Vårföräldrar 2016 del 2

Fina magar ni har :)
Jag har märkt att jag normaliserat tvillingmagar, tror typ att det är vanligt att det ser ut som man svalt en badboll i vecka 22 ;)
Min mage har fullkomligt exploderat o jag va lite orolig för havandeskapsförgiftning men så va inte läget som tur är!

Går in i vecka 27 idag :) Ska se om jag lyckas få in en bild ikväll!

Påminner om när jag satt i ett möte med en säljare för några veckor sen och hon säger "Ja, jag ska ju ha barn i februari så då tar en kollega över". Kunde inte se att hon var gravid trots kjol och tight tröja! Där satt jag och gömde min v 14-mage med en poncho... :D

Superfin du också! Fascinerande hur olika det kan vara tycker jag. Jag är ju tex 1.85 lång vilket säkert påverkar hur magen ser ut. Kan dock skvallra om att den ser heeeelt annorlunda ut efter några mål mat! ;)

Jag är 1,79 lång, så inte såå stor skillnad där. :) Dock så är min mage fotad i slutet av vecka 18 och på kvällen, efter middagen...vilket ju kan göra lite skillnad. Det kan ju även hänga på hur livmodern är vinklad och lite såna inre processer som man inte ser själv.

Påminner om när jag satt i ett möte med en säljare för några veckor sen och hon säger "Ja, jag ska ju ha barn i februari så då tar en kollega över". Kunde inte se att hon var gravid trots kjol och tight tröja! Där satt jag och gömde min v 14-mage med en poncho... :D

Haha :)
Har hört "Då är det nära nu då?" "Ehm, nä 3 månader kvar" :angel:;) När man säger att där är två små därinne så blir det ofta "Jaha men då kommer du växa mycket till" :nailbiting:

Min mage har exploderat senaste veckan. Den står rakt ut känns det som och den är i vägen hela tiden :meh:. Nu börjar det bli för tungt att springa så då få man roa sig med annan träning (eller nätshopping :angel:), längtar redan till att jag får komma i gång igen efter graviditeten, men iom snittet så dröjer det...

V.26 (164 cm över golvet)
aviary_1448873165317_zpsdpsqekaw.jpg

Min mage har exploderat senaste veckan. Den står rakt ut känns det som och den är i vägen hela tiden :meh:. Nu börjar det bli för tungt att springa så då få man roa sig med annan träning (eller nätshopping :angel:), längtar redan till att jag får komma i gång igen efter graviditeten, men iom snittet så dröjer det...

V.26 (164 cm över golvet)

Jag måste bara säga att jag tycker du är så himla fin som gravid! :love: Jag tycker redan det känns tungt att springa, framförallt faller jag lite framåt vilket blir ganska slitsamt... Imorse blev det simning istället!

Fina magar :D , men jag märker att vi alla har olika åsikter om vad som är stort :angel: :p Eller ja, allt över den "vanliga" magen är stort, och allt är individuellt men jag vet inte riktigt om jag tycker att vissa av er är stora :o

Man får nog rätt skev inställning när man själv alltid blir gigantisk från början :meh: Men imorn ska det mätas på magen och lyssna på bebis :love: Jag är så nyfiken på både hjärtljuden och magmåttet :o:D

@Akvileja

Tack. Det var verkligen snällt skrivet. På tal om träning, det är inte klokt vad folk stirrar på gymmet :confused:. Har dom aldrig sett en barbamamma på gym? Inte jättediskreta, det blir lite olustigt :crazy:

@Akvileja

Tack. Det var verkligen snällt skrivet. På tal om träning, det är inte klokt vad folk stirrar på gymmet :confused:. Har dom aldrig sett en barbamamma på gym? Inte jättediskreta, det blir lite olustigt :crazy:

Jag håller med, det verkar inte vara jättevanligt att se barbamammor styrketräna! Själv har jag gjort några pass på stadens tyngdlyftarklubb med magen, körde både mark och böj om än lättare än vanligt :D Där fick jag nästan mindre blickar än på mitt vanliga gym... Däremot fick jag beröm av en väldigt meriterad lyftare som även är utbildad sjukgymnast. "Mammor som styrketränar föder friskare barn, kör på så länge du lyssnar på kroppen!"

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 26:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet, pojke

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Ändrar mitt datum eftersom både KUB och RUL har visat den 26/4 ist för 28/4. Vi fick ju även veta att det är en liten kille i min mage när vi gjorde RUL i fredags:love:

Åh va roligt @Hanna_90 :) Grattis till pojken! :love:

Själv va jag en runda hos tandläkaren idag, fick en tid sist för jag inte ville bli röntgad o då ville hon att tandläkaren skulle kolla på en tand. Kommer dit idag o det första dom vill är o röntga, jag säger nej. Kollar i munnen o säger att där är 1 hål hon vill laga. Sprutar hela munnen full med bedövning & jag som är så känslig håller på att både svimma o spy..
Undrar nu hur f*n en förlossning ska gå? :crazy::crazy:

Jag håller med, det verkar inte vara jättevanligt att se barbamammor styrketräna! Själv har jag gjort några pass på stadens tyngdlyftarklubb med magen, körde både mark och böj om än lättare än vanligt :D Där fick jag nästan mindre blickar än på mitt vanliga gym... Däremot fick jag beröm av en väldigt meriterad lyftare som även är utbildad sjukgymnast. "Mammor som styrketränar föder friskare barn, kör på så länge du lyssnar på kroppen!"

Jag blir också utstirrad på gymmet. Dom flesta tror nog att alla gravida ligger med benen i högläge och med en skål praliner på magen.
Får kommentarer ifrån omgivningen om att "du måste ju vila också!!!"
Men snälla, jag är inte sjuk! Jag är gravidO_o Jag har inga krämpor så länge jag håller igång. Men så fort som jag vilat så får jag apjävla ont i ryggen säger jag till dem, men då slutar dom lyssna:cool:

Jag blir också utstirrad på gymmet. Dom flesta tror nog att alla gravida ligger med benen i högläge och med en skål praliner på magen.
Får kommentarer ifrån omgivningen om att "du måste ju vila också!!!"
Men snälla, jag är inte sjuk! Jag är gravidO_o Jag har inga krämpor så länge jag håller igång. Men så fort som jag vilat så får jag apjävla ont i ryggen säger jag till dem, men då slutar dom lyssna:cool:

Precis samma här! Jag är stelopererad och vilar jag för mycket faller hela kroppen sönder. Naturligtvis tränar jag med förstånd, till exempel fick jag sammandragningar av burpees så det slutade jag med. Men som du säger, man är inte sjuk!

Signalerar kroppen tydligt att den behöver vila får den naturligtvis det!

Precis samma här! Jag är stelopererad och vilar jag för mycket faller hela kroppen sönder. Naturligtvis tränar jag med förstånd, till exempel fick jag sammandragningar av burpees så det slutade jag med. Men som du säger, man är inte sjuk!

Signalerar kroppen tydligt att den behöver vila får den naturligtvis det!

Självklart vilar man ju om det verkar behövas!! Allt annat vore väl konstigt.

Drömde för övrigt om förlossningen inatt. Eller rättare sagt om svärfars mass-sms efter (dom skickar det så fort en ny släkting tittat ut i sambons släkt)

Såhär skrev han:

"-Efter 26h kamp tittade Philippa äntligen ut. 2960g och 50cm lång. Allt har gått som det ska"

Ja jösses.. 26h... Jag vaknade med ett ryck inatt:eek::cautious::rofl:

Vilka fina magar alla har!

Min bulle är en helt annan form på denna gången mot förra. Då tyckte jag den mest växte rakt ut, den här gången sprider den ut sig som en stor badboll åt alla håll. Går in i vecka 27 idag. Fattar inte att snart 2/3 är gjort. Ska försöka njuta av den här sista tiden som gravid någonsin!

8715FCFE-B331-45A1-8B2B-152A2A33BB43_zpskbyhfudl.jpg

Vilka fina magar alla har!

Min bulle är en helt annan form på denna gången mot förra. Då tyckte jag den mest växte rakt ut, den här gången sprider den ut sig som en stor badboll åt alla håll. Går in i vecka 27 idag. Fattar inte att snart 2/3 är gjort. Ska försöka njuta av den här sista tiden som gravid någonsin!

8715FCFE-B331-45A1-8B2B-152A2A33BB43_zpskbyhfudl.jpg

Fin :)
Har inte sett det innan (eller kanske man har glömt isåfall) men vi har samma bf :)

Vad fina alla är!

Hur gör ni som har hästar (har ngn det?) med ridningen och då specifikt ridbyxor? Mina börjar bli oroväckande obekväma i midjan, kör med en knapp öppen, men snart håller säkert inte det heller. Hur har ni tänkt med ridningen, hur länge tror ni att man kan köra på? Får lite panik om hästarna ska stå flera månader men det är kanske bara att acceptera?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka