Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka flicka 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

;)
Min smula sover, äter och gör det bebisar roar sig mest med om dagarna.
Nu har mjölken runnit till ordentligt, åååååh äntligen har jag bröst igen :D
Älskar mina stora, hårda bröst :o gick ner mycket i vikt efter mitt första barn när jag slutade ammade och fick sedan a-kupa, stor skillnad från C-kupa. Så jag njuter ;)
Namn, ännu oklart!

I know the feeling! :D
Fick också a kupa efter förra graviditeten och har nu c kupa ;)

@vilse Jag haringa direkta känningar ännu men tycker att sammandragningarna har tilltagit och ökat i frekvens sedan igår. Har också en mensvärksliknande känsla oftare idag än vad jag haft innan så det känns som att något är på g inom den närmata tiden :).

Vaknade i natt av att jag drömde att jag hade en värk. Problemet är att jag inte vet om jag vaknade av drömmen eller om jag faktiskt hade en värk som jag vaknade av. Har dock inte kännt något mer efter det så var säkert bara en dröm ;).

Vaknade i natt av att jag drömde att jag hade en värk. Problemet är att jag inte vet om jag vaknade av drömmen eller om jag faktiskt hade en värk som jag vaknade av. Har dock inte kännt något mer efter det så var säkert bara en dröm ;).
Det där har jag också lyckats med :D

Något knast är det med min kropp nu i varje fall...

Vaknst för 500 gången känns det som, kissat med 1.5 timmes mellanrum inatt.. Jag har dessutom varit uppe och ätit inatt, något jag aldrig gör annars. :confused:
Och ja, nu ligger jag här och kan inte somna, hänt någon gång förr, men är inte vanligt...

Något knast är det med min kropp nu i varje fall...

Vaknst för 500 gången känns det som, kissat med 1.5 timmes mellanrum inatt.. Jag har dessutom varit uppe och ätit inatt, något jag aldrig gör annars. :confused:
Och ja, nu ligger jag här och kan inte somna, hänt någon gång förr, men är inte vanligt...
Hoppas det är något på G då!

Mvh Miks

Hur snabbt kan han ta sig hem...? Och kommer du med din foglossning klara dig själv?

Han är bara fyra mil hemifrån, och vi bor på krypavstånd från förlossningen så den biten känns lugn. :)

Jag klarar mig bra hemma själv trots foglossningen och har så väl makens familj som vänner som står jour om det behövs.

Hade jag andats att jag ville att han skulle stanna hemma så skulle han göra det, men jag vill verkligen att han ska genomföra den här övningen (det är hans första övning som plutonchef så det är lite speciellt). :)

Tretton dagar till BF, låter lite lite tycker jag O_o
Vi har ju samma antal dagar kvar, men jag är ganska inställd på att gå över. Har inte känt av en enda förvärk än så länge, däremot så tror jag att bebisen fixerat sig mer de senaste dagarna. Låg med huvudet neråt och delvis fixerad enligt vad barnmorskan kunde känna i torsdags och har känt några ilningar i helgen.

Han är bara fyra mil hemifrån, och vi bor på krypavstånd från förlossningen så den biten känns lugn. :)

Jag klarar mig bra hemma själv trots foglossningen och har så väl makens familj som vänner som står jour om det behövs.

Hade jag andats att jag ville att han skulle stanna hemma så skulle han göra det, men jag vill verkligen att han ska genomföra den här övningen (det är hans första övning som plutonchef så det är lite speciellt). :)
Fyra mil går ju på ett kick:up:

Fyra mil går ju på ett kick:up:

Exakt! Det svåra blir ju att avgöra NÄR jag ska ringa hem honom om jag skulle börja få känningar. Kommer i och för sig ha tätt kontakt med förlossningen vid första antydan (eftersom jag står på blodförtunnande) så de kan säkert hjälpa mig med den bedömningen.

Vi har ju samma antal dagar kvar, men jag är ganska inställd på att gå över. Har inte känt av en enda förvärk än så länge, däremot så tror jag att bebisen fixerat sig mer de senaste dagarna. Låg med huvudet neråt och delvis fixerad enligt vad barnmorskan kunde känna i torsdags och har känt några ilningar i helgen.
Jag är också inställd på att gå över faktiskt, tycker ändå det börjar dra ihop sig lite väl mycket ;).

Jag vet inte om jag känner förvärkar eller barnets huvud som är på väg nedåt. Känns som mensvärk men betydligt längre ned än riktig mensvärk.

Exakt! Det svåra blir ju att avgöra NÄR jag ska ringa hem honom om jag skulle börja få känningar. Kommer i och för sig ha tätt kontakt med förlossningen vid första antydan (eftersom jag står på blodförtunnande) så de kan säkert hjälpa mig med den bedömningen.
Fyra mil går ju på ett kick tillbaka igen också ;):up:

21 dagar kvar för min del, känns långt... Går in i v 38 imorgon så nu är den så välkommen ut så!. Fast jag har deppat ihop och blivit allt mer inställd på att jag kommer gå över maximalt och att det kommer sluta med igångsättning... Har haft en del onda förvärkar några kvällar sista veckan med mensvärk, ryggont och ilningar ner i benen men det känns inte direkt som starten på något eller att det är på gång inom det närmsta...
Däremot håller bakningsdillet i sig, nu får jag snart ge mig det får inte plats mer i frysen :D

21 dagar kvar för min del, känns långt... Går in i v 38 imorgon så nu är den så välkommen ut så!. Fast jag har deppat ihop och blivit allt mer inställd på att jag kommer gå över maximalt och att det kommer sluta med igångsättning... Har haft en del onda förvärkar några kvällar sista veckan med mensvärk, ryggont och ilningar ner i benen men det känns inte direkt som starten på något eller att det är på gång inom det närmsta...
Däremot håller bakningsdillet i sig, nu får jag snart ge mig det får inte plats mer i frysen :D
Du jobbar inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 500
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar