Vårföräldrar 2015 #5

För vissa är det så, för andra är det på annat vis. Jag känner folk som gått upp i vikt medan de ammat, andra har inte kunnat förhindra icke-önskad viktnedgång hur mycket de än ätit.

Och allt är förstås heeeelt normaaaaalt. :D

Precis! Jag har rasat 10-11 kg första veckan efter båda mina förlossningar men de sista 6-7 kg har suttit kvar trots helamning i typ 6 månaderna. De har börjat försvinna först efter jag slutat amma både förra gången och denna gången :)

Det här med amning alltså :love: Nog för att det var en jävla kamp i början men när alla gravidkilon rinner av utan ansträngning så känns det gött (ja förutom att det såklart är bra på massa sätt säkert men nu är jag bara egoistisk ). Har ätit vad jag vill sen hon kom och tränat ehm. ... sparsamt skulle man kunna säga och ligger under inskrivningsvikten. Men nu går jag ner en bra bit över 1kg i veckan så måste ösa på med mat men det är lyxproblem för mig, älskar mat :p

Var förövrigt precis lika för min bästa kompis som också helammar, efter 4 månader så försvann allt det sista från graviditeten på ett par veckor. Är det så här för dom flesta?? Varför har ingen sagt nåt i så fall, så många kroppstankar en hade blivit besparad!

Jag delammar ju bara men äter ändå mängder för att inte försvinna :crazy: Helt sjukt vad energi man verkar göra av med!
Gick upp nånstans runt 16 kg under graviditeten tror jag och det rasade av på någon vecka...

Var förövrigt precis lika för min bästa kompis som också helammar, efter 4 månader så försvann allt det sista från graviditeten på ett par veckor. Är det så här för dom flesta?? Varför har ingen sagt nåt i så fall, så många kroppstankar en hade blivit besparad!

Jag gick upp 12 kg under graviditeten, men mycket vätska. Sen gick jag ner 16 kg på tre veckor och har varit kvar där. Lär vara något extrakilo på brösten också :p

Som skrivits innan så är det ju inte så för alla. Så det är väl inget man kan räkna med direkt. Men trevligt när det stämmer!

Now it´s done..

Nu hade vi absolut inte ork att vänta på något morgontest. :angel: Så vi testade igår kväll redan.
Men det verkade ändå rätt onödigt att vänta, testet visade sitt svar ganska omedelbart ändå. Svaret visade sig heller inte vara någon direkt överraskning för någon av oss, trots förnekelsen senaste veckan :o
Så enligt mina högst amatörmässiga beräkningar kommer sonen få en så kallad psedotvilling när han är 12,5 månad gammal.:nailbiting::banana:

Vi är mycket glada, men samtidigt lite skärrade, lite rädda och rätt chockade :p Ett syskon så tätt var inte alls planerat, men vi börjar landa i saken och det känns ganska rätt ändå. Faktum är att ppillren ligger på rumsbordet och väntade på mensens första dag som aldrig kom. :grin:
Jag kommer nog dock behöva några extrasamtal med BM då jag har sonens förlossning så färskt i minnet att jag är lite rädd för maj månad redan nu :cool: Men jag är ivrigt påhejad av syster och mamma som är de enda som vet hittills, jag kunde ju inte hålla mej :laugh: Min mamma fick också barn inom ett och ett halvt år och dementerade allt man läser om hur sjuuukt jobbigt det är:meh:. För det är alldeles underbart OCKSÅ! :love:

Kom å joina i vårföräldrar 2016 med mig! Vad har du för bf tror du?

Now it´s done..

Nu hade vi absolut inte ork att vänta på något morgontest. :angel: Så vi testade igår kväll redan.
Men det verkade ändå rätt onödigt att vänta, testet visade sitt svar ganska omedelbart ändå. Svaret visade sig heller inte vara någon direkt överraskning för någon av oss, trots förnekelsen senaste veckan :o
Så enligt mina högst amatörmässiga beräkningar kommer sonen få en så kallad psedotvilling när han är 12,5 månad gammal.:nailbiting::banana:

Vi är mycket glada, men samtidigt lite skärrade, lite rädda och rätt chockade :p Ett syskon så tätt var inte alls planerat, men vi börjar landa i saken och det känns ganska rätt ändå. Faktum är att ppillren ligger på rumsbordet och väntade på mensens första dag som aldrig kom. :grin:
Jag kommer nog dock behöva några extrasamtal med BM då jag har sonens förlossning så färskt i minnet att jag är lite rädd för maj månad redan nu :cool: Men jag är ivrigt påhejad av syster och mamma som är de enda som vet hittills, jag kunde ju inte hålla mej :laugh: Min mamma fick också barn inom ett och ett halvt år och dementerade allt man läser om hur sjuuukt jobbigt det är:meh:. För det är alldeles underbart OCKSÅ! :love:

Först en risbuske för all den olidliga spänning du utsatte oss i tråden för. :D Sen ett stort GRATTIS!!! Så roligt!:banana::banana::banana:

Jaha, är det ment att vi andra ska följa @Elisha och @Magnum nu då? Vem är först ut?:idea::D:nailbiting:

Vore ju kul med fler tätisar ;) nån som känner sej manad?

Över min döda kropp. :p För oss blir det nog ett barn. Innan jag kommit över hur jävla genomvidrigt det var att vara gravid kommer jag att vara äldre än vad jag vill vara för att skaffa fler barn. Funderar redan nu på att sterilisera mig för att inte behöva tänka mer på det här framöver.

Nu har jag varit ifrån dottern nästan 24 timmar i sträck, först hade hon barnvakt i går när jag och sambon var ute, sen kom vi hem och sov, jag ammade en stund i morse och åkte sedan och hjälpte till på klubbtävling och kom hem efter lunch.
Då är det bra gosigt när jag inser att hon är övertrött och sen lyckas få henne att somna i sjalen en stund :love:

MIN PERSIKA!!

12006606_641273309347686_6367486457358148359_o.jpg

Varit mycket utomhusaktivitet idag och Emelie har suttit i vagnen och kollat in vad som händer :) Behöver jag säga att båda var bra övertrötta förut och däckade med en gång jag la dom :angel::love:

Har planerat att åka på badhuset under veckan. Det blir första gången för E isåfall :D Hon har bara badat i sjön innan :p

Dottern vände sig från rygg till mage första gången i går när hon var hemma ensam med pappa, slut på friden :D
Hon har vänt sig ett par gånger till sen dess så jag har fått bekräftat att det var sant ;)

Dottern vände sig från rygg till mage första gången i går när hon var hemma ensam med pappa, slut på friden :D
Hon har vänt sig ett par gånger till sen dess så jag har fått bekräftat att det var sant ;)

Har du tur kan lugnet råda ett tag till. :D L vände sig för ett par veckor sedan, men det var som att hon tyckte att det inte var någon hit så de senaste tio dagarna har jag inte sett att hon vänt sig igen. :p

Har du tur kan lugnet råda ett tag till. :D L vände sig för ett par veckor sedan, men det var som att hon tyckte att det inte var någon hit så de senaste tio dagarna har jag inte sett att hon vänt sig igen. :p
Vi får väl se, beror säkert på vad hon får för sig att hon behöver träna på men hon har faktiskt tagit sig runt en gång nu på morgonen också. Verkar som att det är roligare att ligga på mage när hon får ta sig dit själv, för hon har ju bara blivit sur när vi försökt lägga henne där tidigare O_o

Hihi detta liknar när jag fotade sonen i helgen och insåg att han hade fem olika randiga plagg på sig O_o:D

Det är fint med randigt! :D Ska dock anstränga mig för att klä ongen i något annat den dag hon blir sex månader, annars kommer det se ut som att hon haft exakt samma kläder på sig i flera månader... :p

Här rullas det för fullt. Jag lägger ut täcken och filtar, men tycker att han rullar ut på golvet på nolltid. Känner att det är för hårt att rulla på golvet utan något under, men börjar kännas som ett stort projekt att vaddera hela huset...

Sonen kan rulla runt, och har egentligen kunnat det ganska länge. Dock tycker han inte att det är särskilt intressant så länge det inte ligger en superduperrolig leksak i närheten som kräver att han rullar runt för att han ska nå den.

De senaste dagarna har han blivit mer och mer stadig när han sitter och nu behöver jag bara stötta honom lite grann för att förhindra fallskada ;).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 142
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar