Vårföräldrar 2016 del 2

Tyvärr har Ullared inget vidare stort utbud av mammakläder. Men lite finns där och iaf de linnen och mammatröjor jag har därifrån är långa så något ska du nog kunna hitta.

Jaså?
Min mamma va där för ca 3 veckor sen o sa att dom hade mycket fint.
Nu blev jag besviken, hade hoppas på att hitta lite så jag kan klä mig fint igen ;)

Jaså?
Nu blev jag besviken, hade hoppas på att hitta lite så jag kan klä mig fint igen ;)
Det kan ju naturligtvis variera, men när jag var där för en dryg månad sedan så fanns det inte särskilt mycket. 3 olika klänningar, ett linne i olika färger. 3 olika tröjor några byxor och leggings. Men jag kanske helt enkelt var där på fel dag

Jaså?

Tyvärr stämmer det att dom inte har så mycket. Jag var där igår och skulle kolla amningskläder. Det fanns 2 olika linnen bara. Å mammakläderna finns det lite mer av men inte mycket.

Det kan ju naturligtvis variera, men när jag var där för en dryg månad sedan så fanns det inte särskilt mycket. 3 olika klänningar, ett linne i olika färger. 3 olika tröjor några byxor och leggings. Men jag kanske helt enkelt var där på fel dag

Ungefär samma utbud som när jag kikade där i somras så det är nog vad som finns för det var likadant igår.

Ja dom tvillingmagar jag sett har varit enorma! Kan förstå att det blir svårt att köra bil. O tungt att gå, jobbigt att typ finnas till ;)
Men om tiden går lika fort sista halvan som första så är det snart över o vi har bebisarna här istället :)
Gravidkläderna i min storlek är redan små, har 2 tröjor som precis möter jeansen utan att lämna en glipa, så hoppas jag hittar några nya längre i Ullared :)

Lycka till på Ge-Kås, för det är svårt att hitta snygga kläder tycker jag när man får gå upp i storlek så mycket :) Själv köper jag mycket på T*a då jag inte ville ge för mycket pengar för kläder i XL och XXL som jag inte har planer på att använda efter såvida de inte fungerar som oversize-tröjor.

Ja, nu får tiden vara inne för bebis i mitt fall och bebisar i ditt fall. Det är bökigt att vara tung, speciellt framtung :down:

Har känt lite mindre fosterrörelser de senaste dagarna så igår ville BM lyssna på magen. Hörde fin-fina stabila hjärtslag och alla värden var också bra. :up: Mätte SF-måttet och låg redan på 26 (v 24+2), tänker att risken finns att magen blir lika smidig som förra graviditeten. Då jämförde jag med min rumskamrat på sjukhuset som låg inne pga trilling-graviditet och min mage var då endast 0,5 cm mindre i omfång än hennes... :o.

Åhh för att få lyssna på hjärtljud :love::love:

Jag får vänta till 1/12 för att få höra hjärtljud och mäta magen. Nästan lika stor som en som väntar trillingar :eek: ? Vad hade du för magmått då ? Jag hade 48 i magmått i vecka 37 och det tyckte jag räckte gott och väl :crazy::crazy:

Åhh för att få lyssna på hjärtljud :love::love:

Jag får vänta till 1/12 för att få höra hjärtljud och mäta magen. Nästan lika stor som en som väntar trillingar :eek: ? Vad hade du för magmått då ? Jag hade 48 i magmått i vecka 37 och det tyckte jag räckte gott och väl :crazy::crazy:

Jättemysigt att få höra hjärtljud! Har tid igen på fredag nästa vecka och då får jag lyssna igen! :love: Fick även veta att de vill göra fostervattensmätning och TUL på mig då jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten och jag tackar inte nej till fler tillfällen att få se bebis!

Eftersom jag låg inlagd från v 32 och fick göra ctg varje dag och UL 1 ggr/v så har jag tyvärr inga SF-mått från den sista tiden. Måtten vi tog var rena omfångsmått, ska se om jag hittar noteringen om hur stor jag var runt magen. I ärlighetens namn var också trillingmamman två veckor efter mig, så hon hade nog varit ännu större i samma vecka som jag. Det var dock ingen som inte trodde att jag låg inne för flerbördsgraviditet på BB. :p Har man havandeskapsförgiftning brukar ju bebis vara mindre (och min son var ju inte jätteliten, 3,8 kg i v37 när han plockades ut.)

48 i v37 är ju inte att förneka.:o Låg du på stadig kurva eller ökade du mot slutet?

Lycka till på Ge-Kås, för det är svårt att hitta snygga kläder tycker jag när man får gå upp i storlek så mycket :) Själv köper jag mycket på T*a då jag inte ville ge för mycket pengar för kläder i XL och XXL som jag inte har planer på att använda efter såvida de inte fungerar som oversize-tröjor.

Ja, nu får tiden vara inne för bebis i mitt fall och bebisar i ditt fall. Det är bökigt att vara tung, speciellt framtung :down:

Jag har köpt en del där med, men ibland tycker jag kläderna blir dyra som attan. En lite längre tröja/kofta som sluta på 230:- + frakt.. Då köper jag hellre nytt ;) Men ibland kan man hitta riktigt klipp :)
Väntar ändå till efter Ullareds-trippen, kanske kanske dom fått in ett parti med billiga, snygga o stora gravidtröjor ;)

Ikväll är det dags för vattengympa, har längtat som en tok sen förra veckan! Säger det igen till alla er andra, jag rekommenderar verkligen er att gå på det, jag tyckte iallafall att det va helt underbart skönt :love:

Vi planerar lite smått :) Har tittat lite i FKs planeringsverktyg och just nu lutar det åt att jag är hemma början/mitten av april t o m januari och maken februari - september.

Har fått ärva en gammal BB-vagn som makens gammelmormor som var barnmorska tog hem någon gång på 60-talet som vi tänkte kan vara bra att ha den första tiden :)

Vi vet vilken vagn vi vill ha men lugnar oss nog till efter jul med att beställa. Eller åtminstone efter RUL 30/11. Tänkte även börja med barnrummet efter jul.

Har även Traderat lite kläder bara för att det är så kul! Har fått nåt plagg redan också. Jag tycker dock inte det är så kul för folk köper ju bara grå eller beiga kläder O_o Jag känner mig otacksam men jag gillar kläder med färg och för mig spelar könet ingen roll för vilka kläder jag väljer att klä hen i. Jag är även lite orolig för att min släkt bara kommer köpa rosa klänningar med volanger om det blir en flicka, typ det värsta jag vet :crazy: Största I-landsproblemet nånsin eller...

Fast neutrala färger är ju bra att matcha med :) (enligt min smak i alla fall...) jag har köpt en del mönstrat osv och funderar på om jag har tillräckligt att matcha det med eller om det kommer bli hysteriskt ;)

Jättemysigt att få höra hjärtljud! Har tid igen på fredag nästa vecka och då får jag lyssna igen! :love: Fick även veta att de vill göra fostervattensmätning och TUL på mig då jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten och jag tackar inte nej till fler tillfällen att få se bebis!

Eftersom jag låg inlagd från v 32 och fick göra ctg varje dag och UL 1 ggr/v så har jag tyvärr inga SF-mått från den sista tiden. Måtten vi tog var rena omfångsmått, ska se om jag hittar noteringen om hur stor jag var runt magen. I ärlighetens namn var också trillingmamman två veckor efter mig, så hon hade nog varit ännu större i samma vecka som jag. Det var dock ingen som inte trodde att jag låg inne för flerbördsgraviditet på BB. :p Har man havandeskapsförgiftning brukar ju bebis vara mindre (och min son var ju inte jätteliten, 3,8 kg i v37 när han plockades ut.)

48 i v37 är ju inte att förneka.:o Låg du på stadig kurva eller ökade du mot slutet?

Undra varför dom tagit bort rutinen med TUL, för som jag förstod det fick alla det innan?
Kul iallafall att du får se en extra gång :)

Men vad är dealen med mina hormoner? I morse blev jag prejad av en idiot som inte tyckte att man behövde vare sig blinka eller ha uppsikt när man kör ut ur en rondell, så jag fick panikbromsa för att inte hamna i diket eller få plåtskador. Inte helt ovanligt med idioter i morgontrafiken och ingen blev ju skadad....men jag blev så satans arg på att karln inte bara körde livsfarligt utan dessutom varken fattade eller brydde sig om hur jävla idiotiskt han betedde sig så jag började gråta av ilska (igen!). Dessutom funderade jag ett tag allvarligt på att köra efter honom och skälla ut honom efter noter så fort han stannade vid ett rödljus...

I vanliga fall är jag en ganska vänlig och icke-konfrontativ person och jag brukar verkligen inte börja storgråta när jag blir arg. Känner mig så stabil. :crazy:

Ikväll är det dags för vattengympa, har längtat som en tok sen förra veckan! Säger det igen till alla er andra, jag rekommenderar verkligen er att gå på det, jag tyckte iallafall att det va helt underbart skönt :love:
Jag håller med om vattengympan. Gick förra graviditeten (då med avslutande inslag av förlossningsförberedelse) och jag älskade det! :love: Har kikat lite på nya kursdatum, men förra gången hade jag bara en dräktig häst att ta hand om, nu har jag 3 som alla är i full gång så det är svårt att hitta en lucka i schemat för vattengympan.

Men vad är dealen med mina hormoner? I morse blev jag prejad av en idiot som inte tyckte att man behövde vare sig blinka eller ha uppsikt när man kör ut ur en rondell, så jag fick panikbromsa för att inte hamna i diket eller få plåtskador. Inte helt ovanligt med idioter i morgontrafiken och ingen blev ju skadad....men jag blev så satans arg på att karln inte bara körde livsfarligt utan dessutom varken fattade eller brydde sig om hur jävla idiotiskt han betedde sig så jag började gråta av ilska (igen!). Dessutom funderade jag ett tag allvarligt på att köra efter honom och skälla ut honom efter noter så fort han stannade vid ett rödljus...

I vanliga fall är jag en ganska vänlig och icke-konfrontativ person och jag brukar verkligen inte börja storgråta när jag blir arg. Känner mig så stabil. :crazy:

Åh vad jag känner igen mig!
Har faktiskt också funderat på att köra efter en bilist som körde som en dåre.. Ville verkligen förklara för han hur ansvarslöst & idiotiskt han körde. Tur jag hade vår skruttbil som inte skulle hinna ikapp ;)

Man får nog räkna med att va lite ostabil ett tag ;)

Undra varför dom tagit bort rutinen med TUL, för som jag förstod det fick alla det innan?
Kul iallafall att du får se en extra gång :)
Inte en aning om det var så att alla fick förr, det var inte så när jag var gravid för 5 år sedan. Men visst är jag glad att få en extra titt! Jag gissar att du får många extra tittar på dina två? :)

Inte en aning om det var så att alla fick förr, det var inte så när jag var gravid för 5 år sedan. Men visst är jag glad att få en extra titt! Jag gissar att du får många extra tittar på dina två? :)

Har för mig att min bm sa något om att alla fick det innan men så va det inte längre.. Men är inte säker.

Ja, det blir många extra tittar :) Har fått 4 ul redan, ska om jag går hela vägen på 4 till.
O så får jag ju lyssna på hjärtljuden varannan vecka också :love: Har det rätt lyxigt faktiskt ;)

Jag med, road-rage har fått ett ansikte. :o Eller när jag fick ett utbrott som troligtvis kunde uppmätas på richterskalan när tågtrafiken sjabblade till det och dessutom hade en jävligt mjäkig människa i kundsupporten. Kändes mindre bra att chefen stod bredvid och fick bevittna mitt inte alltför charmiga beteende... :angel: Fast jag lipar inte när jag blir arg, däremot lipar jag väldigt lätt över saker som i vanliga fall kan kännas tråkiga och sorliga förvisso men nu känns väldigt sorgliga. Typ föl som stöts bort av sin mamma.

Kan man boka ett möte med nån någonstans som kan det här med föräldrapenning.. Jag försöker fatta o planera med det går verkligen inte.. :/

J

Vad jag ville få fram var att konstant oro inte har ett nödvändigt samband med gott föräldraskap.

Nej, det är klart att konstant oro inte har något att göra med att vara en bra förälder. Det har jag aldrig nånsin påstått.

I min första graviditet var jag inte orolig efter att ha gjort första ultraljudet. Efter att mellan graviditeterna fått tre missfall är jag mer orolig i den här graviditeten.
Skulle självklart hellre inte gå och tänka på saker som kan gå fel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat