Tack! Man läser ju så mycket, och hör, 'si och så och borde'På A svarar jag nej, på B svarar jag nej och på c vet jag inte
Eller med andra ord skulle jag säga glad och nöjd bebis och föräldrar = bra rutiner! Jag tycker det inte finns några som helst anledning att ändra på någonting om ni inte vill det! Är nog många som är avundsjuka
Tänka på inför framtiden skulle jag säga lyssna på barnets behov och gör det som känns bra för er! Lyssna mindre på BVCs och andras rekommendationer om hur det "ska" vara om ni inte är i behov av problemlösning Exempelvis det här med att kunna somna i egen säng. Det är bara nödvändigt om ni vill det (tycker jag då). Så länge ni inte brukar inhysa BVC nattetid skulle jag strunta i deras behov
Så då går tankarna kring iväg trots att både vi och bebis känner oss ganska säkra på vårt.
Bebis känns trygg och tillfreds och har heller inga problem om rutinerna ruckas varken mycket eller lite. Personligen tror jag sova i egen säng kommer och det är ju inte så att han aldrig sover där..
När det närmar sej dagistider får man väl ta tag i att lägga tidigare och gå upp tidigare men det dröjer ju tills det är aktuellt.
Finns nog de som vill byta med oss
'har jag hört'
Vi har aldrig haft småbebis heller har vi hört, för vi vet inte hur det egentligen är men det kanske nästa kotte väger upp