätt bra ändå dock, läste att de mätt 32 m/s i byarna här i Helsingborg, barnet och stormintresset i mig vill dock bara springa ut och uppleva stormen på nära håll :D

Sambon tyckte det var en ytterst dålig idé och vägrar följa med, men om jag tvunget skulle ut så fick jag ta hans jacka "den skyddar bäst i alla fall" :angel::rofl:

Håller mig nog inne dock ;)

• Gilla
Reactions: Ray
Lite dåligt med magbilder här tycker jag! :D nu har jag gått in i v 18 och tyckte att magen växte massor under veckan som var, men så var det nog inte... Men det går inte att komma undan med stora tröjor längre! ;) Träffade min syster i helgen och hon konstaterade att i v 18 såg man inte ens att hon var gravid. Så visst är det skillnad på två! I helgen verkar de ha haft ordentliga gympapass där inne, har börjat känna lite "fladder" och bubbel. :heart

tHlrnf.jpg

Lite dåligt med magbilder här tycker jag! :D nu har jag gått in i v 18 och tyckte att magen växte massor under veckan som var, men så var det nog inte... Men det går inte att komma undan med stora tröjor längre! ;) Träffade min syster i helgen och hon konstaterade att i v 18 såg man inte ens att hon var gravid. Så visst är det skillnad på två! I helgen verkar de ha haft ordentliga gympapass där inne, har börjat känna lite "fladder" och bubbel.

Superfin! :) Men om det där är en tvillingmage så undrar jag vad min mage sysslar med egentligen... :eek: Här är min v.18-mage, med endast en ynka liten bebis i:

Superfin! :) Men om det där är en tvillingmage så undrar jag vad min mage sysslar med egentligen... :eek: Här är min v.18-mage, med endast en ynka liten bebis i:

Det är ju helt olika hur mkt/stor mage man får. De flesta tycker att min mage är liten, men 1 har frågat om det är tvillingar och 1har sagt -Wow!! Du kommer bli gigantisk.. (Den personen gick själv upp knappt 10kg och fick en bebis som vägde 2,6kg. Så det kan ju va så att hon va pytteliten:))
Men det är helt klart coolt att det kan skilja så mkt!

Superfin du också! Fascinerande hur olika det kan vara tycker jag. Jag är ju tex 1.85 lång vilket säkert påverkar hur magen ser ut. Kan dock skvallra om att den ser heeeelt annorlunda ut efter några mål mat! ;)

Jag som är gravid så tätt inpå igen, min mage är minst som @KattenKorven s mage :angel:, större skulle jag vilja påstå .
Är i v 15 o utöver konstanta illamåendet som börjar avta så har jag inte känt så mycket alls. Men igår fick jag 'mensvärk' efter ha ridit två hästar. Nästan så jag säger äntligen :p men kommer säkert få ta tillbaka dom orden :angel::cool:

Jag som är gravid så tätt inpå igen, min mage är minst som @KattenKorven s mage :angel:, större skulle jag vilja påstå .
Är i v 15 o utöver konstanta illamåendet som börjar avta så har jag inte känt så mycket alls. Men igår fick jag 'mensvärk' efter ha ridit två hästar. Nästan så jag säger äntligen :p men kommer säkert få ta tillbaka dom orden :angel::cool:
Jag såg gravid ut typ direkt denna gången så det spelar nog ingen roll om det är tätt eller inte...

Fina magar ni har :)
Jag har märkt att jag normaliserat tvillingmagar, tror typ att det är vanligt att det ser ut som man svalt en badboll i vecka 22 ;)
Min mage har fullkomligt exploderat o jag va lite orolig för havandeskapsförgiftning men så va inte läget som tur är!

Går in i vecka 27 idag :) Ska se om jag lyckas få in en bild ikväll!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka