Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är också inställd på att gå över faktiskt, tycker ändå det börjar dra ihop sig lite väl mycket ;).

Jag vet inte om jag känner förvärkar eller barnets huvud som är på väg nedåt. Känns som mensvärk men betydligt längre ned än riktig mensvärk.
Förvärkar känns väl ofta som mensvärk, medan jag i alla fall fått för mig att fixeringen mer känns som ilningar. Ilningar kände jag väldigt tydligt igår kväll när vi tittade på TV.

Off Topic:
Körde maken till bussen strax efter kl 6 i morse och har betat av ett antal punkter på dagens att-göra-lista. Kl 10 ska jag besiktiga bilen, men jag börjar redan tro att jag måste se till att ha en del aktiviteter planerade för att inte bli uttråkad. Det regnar här så hunden stannar hellre inne i soffan än går ut och går (fast snart ska jag nog tvinga ut honom i alla fall :p )

Mensvärk, är det vanligt när bebisen börjar hamna i rätt läge?
Eller varför får man det? :o(avd dumma frågor)
Kom smygande för kanske ett par veckor sen men blir tydligare och tydligare. Kanske inte tätare men kraftigare.
Ilningar som i akutkissarpåmej-typ?

Har hela tiden haft känslan att bebis kommer komma tidigare än beräknat. Den får allt hålla sej ett tag till men intressant o se om det blir så eller ej.:D

Nej har graviditetspenning sista två månaderna pga tungt och riskfyllt arbete.
Jag förstår dig, har som sagt min första lediga dag idag och funderar redan på hur jag ska planera in aktiviteter så att jag håller mig sysselsatt.
Har känt mig väldigt glad för att jag har ett flexibelt kontorsjobb så att det har varit möjligt att jobba ganska långt in i graviditeten.

Mensvärk, är det vanligt när bebisen börjar hamna i rätt läge?
Eller varför får man det? :o(avd dumma frågor)
Kom smygande för kanske ett par veckor sen men blir tydligare och tydligare. Kanske inte tätare men kraftigare.

Har hela tiden haft känslan att bebis kommer komma tidigare än beräknat. Den får allt hålla sej ett tag till men intressant o se om det blir så eller ej.
Mensvärk är väl från livmodern, typ förvärkar, den tränar sig. Jag har haft de i mååånga veckor och tror inte de är ett tecken direkt :)

Jag är också inställd på att gå över faktiskt, tycker ändå det börjar dra ihop sig lite väl mycket ;).

Jag vet inte om jag känner förvärkar eller barnets huvud som är på väg nedåt. Känns som mensvärk men betydligt längre ned än riktig mensvärk.

Förvärkar känns väl ofta som mensvärk, medan jag i alla fall fått för mig att fixeringen mer känns som ilningar. Ilningar kände jag väldigt tydligt igår kväll när vi tittade på TV.

Ilningarna kommer enligt min BM från att barnets huvud kommer åt nerver nere i underlivet. De kan komma tidigt ifall man har en som ligger med huvudet ner, jag har haft ilningar i säkert en och en halv månad men de har blivit starkare på sistone.

Förvärkar känns väl ofta som mensvärk, medan jag i alla fall fått för mig att fixgen mer känns som ilningar. Ilningar kände jag väldigt tydligt igår kväll när vi tittade på TV.

Off Topic:
Körde maken till bussen strax efter kl 6 i morse och har betat av ett antal punkter på dagens att-göra-lista. Kl 10 ska jag besiktiga bilen, men jag börjar redan tro att jag måste se till att ha en del aktiviteter planerade för att inte bli uttråkad. Det regnar här så hunden stannar hellre inne i soffan än går ut och går (fast snart ska jag nog tvinga ut honom i alla fall :p )
Då har jag nog haft både och.

Min sömnlöshet underlättade frukost på sängen till den blivande fadern och tillika födelsedagsbarnet kl 04.30 ;) (han börjar tidigt). Han önskar sig ju en bebis men det verkar öde på den fronten så ska ge mig ut och skaffa andra presenter... och luncha hästar, motionera hund, rida:up:

@Lo_ @glittra
Ja det blir faktiskt lite tråkigt, mest för att kroppen strejkar... Har ju en häst och två hundar att ta hand om, men med den här foglossningen så blir det ju inte mycket gjort med dom heller.

Här är det 38 dagar kvar och det känns både jättelångt och jättekort. Väldigt kort när jag tittar i jobbkalendern (17 arbetsdagar), väldigt långt när jag tittar på mina svullna händer och fötter :p

Jag är också helt inställd på att gå över tiden. Antagligen för att min mamma gick 2 veckor över tiden med mig, blev igångsatt utan att något hände och det slutade i akut (om än odramatiskt) snitt. Får väl hoppas på att jag inte är släkt med henne eller ngt ;)

Tretton dagar till BF, låter lite lite tycker jag O_o
8 dagar kvar här och jag tycker det det känns som alldeles för mycket :p

Blir nog en konstig dag idag... Energin från igår är kvar och jag känner mig faktiskt Pigg! Men iom sömnlösheten inatt (lagom till jag blev trött så vaknade sonen - 2 timmar för tidigt - och vägrade somna om), så har jag varit vaken sen halv 5.... Så min kropp är dödstrött, samtidigt som hjärnan är pigg.
Tror det blir en sån där frustrerande dag idag :p

Fixar du markskötseln eller har du fått be om hjälp?

De flesta dagar går det ok, tar lite längre tid bara. Är ju så jäkla envis och vill helst klara mig själv... Men sämre dagar får jag be om hjälp... Det värsta är faktiskt gå in/ut med hästarna just nu, halka runt i gummistövlar i leran är ingen höjdare för fogarna :crazy:

Här är det 38 dagar kvar och det känns både jättelångt och jättekort. Väldigt kort när jag tittar i jobbkalendern (17 arbetsdagar), väldigt långt när jag tittar på mina svullna händer och fötter :p

Jag är också helt inställd på att gå över tiden. Antagligen för att min mamma gick 2 veckor över tiden med mig, blev igångsatt utan att något hände och det slutade i akut (om än odramatiskt) snitt. Får väl hoppas på att jag inte är släkt med henne eller ngt ;)

:D
Min blev också igångsatt, så vi får hoppas att vi inte brås på våra mödrar då ;)

De flesta dagar går det ok, tar lite längre tid bara. Är ju så jäkla envis och vill helst klara mig själv... Men sämre dagar får jag be om hjälp... Det värsta är faktiskt gå in/ut med hästarna just nu, halka runt i gummistövlar i leran är ingen höjdare för fogarna :crazy:

Skönt att du klarar det mesta själv iaf :)

Det där med envisheten känner jag igen och jag försökte alldeles för mycket i början. Jag började dock lägga band på mig sen och maken har också satt ner foten ordentligt emellanåt och det är jag glad för nu, hoppas och tror att jag kommer att återhämta mig snabbare eftersom jag försökt att inte provocera fogarna.

Att det inneburit ett väldigt inaktivt leverne med en hel del tröstätande av energitäta livsmedel vilket resulterat i kanske fyra-fem kilo mer än nödvändigt får jag helt enkelt ta. Gå ner i vikt är jag duktig på, speciellt om kroppen är snabb med att ställa upp på åtminstone promenader och landsvägscykling.

Med tanke på mödrar och ärflighet gällande graviditet/förlossning så hävdar de ju att där inte är något samband.
Jag och mamma hade dock väldigt lika graviditeter och förlossningar första rundan (långdraget, svårt att få ner barnet, sugklocka ect. Hennes (när jag föddes) vad dock värre för jag slutade andas helt plötsligt, det slapp jag med första barnet :) )

Så jag har ju inte kunnat låta bli att snegla på hur hennes andra förlossning såg ut, och jag fasar lite måste jag säga :p Hennes började då med superintensiva värkar mitt i natten, långa och kom konstant. Samtidigt som kroppen började rensa ut all skit. = diarré...
Så hon lyckades knappt ta sig till bb pga av att hon inte kunde lämna toaletten :eek:
3 timmar från första värk var min bror ute. Lite skillnad mot att gå med flera dagars värkar med mig ;)

Med tanke på mödrar och ärflighet gällande graviditet/förlossning så hävdar de ju att där inte är något samband.
Jag och mamma hade dock väldigt lika graviditeter och förlossningar första rundan (långdraget, svårt att få ner barnet, sugklocka ect. Hennes (när jag föddes) vad dock värre för jag slutade andas helt plötsligt, det slapp jag med första barnet :) )

Så jag har ju inte kunnat låta bli att snegla på hur hennes andra förlossning såg ut, och jag fasar lite måste jag säga :p Hennes började då med superintensiva värkar mitt i natten, långa och kom konstant. Samtidigt som kroppen började rensa ut all skit. = diarré...
Så hon lyckades knappt ta sig till bb pga av att hon inte kunde lämna toaletten :eek:
3 timmar från första värk var min bror ute. Lite skillnad mot att gå med flera dagars värkar med mig ;)
Men ändock, förlossning nr två är väl ändå att föredra ;)..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 500
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar