Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När min mammaväntade mina yngsta syskon som nu är 22 år så vart det bara RUL oc läkaren säger då, jag ser tydligt två foster och ev ett tredje som ligger lite bakom -men det var bara en skugga.. Morsa blev lite nervös då detta blev barn nr 6 och 7En snabb googling säger att det inte verkar vara jättesvårt att missa en tvilling i v8, där var till och med en på familjeliv som gjort ett ul i v16 där tvillingen missades (den upptäcktes två veckor senare på RUL).
Men efter vecka 11 verkar det vara ganska ovanligt att det missas, så jag tror @Tassetass kan vara ganska lugn
(jag blev ju dock bara mer nervös av detta )
Och jag som fasar över att detta ska bli nr 2 och en ev 3:aNär min mammaväntade mina yngsta syskon som nu är 22 år så vart det bara RUL oc läkaren säger då, jag ser tydligt två foster och ev ett tredje som ligger lite bakom -men det var bara en skugga.. Morsa blev lite nervös då detta blev barn nr 6 och 7
Tack!Grattis! Och vad skönt att "slippa" en hel vecka nästan
Nytt läkarbesök idag pga mina blödningar. Blev sjukskriven en månad till och nu tvekar de inte längre, utan det är moderkakan som brister och blöder pga att det är en placenta praevia. Vila, lugn och ro samt i sedvanlig ordning totalt sexförbud. Kul...
Mina stjärnor jag fortfarande ser trodde läkaren beror på svajjigt blodtryck, men varje gång vi har tagit det så ha det legat bra, idag var det dessutom superbra 121/70 och så mycket stjärnor som jag sett senaste dygnet har jag inte gjort på ett bra tag. Bm som kollade blodtrycket tror ändå att det är det låga Hb som ligger och surrar på 100 som stör.
Går in i v21 idag och är fortfarande i mood att jag bara väntar och räknar veckor. Läste på mitt sjukintyg efter jag lämnat läkaren och innan jag körde till jobbet och lämnade det till chefen och där står hotande förtidsbörd. Känns sådär kul må jag säga.
Tja vila var receptet, fast han sa lite emot sig själv. För jag måste inte ligga i sängen utan kan vara igång och göra saker men för att moderkakan ska få läka så måste jag vila. Så jämförde han med ett sår, att det läker långsammare om man rör på det(vickar, vrider etc) då det sträcker i ärrbildningen. Men han trodde inte vanliga aktiviteter i sig skulle öka blödningarna. Bara det att när jag blöder så är blödningen "gammal" för det tar ett tag att tränga sig förbi moderkakan som är som en propp i en diskho typ... Alltså, när jag ser blödningen har den börjat mörkna och det är ju då jag redan behöver vila för avläkning. Ehhh jodå så att eh... Nåja, sex är dock den största faran då det i regel direkt irriterar livmodertappen med stötar och extra sammandragningar, så ska konvertera till nunna det närmaste halvåret tror jag, för orgasmer i sig var inte heller att föredra -så händerna på täcket liksomDetta var inte alls kul att läsa . Finns det något man kan göra åt det eller är det bara vila som gäller och hoppas på det bästa?
Måste få fingrarna ur och teckna en gravidförsäkring! Det sög liksom lite musten ur en efter missfallet så det var svårt att se i början att det var värt det. Tror jag har chans att få ut på försäkringen jag hade då men då måste jag ringa och det är svårt att motivera sig, särskilt eftersom det är fullt upp på jobbet.
Kan du inte göra skadeanmälan på nätet?
Försökte med det men det fanns liksom inget alternativ som passade. Mejlade och fråga vad jag skulle välja och svaret var att det är bättre jag ringer så det blir rätt.
Jag förstår att det är jobbigt, men ring bolaget. Om du får ersättning, så kan du ju ha det som start på ett sparkapital till din kommande bebis.
Ja, det börjar ju bli dax att börja tänka på försäkring... Har någon av er börjat kolla runt?
Hade Trygghansa till sonen (och fortsatte med deras barnförsäkring), hoppas att de är bäst nu med