Jag tycker ju såklart att den var vidrig, men antagligen var den fullt normal . Nu efteråt känns det okej, men känner inget behov av att göra det igen. Har lite mindre trevliga förlossningsbesvär men de är tydligen "fullt normala" så det är bara att bita ihop.
Hur snabbt har ni andra kommit igång med promenader och dylikt? Jag är så sjukt rastlös och vill komma igång med hunden igen men jag har så vidrigt ont i skrevet att det emellanåt är hemskt bara att stå vid skötbordet några minuter. Var på kontroll idag och läkaren sa bara att jag skulle ta det lugnt och lägga mig på soffan när jag får ont. Tydligen såg allt jättefint ut. Inte ens ett "knipövningar" fick jag som tips på hur jag skulle snabba på processen lite. Jag vill göra roliga saker nu!!!
Jag hade ju en oförskämt lätt förlossning så jag ska väl egentligen inte yttra mig, men jag gör det ändå.
För mig är det sviterna från foglossningen som hållit mig tillbaka vad gäller rörelse och träning. Har nu, drygt sex veckor efter förlossningen, kunnat trappat upp så jag kan gå åtminstone en-en och en halv timme utan att betala för det sen. Första två veckorna kunde jag gå väldigt korta sträckor men sedan klingade smärtorna av rätt rejält. Har också kommit igång med lite spinning.
Hade det inte varit för foglossningen hade jag sett mig som återställd för längesen. Förutom avslaget var alla spår från förlossningen puts väck inom tre veckor.