Vårföräldrar 2015 #6

Undrar om första tanden är på gång här :D sovit oroligt och vaknade 5:30 i morse och är extremt klängig mellan varven. Dessutom känns det som att hon tycker det kommer för lite mjölk när hon ammar så hon blir ledsen för det med, livet är bra motigt ibland när man är nybliven 1-åring :grin:

Annars är det full fart som vanligt, hon är lika klättrig och äventyrlig som innan vilket resulterat i dels en vurpa på stenläggningen med skrapad högersida av ansiktet och bula som resultat och så fick hon närkontakt med ett element (sån gammal variant) och tog emot sig med vänstersidan av ansiktet = ytterligare bula och röda ränder O_o:meh: Det går bra nu....

Natten var rätt bökig (hon vill inte sova själv och rullar runt ungefär som de där stentrollen i Frost), hon har inte ätit knappt nånting på hela dagen och hon är allmänt rätt ynklig. Hon har fått vara hos farmor och farfar i eftermiddag och hon sov i två timmar i farmors knä, hon som aldrig sover i famnen annars. Innan sängdags fick hon en dos Ipren och hon sög i sig en hel flaska ersättning. Hon sover nu, hoppas hon kan sova i spjälsängen i några timmar i alla fall. Hon lär vakna runt två och vilja äta, blivit en del extra nattmål denna vecka eftersom hon inte velat äta mat på dagen (hon tar inte flaska dagtid).

Såg innan att ytterligare en tand brutit igenom helt, nu är det bara tre till som ska igenom innan den här tandsprickningsperioden är över (förhoppningsvis).

Förstår att ni haft en jobbig dag då! Hoppas tänderna ploppar upp snabbt så ni får en lugnare period snart.

Förstår att ni haft en jobbig dag då! Hoppas tänderna ploppar upp snabbt så ni får en lugnare period snart.

Nu är det lugnare, för pappan är hemma. Ongen, som inte ätit bra på hela veckan, åt en halv veckoranson med mat från det att maken kom hem tills sovdags. Ongen, so inte sovit en bra natt på hela veckan när maken varit borta, somnade strax efter åtta igår och sov - utan att äta - till klockan sex. I sin egen säng. Förstås. Eftersom maken hade nattjouren. Ännu ett exempel på min karls makalösa tur i livet. :D

Nu är det lugnare, för pappan är hemma. Ongen, som inte ätit bra på hela veckan, åt en halv veckoranson med mat från det att maken kom hem tills sovdags. Ongen, so inte sovit en bra natt på hela veckan när maken varit borta, somnade strax efter åtta igår och sov - utan att äta - till klockan sex. I sin egen säng. Förstås. Eftersom maken hade nattjouren. Ännu ett exempel på min karls makalösa tur i livet. :D

Haha livet är underbart :D

Jag börjar nu på fjärde jobbvecksn, tiden går fort! Men allting går bra, jag tycker det är rätt trevligt att jobba igen och far och son verkar trivas fint där hemma :)

Helgen har varit lite allmänt kaos dock. Vi provade att sonen bara skulle sova en gång per dag. Senaste veckan har det verkat som att han varit redo för det. Det var han inte alls. Resultatet blev kalastrött bebis, rubbad dygnsrytm och allmänt kaos :p Så nu fortsätter vi med två sovstunder per dag ett tag till :)

Jag börjar nu på fjärde jobbvecksn, tiden går fort! Men allting går bra, jag tycker det är rätt trevligt att jobba igen och far och son verkar trivas fint där hemma :)

Skönt att ni alla trivs med det nya livet! :)

Helgen har varit lite allmänt kaos dock. Vi provade att sonen bara skulle sova en gång per dag. Senaste veckan har det verkat som att han varit redo för det. Det var han inte alls. Resultatet blev kalastrött bebis, rubbad dygnsrytm och allmänt kaos :p Så nu fortsätter vi med två sovstunder per dag ett tag till :)

Can't fight the power. :D

Jag och E har haft en bra helg ensamma hemma :) Helgen har gått galet fort bara och nu sitter jag på kontoret och jobbar :D

Igår åkte vi och kollade när min bästa vän hopptränade och E tyckte det var spännande med alla hästar och att springa fram och tillbaka på läktaren :angel:
När träningen var slut gick vi med min kompis när hon skulle sadla av och E sprang runt som en galning på stallplanen och i stallet så jag hade att göra haha! Plus att jag hade med valpen som skulle få lite miljöträning :D

Båda nätterna under helgen har hon sovit som en sten! Men i natt var hon ledsen två ggr så maken var upp till henne. Hon kände nog på sig att pappa var hemma igen ;) Hon hade somnat när dom kom hem igår.

