Får man skriva ut företaget? Skickar ett PM .
Bussigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får man skriva ut företaget? Skickar ett PM .
Ni som har era bebisar på utsidan, hur lång tid tar det innan man kan återgå till ett någorlunda normalt vardagsliv utanför bebisbubblan? Förstår att det är individuellt men vill gärna ha något att se fram emot... Är så trött på att vara gravid och inte kunna göra en hel massa saker som jag tycker är roligt men jag inser ju att jag inte kan klämma ut bebis och direkt hoppa upp på en väntande häst, galoppera bort till tatueringsstudion och sen gå på konsert liksom.
Hur lång tid brukar det ta för amningen att komma igång helt? 3 veckor? Hur besvärligt är avslaget? Prasslar bindorna så folk tror att man har blöja (länge sen jag använde något annat än menskopp...)? VILL man ens göra något annat än att bebisgosa första tiden? Så många frågor, så få svar
Jag har kollat på tricot slen, men läste just att den blir lite varm. Funderar på en sjal från KAM Care Design, enligt vad jag läst ska den vara lite svalare och ganska enkel att använda.
Vad tittar du på för alternativ?
Ni som har era bebisar på utsidan, hur lång tid tar det innan man kan återgå till ett någorlunda normalt vardagsliv utanför bebisbubblan? Förstår att det är individuellt men vill gärna ha något att se fram emot... Är så trött på att vara gravid och inte kunna göra en hel massa saker som jag tycker är roligt men jag inser ju att jag inte kan klämma ut bebis och direkt hoppa upp på en väntande häst, galoppera bort till tatueringsstudion och sen gå på konsert liksom.
Hur lång tid brukar det ta för amningen att komma igång helt? 3 veckor? Hur besvärligt är avslaget? Prasslar bindorna så folk tror att man har blöja (länge sen jag använde något annat än menskopp...)? VILL man ens göra något annat än att bebisgosa första tiden? Så många frågor, så få svar
En till fråga, ni som har häst-hur får ni det att funka? Jag har ingen häst nu som sagt och det kommer väl dröja innan det är dags igen men ändå en intressant fundering. Vem vet när möjligheten dyker upp. Har ni hästen hemma, uppstallad, fullservice? Hur tidspressat är det?
Vi gör också så ibland, men det som jag tycker är smidigt med nestet är att vi kan lyfta det (med bebisen i) från tex vår säng till spjälsängen.Vi har, istället för att köpa ett nest, rullat en handduk och format som ett U runt henne. Tycker det fungerar bra! Gratis är det också .
Har suttit en bra stund nu och försökt planera föräldraledighet på FK:s hemsida. Efter många om och men så har jag nu en planering för 18 månader som ser helt okej ut. Det jag funderar på är hur man ska tänka runt SGI-dagar kontra lägstanivådagar. Det måste ju vara bättre att spara SGI-dagarna och bränna väck de träliga lägstanivådagarna rätt så tidigt? Eller finns det någon hake med att göra så? Ekonomiskt är det lite strunt samma, men jag vill ju gärna spara de mer pengagivande dagarna till t.ex. kommande somrar.
Mina barn är ju 6 och 8 år gammal. Sonens dagar tog vi slut på förra sommaren innan han fyllde 8 år. Det är ju till dom fyller 8 år man har dom.
Tösen fyller 7 år i höst och vi har 90 dagar kvar för henne nu efter min man plockade för att vara hemma på påsklovet med dom och dom SGI dagar vi har kvar tar min man ut i sommar. Han bytte jobb nyligen och har ingen betald semester i år så då har vi löst det så. Så han blir hemma med barnen några veckor ändå så får dom lite sommarlov. Själv ska jag jobba hela sommaren.
Så jag säger spara lite av dom dagarna. Dom är bra att ha!
Resterande av hennes dagar kommer jag plocka i höst. Då har vi bara lägstadagar kvar och är inte värda så mycket men fan att jag låter dom brinna inne.
Har suttit en bra stund nu och försökt planera föräldraledighet på FK:s hemsida. Efter många om och men så har jag nu en planering för 18 månader som ser helt okej ut. Det jag funderar på är hur man ska tänka runt SGI-dagar kontra lägstanivådagar. Det måste ju vara bättre att spara SGI-dagarna och bränna väck de träliga lägstanivådagarna rätt så tidigt? Eller finns det någon hake med att göra så? Ekonomiskt är det lite strunt samma, men jag vill ju gärna spara de mer pengagivande dagarna till t.ex. kommande somrar.
Dagar ska sparas, jag funderar bara på om man kan spara SGI-dagarna och använda lägstanivådagarna tidigt. Som läget är nu är vi ju vana med en lön + CSN, om några år kommer vi vara vana vid två heltidslöner och då känns ju mer lockande att ha SGI-dagar kvar.
Dagar ska sparas, jag funderar bara på om man kan spara SGI-dagarna och använda lägstanivådagarna tidigt. Som läget är nu är vi ju vana med en lön + CSN, om några år kommer vi vara vana vid två heltidslöner och då känns ju mer lockande att ha SGI-dagar kvar.
Det där är verkligen en djungel! Men ja, så fort man får börja plocka lägstanivådagar så är väl det en bra plan så länge man får det att funka ekonomiskt.
Vi har inte lagt upp nån riktig plan utan tänker att vi bara satsar på att ta ut så få dagar som ekonomin tillåter under första året när man har möjlighet att spara dagar. Vill kunna ha henne hemma så länge som möjligt och såklart skydda vår SGI.
Du får ju lägga upp det precis hur du vill. Under första året är man väl helt fri med hur man lägger upp dagarna eller är det restriktioner på något? Det är väl sen som man måste plocka fullt för att skydda sin SGI?
Just den delen har jag ingen koll på för jag har aldrig behövt tänka på hur jag tar ut mina dagar vare sig ekonomiskt eller pga jobb.
Men jag hade satsat på att bli av med lägstadagarna i första hand.
SGI- dagarna kommer väl också vara mycket mer värda för dig då när du har jobbat? Som jag har fattat det så kan SGI:n höjas under tiden.
Tack båda två.
Suck, man borde strunta i de där fåniga föräldragrupperna och istället ha åtta timmars utbildning i hur i helskotta man navigerar i det här FK-träsket...
Jo, tids nog så! Första två året efter examen lär jag ha ungefär samma lön som jag hade innan jag började studera, sedan börjar den stiga.
Tack båda två.
Suck, man borde strunta i de där fåniga föräldragrupperna och istället ha åtta timmars utbildning i hur i helskotta man navigerar i det här FK-träsket...
Jo, tids nog så! Första två året efter examen lär jag ha ungefär samma lön som jag hade innan jag började studera, sedan börjar den stiga.