Det är väl just nackdelen med att vänta tvillingar, att många blir så enormt stora. Mitt tips som hade enorm mage med andra barnet är att försöka undvika köra bil på slutet om du har körkort. Min bilratt fastnade i magen, så jag fick trycka in magen med ena handen och svänga med andra för det tog stopp annars. Och ja, jag undvek att köra bil men ibland var det tvunget
. Sen tänk logiskt när du köper gravid-kläder, det är kanske inte bara att köpa din storlek utan kanske får gå upp flera. Jag gick från M till XXL, och då täckte jag ändå inte magen det sista med tröjorna
Själv får jag ofta frågan - "Det är inte många veckor kvar eller?" Folk ser ut så här
när jag säger att det är dags i mars.
Vi har bara babyskydd, blöjor, flaskor, ersättning och eventuellt napp kvar att köpa men det får bli nån månad innan BF då jag helst vill ha en stol från nyfödd och till 3-4 år. På så sätt hoppa över själva babyskyddet, då mellanbarnet bytte redan vid 5-6 månaders ålder då han var både för tung och lång. Nu har vi iofs allt efter mellanbarnet då det kommer skilja drygt 2 år bara.