En annan bra sak är att hon verkar ha kommit över det där att bli ledsen om man går ifrån henne innan hon somnat ordentligt. Väldigt skönt för helt ärligt är det inte såååå roligt att sitta där och vänta och sen försöka smyga ut :p

Detta är min sista vecka som deltidsarbetande/deltidsföräldraledig. På måndag går jag på 100% och maken går hem på 100%. Men jag har ju fördelen att kunna jobba hemifrån om jag vill så jag kanske gör det så får jag pussa på dom ibland mitt på dagen också :D

Detta är min sista vecka som deltidsarbetande/deltidsföräldraledig. På måndag går jag på 100% och maken går hem på 100%. Men jag har ju fördelen att kunna jobba hemifrån om jag vill så jag kanske gör det så får jag pussa på dom ibland mitt på dagen också :D

Jag kan också jobba hemifrån när det passar (dvs inga möten) och jag planerar min egen tid. Himla skönt är det! Och sen när det är dags för att maken ska börja jobba och dagisstart känns det nästan som en förutsättning för att vi ska få ihop det. Så väldigt glad att jag har ett såpass flexibelt jobb :)

Jag kan också jobba hemifrån när det passar (dvs inga möten) och jag planerar min egen tid. Himla skönt är det! Och sen när det är dags för att maken ska börja jobba och dagisstart känns det nästan som en förutsättning för att vi ska få ihop det. Så väldigt glad att jag har ett såpass flexibelt jobb :)

Mitt gamla jobb inte så flexibelt kan jag ju säga...så det känns nästan kriminellt att göra som man vill nu :D Har inte kommit in i tänket än, men det kommer väl nu när jag börjar jobba heltid :)
Vi jobbar båda dagtid så gällande dagis så behövs egentligen inga ändringar av arbetstider men det är bra för hundens skull! :)

Här sovs det i regel två gånger per dag men det varierar mellan 1-3. Hon sover allt längre stunder dagtid, i takt med att nätterna blir allt rörigare ;).

Här sovs det två gånger om dagen. En timme på fm och två drygt på em.
Har vi någon speciell aktivitet har det hänt att en sovtid försvunnit men han är bra trött då även om han orkar hålla ögonlocken uppe till nästa sovtid.

Sen sover han 21-07.

Det gör inte mamman :meh: som kissar minst varannan timme :cautious:

E sover i regel 1-2 h på fm och sen en liten stund på em, max 1 h för hon får inte sova längre för oss :p Sen sover hon från 19-20 till 7-8 :)
J sov två ggr per dag fram tills hon börja dagis, där sov hon bara en gång och det höll vi på även hemma sen. Skulle tro att det bli något liknande för E. Blir lite automatiskt så när dom börjar dagis.

Här sovs det 2 gånger/dag, oftast en längre på fm och en kortare på em.
E slutade äta mat på natten när jag slutade amma :)

Min sover ett längre pass på fm och ett längre på em. På fm är det något kortare (1,5-2 h) och lite längre på em (2-4 h). Men oftast sover hon runt 4-5 h dagtid. Sen sover hon alltid i bilen, vilket blir en stund på seneftermiddagen oftast varje dag. Sover 20-21 och vaknar 07-08. Alltid 11 h. Vaknar mkt sällan nattetid. :bow:

Vilka barn äter fortfarande nattetid?

L äter fortfarande en gång nattetid. Innan tandbonanzan verkade hon vara på g att sluta med nattmålet, men när tänderna började spöka åt hon så dåligt dagtid att nattmålet behövdes igen. Inatt åt hon som tidigare sagt inte, men enstaka nätter utan mat har hon haft sen kanske ett halvårs ålder så jag ropar inte hej än.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 517
Senast: Nixehen
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30