Vårföräldrar 2015 #6

Ja visst är det väl så att det händer alla någon gång. Känns så dumt bara eftersom det var en situation där jag borde haft bättre koll.

Men men, han mår toppen och har ätit massor idag jämfört med senaste tiden så ska sluta tänka på det :)

Urk, nu vill jag att vi ska bli friska! Förkylningarna har avlöst varandra och mån-ons hade han tredagarsfeber.

Hur mår ni?

Haft en väldigt mammig bäbis här ikväll ;) Jag har jobbat torsdag och fredag och idag har jag vart iväg på hundutställning hela dagen. Undrar hur hon kommer vara till veckan när jag jobbat mån, tis och ons och är borta på ridkurs hela dagen i morgon :p

Urk, nu vill jag att vi ska bli friska! Förkylningarna har avlöst varandra och mån-ons hade han tredagarsfeber.

Hur mår ni?

Usch och fy :( Hoppas ni får bli friska snart!

Peppar peppar ta i trä så har vi klarat oss från allt vad sjukdomar och förkylningar heter sen veckan efter nyår. Hoppas det håller i sig!

Ni med äldre barn som bytt till bilbarnstol, vad ska man tänka på förutom säkerheten? Är det bra att ha en stol man kan fälla under färd tex?

Ni med äldre barn som bytt till bilbarnstol, vad ska man tänka på förutom säkerheten? Är det bra att ha en stol man kan fälla under färd tex?

Att den får plats i bilen! Inte direkt en självklarhet. Iaf inte om man vill att det ska kunna sitta en person framför stolen..

Vi har en stol som går att fälla under färd och tycker det är superbra. Somnar han i upprätt läge hänger han med huvudet och det ser inte alls bekvämt ut.

Vi köpte en Maxway till mins föräldrar som de ska ha. Lätt attbära ur/i ich liten och smidig men inte fällbar. Men den har ju fyra olika lägen man kan välja mellan, vill barnet sitta mer rättupp så ett fast viloläge blir fel?

Vi har en passat, har nog tänkt ha stolen fram eftersom jag oftast kör själv med honom.

Vi köpte en Maxway till mins föräldrar som de ska ha. Lätt attbära ur/i ich liten och smidig men inte fällbar. Men den har ju fyra olika lägen man kan välja mellan, vill barnet sitta mer rättupp så ett fast viloläge blir fel?

Vi har en passat, har nog tänkt ha stolen fram eftersom jag oftast kör själv med honom.
Har man ett barn som exakt alltid somnar i bilen så fort motorn går igång o vaknar när bilen stannar hemma i garaget igen så är det onödigt med fällbar :) vi har i ett läge som passar när hon sover eftersom aldrig är vaken.

Vi har en som går att justera under färd och jag tycker att det är riktigt bra.

En sele som är lätt att justera och lätt att dra åt är också viktigt, förresten, speciellt under den här årstiden då klädseln kan variera väldigt mycket.

Vi har en som går att justera under färd och jag tycker att det är riktigt bra.

En sele som är lätt att justera och lätt att dra åt är också viktigt, förresten, speciellt under den här årstiden då klädseln kan variera väldigt mycket.

Klart du är nöjd! Vi har ju samma ;)

Håller med om att bra sele är viktigt! Men aldrig overall i bilstol med tanke på varierad klädsel så här års.

Tror säkert att det funkar bra med att vinkla stolen i bra sovställning om barnet alltid sover som @Elisha skriver. Har aldrig riktigt varit aktuellt för oss :angel: Men man ska då tänka på att olika bilar har olika lutat säte så att man köper en stol som passar.

Prova stolen i bilen innan kan man väl sammanfatta :)

Vilken har ni? Kollad på maxicosi mobi tror jag den hette. Vi åker ju långt emellanåt (Sthlm-Skåne) så tror fällbar kan vara skönt. Tack för tipsen.

Tips mot förstoppning? Vi har haft mer eller mindre problem sedan vi började med annan mat än amning och nu tycker jag det blivit värre. Det går 3-4 dagar utan att hon bajsar och när hon väl gör det så gör det ont. Kan tänka mig att hon håller sig och det skapar ju förstås en ond cirkel.

Problemet är att hon är rätt kräsen och liten i maten. Olja i maten är inte så populärt, men katrinplommonpure går iaf ner. Det hon äter helst är mackor, fet yoghurt och pastabaserad mat... Vi ammar fortfarande litegrann. Tips?

Pär
Tips mot förstoppning? Vi har haft mer eller mindre problem sedan vi började med annan mat än amning och nu tycker jag det blivit värre. Det går 3-4 dagar utan att hon bajsar och när hon väl gör det så gör det ont. Kan tänka mig att hon håller sig och det skapar ju förstås en ond cirkel.

Problemet är att hon är rätt kräsen och liten i maten. Olja i maten är inte så populärt, men katrinplommonpure går iaf ner. Det hon äter helst är mackor, fet yoghurt och pastabaserad mat... Vi ammar fortfarande litegrann. Tips?
päron är också lösande och se till att hon dricker ordentligt.

Tycker faktiskt de är orimligt dyra jämfört med andra. Sen ska vi nog inte ha Isofix för att få upp vikten till 25 kg, könns som det kan behövas när man närmar sig 9 kg vid 5 mån :D

Vilken har ni? Kollad på maxicosi mobi tror jag den hette. Vi åker ju långt emellanåt (Sthlm-Skåne) så tror fällbar kan vara skönt. Tack för tipsen.

Tycker faktiskt de är orimligt dyra jämfört med andra. Sen ska vi nog inte ha Isofix för att få upp vikten till 25 kg, könns som det kan behövas när man närmar sig 9 kg vid 5 mån :D

Vi har som sagt samma. 20 % rabatt övertalade oss :angel: Vill man inte ha isofix är Besafe izi plus ett alternativ.

Men om ni får plats med Maxi cosi mobi i bilen hade jag tagit den! Vi hade valt den om den hade fått plats vettigt i bilen. Skilde 20 cm i benplats för den som sitter framför och blev jättetrångt hos oss.

Vi har en maxi cosi mobi och är jättenöjda med den.
Men ett tips är att prova den i bilen innan ni köper, den tar väldigt mycket plats då den monteras långt ut på sätet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 197
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 029
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar