Vårföräldrar 2015 #4

Sonen sover och mannen sitter vid skrivbordet och jobbar. Jag passar på att hoppa in i duschen för att tvätta håret. Självklart vaknar sonen och mannen plockar upp honom på armen och arbetar vidare. Sonen är lugn och tyst men ville uppenbarligen ha mat. Mannen har numer ett sugmärke på armen :laugh:

Varför går det himla bra att sitta i babysittern medan maten bereds men är helt otänkbart så fort man sätter sig till bords :confused:?

Varför går det himla bra att sitta i babysittern medan maten bereds men är helt otänkbart så fort man sätter sig till bords :confused:?
Låter det när du bereder maten? sätt på dammsugaren :p:p

E låg på bordet och sov hemma hos min pappa när vi lagade mat sen när det blev tyst så vaknade han ju såklart. Pappa körde tom assistenten och han sov ;)

Låter det när du bereder maten? sätt på dammsugaren :p:p

E låg på bordet och sov hemma hos min pappa när vi lagade mat sen när det blev tyst så vaknade han ju såklart. Pappa körde tom assistenten och han sov ;)
;), pappan jobbar kväll så jag tillredde en fantastisk kastrull med gröt :D. Ganska så tyst matlagning men jag antar jag var intressant att titta på när jag vispade :up:. Har blivit expert på att äta supersnabbt med bebis på armen, lätt gungandes :meh:

Vad dumt! Vi har en Ergobaby med spädbarnsinlägg och efter att ha övat ett par gånger är den jättesmidig att ta av och på.

Däremot blir det rätt varmt för sonen i den, så får se hur den går att använda under varmaste sommar. Tveksamt om han har tagit sig över 5,5 kg då..

Ja, hade det inte varit för det jättetjocka inlägget hade vi köpt en ergobaby istället, den är såååå mycket snyggare (tycker Manducan ser ut som en Haglöfsryggsäck. Och de tycker jag är rätt så fula...)

Var ute och red förut. Ridning plus på och avklädning av häst plus nattning av båda brukar ta ca 1,5 h och då stressar jag inte. Min man var trött så han tog med lilla E och flaskan med urpumpad mjölk upp och hoppades på att hon skulle somna hos honom. När jag kom in hör jag att hon skriker och det hade hon gjort nästan hela tiden. Hon hade ätit och sen sovit kanske en kvart sa han. Hon blev tyst och lugn så fort jag tog henne och nu har hon sovit ett tag i mitt knä framför tvn.

Tyckte synd om min stackars man :( Var väl en extremkväll men ändå. Han strävar men mamma är ändå bäst. Dom kanske borde ha fler matstunder tillsammans och mer stunder då han är med henne och jag gör annat så hon förstår att pappa också är bra! Han är ju världena bästa pappa :love:

Hur länge har ni era bebisar sovande i erat sovrum? Nu är ju våran bara 5 veckor så han kommer bo inne hos oss ett tag till, men jag inser att jag har absolut noll och ingen koll på hur gamla de brukar vara när man flyttar in de i deras eget sovrum?
Har/tänker ni ha babyvakt då?

Hur länge har ni era bebisar sovande i erat sovrum? Nu är ju våran bara 5 veckor så han kommer bo inne hos oss ett tag till, men jag inser att jag har absolut noll och ingen koll på hur gamla de brukar vara när man flyttar in de i deras eget sovrum?
Vi bor i en två så han kommer sova med oss till vi hittar nåt hus :)

Vi bor i en två så han kommer sova med oss till vi hittar nåt hus :)

Vi har precis flyttat från en tvåa till hus, så man började ju fundera då. Nu ska ju hans rum renoveras först också :)
Att flytta med en 5 veckors bebis var... intressant. Tur att vi hade hjälp, jag var inte till så mycket nytta när det gällde själva flyttandet... ;)
Hoppas ni hittar något hus ni gillar :)

Vi har precis flyttat från en tvåa till hus, så man började ju fundera då. Nu ska ju hans rum renoveras först också :)
Att flytta med en 5 veckors bebis var... intressant. Tur att vi hade hjälp, jag var inte till så mycket nytta när det gällde själva flyttandet... ;)
Hoppas ni hittar något hus ni gillar :)
Gud vad skönt att bo i hus, vi har letat typ hur länge som helst... Vi är nog ganska kräsna av oss tror jag :o;)

Men vi bor så himla bra nu, ute på landet i lägenhet med stall och ridbana på gården så det är som att ha egen gård och stall hemma. Skulle ju vilja hitta en liten gård här i närheten men det är omöjligt känns det som. Det som är tråkigt är ju att man inte betalar till sig själv...

Det där gör man som man själv känner. Vi har fortfarande äldsta (2,5 år) sovandes med oss i sängen plus lillebror och de får sova i eget rum när de själv uttrycker den önskan.

Hon blir 3 månader idag och kommee nog sova hos oss tills hon är halvåret iallafall. Äldsta dottern flyttade till sitt rum när hon var ett halvår ungefär och jag slutade amma. Vi bor i hus (7 rum och kök) så plats finns det. Hennes rum ska tapetseras och inredas bara men som sagt, ingen stress än :)

Kan ni hjälpa mig resonera lite? Jag har idag en chefstjänst, den lägsta möjliga när jag inte är föräldraledig.
Nu har min chef sagt upp sig och det jobbet vill jag ha!!
Fördelar: betydligt högre lön och sjysst tjänstebil, lönen skulle innebära att jag och min kille hamnar på samma lönenivå och det kommer öppna ekonomiska fördelar nu när vi ska köpa hus.
Jag kommer kunna styra min arbetstid ganska fritt, och kunna arbeta hemma en del
Nackdel: tillträde i augusti, jag kommer behövs få till pumpning och kanske överväga ersättning (vill helst inte det). Stort ansvar (men det är ju såklart kul också!!)

Förra föräldraledigheten var bara jag hemma, inte min kille. Är jag ego som känner att jag vill ha jobbet, och ställa krav att sambon får ta föräldraledigt? Jag är osäker på om han verkligen skulle vilja vara hemma, inte för att han inte vill vara med barnen, utan för att han är väldigt rastlös i själen, han mår inte bra av för lugnt och inte ha saker och rörelse ikring sig.
Jag har inte fått jobbet, jag har bara delgett mitt intresse och fått svaret att jag ska skicka in mitt cv. Hur tänker ni?

Kan ni hjälpa mig resonera lite? Jag har idag en chefstjänst, den lägsta möjliga när jag inte är föräldraledig.
Fördelar: betydligt högre lön och sjysst tjänstebil, lönen skulle innebära att jag och min kille hamnar på samma lönenivå och det kommer öppna ekonomiska fördelar nu när vi ska köpa hus.
Jag kommer kunna styra min arbetstid ganska fritt, och kunna arbeta hemma en del
Nackdel: tillträde i augusti, jag kommer behövs få till pumpning och kanske överväga ersättning (vill helst inte det). Stort ansvar (men det är ju såklart kul också!!)

Förra föräldraledigheten var bara jag hemma, inte min kille. Är jag ego som känner att jag vill ha jobbet, och ställa krav att sambon får ta föräldraledigt? Jag är osäker på om han verkligen skulle vilja vara hemma, inte för att han inte vill vara med barnen, utan för att han är väldigt rastlös i själen, han mår inte bra av för lugnt och inte ha saker och rörelse ikring sig.
Jag har inte fått jobbet, jag har bara delgett mitt intresse och fått svaret att jag ska skicka in mitt cv. Hur tänker ni?
Kör på :up:

Kör! Barn är ju mobila så din sambo kan ju hitta på saker med dom om han skulle bli rastlös av att va hemma ;)

Ni svarar precis vad jag vill höra :D
Den enda farhåga jag får är att jag ska känna att jag missar saker eftersom jag vet att det även kommer vara tufft! Men då får jag väl prioritera om sen :up:

Kör på!! Världens chans ju :) När mannen väl är hemma kommer han säkert hitta ett sätt att vara föräldraledig som passar honom och i förlängningen kanske vara glad att det blev som det blev?

Lycka till!!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar