Det räcker inte med 8 timmar. Jag fattar fortfarande inget och mina ungar är ju så gamla att dom inte ens har några dagar kvar snart att få plocka
Fast var glad att dom uppdaterat sin sida med hur man planerar ledigheten. Den förra gjorde att jag ville hugga sönder datorn med en yxa
Kan tänka mig att det varit ännu värre förut. Jag fattar inte ens varför man ska hålla på att dribbla med dagar. Varför inte bara räkna ut en pott som man sedan får fördela utan att hålla på och räkna dagar? Jag vet ju vad jag och maken vill ha ut varje månad för att det ska gå runt, vore mycket smidigare att bara ange det och så räknas det av.
Pratade med en föräldraledig kompis idag och vi sa precis det! Nån samlad information hade vart bra och inte bara inriktat mot försäkringskassan utan också alla olika försäkringar, fackförbund mm man kan få extra ersättning från... är jäkligt svårt när man vet så lite att man inte ens vet vilka frågor man borde ställa!
Eller hur! Maken bad mig om hjälp idag att bena ut vad som gäller för honom och hans tjänstepension. Det tog en bra jäkla stund att lista ut att han behöver anmäla sin föräldraledighet till de som har hand om hans tjänstepension för att han ska fortsätta få pensionsavsättning under föräldraledigheten. Det är ju inget han betalar extra för utan det ingår i tjänstepensionsförsäkringen, men det var ren tur att han fick reda på det.